[VD]Dundee kan BUIGEN!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

[VD]Dundee kan BUIGEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 19:21

Ja ja, vandaag heb ik dundee laten buigen. Eerst dacht ik, vrijheidsdressuur gaat nooit lukken met een paardje wat ik maar eens per week op de manege zie!...

Maar vorige week had ik haar echt binnen een kwartiertje aangeleerd dat het commando voetje... samen met een klein tikje tegen de knie... dat ze dan haar voet op moest tillen.. dat begreep ze deze week nog steeds!!! En ik had toen ook geprobeerd of ik haar kon laten buigen, maar ze ging dan elke keer naar beneden, wilde dan wel dieper, maar durfde vervolgens niet, en ging dan achteruit lopen....

Vandaag deed ik dat weer... En de eerste keer gign ze dus inderdaad weer achteruit lopen.. Probeerde ik het de tweede keer.. En toen ze dus wel probeerde.. (waarna ze normaal neit gaat omdat ze niet durft) ging ik haar aanmoedigen...

"Goed zo dundee, dat is de bedoeling, ja toemaar! BRAAAF!!!"

en toen ging ineens het knopje om, en begreep ze wat de bedoeling was.. Daarna heb ik het nog 1 keertje gedaan... en vervolgens na de les nog een keertje... KEI LEUK

Ben helemaal trots op het lieve paardje....


sorry kleine wijziging, kwam er net achter dat ik er nog geen [VD] voor had staan...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:32

Fijn voor je dat Dundee het zo snel oppikt!
Maar het is toch een manege paard? Weet de eigenaar dat je dit met haar doet?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:06

Echt leuk dat hij het zo snel al kan, ik zie Magic het nog niet doen Zo blijf je bezig he?! Lachen

prompter

Berichten: 11182
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:42

Leuk Shiloh! Ik hoop zo voor je dat je haar kunt kopen - kun je nog veel meer leuke dingen met haar gaan doen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 15:52

Leuk voor je!
maar als dalijk een andere ruiter per ongeluk met de zweep tegen haar knie aantikt en zij braaf voet geeft. Dnekt de ruiter dalijk dat ze wil meppen en dan geeft hij haar misschien op zijn kop! En dat is natuurlijk zielig voor het paardje.
Bij ons op de manege zou ik dit ook echt niet mogen doen. weet je zeker dat het bij jou wel mag? (zou wel heel vet zijn)

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 17:02

bij ons op de maenge zijn ze over het algemeen heel soepel. Toevallig toen ik ermee bezig was kwam de eigenaar thijs langs. Ik dacht laat ik het trouwens maar even vragen.

Ik "Hey thijs, vind je het erg als ik wat vrijheidsdressuur met Dundee doe?"
Thijs "Vrijheidsdressuur."
Ik "Ja, je weet wel, sommige noemen het kunstjes Haha!"
Thijs "Je doet maar, zolang het niet gevaarlijk word."

Nou zo ongeveer ging het dus... dus dat zit verder wel goed denk ik.. maar ik ga niet verder hoor... en dat voetje valt ook wel mee, want het is geen voetje naar voren, maar gewoon zoals een paard zijn voet optilt bij het hoeven uitkrabben Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 21:00

Oh dan. Dan is het wel leuk! Ook wel vet als hij het zo snel snapt, ik zou me dan echt helemaal geweldig voelen!
Bij ons op de manege zou dat echt niet mogen. Dan zouden ze zeggen: Oh nee, daar heb je Anne weer met haar ideen. Of: Er word hier niet met de paarden gekloot, laat ze maar lekker in hun stal staan.