[VD]Waarom kijken VD paarden angstig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:33

Citaat:
het ligt er aan hoe je je paard traint.. bij rydar zalje goed moeten zoeken naar een "angstige" foto want die vind het allemaal geweldig.. Hij word soms een beetje te entousiat en gaat dan als een gek te keer..

Nou... ik vind Rydar nou niet bepaald vriendelijk kijken bij jouw filmpje van de capriole. Hij zwaait als een gek met zijn staart en zijn oren staan ook niet zo vriendelijk. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 12:57

Kitty schreef:
Citaat:
het ligt er aan hoe je je paard traint.. bij rydar zalje goed moeten zoeken naar een "angstige" foto want die vind het allemaal geweldig.. Hij word soms een beetje te entousiat en gaat dan als een gek te keer..

Nou... ik vind Rydar nou niet bepaald vriendelijk kijken bij jouw filmpje van de capriole. Hij zwaait als een gek met zijn staart en zijn oren staan ook niet zo vriendelijk. Verward


jeetje wat is jouw probleem in eens,, Kom dan naar de demo dan zie je dat rydar het zelfs al op mijn stemcomando doet zonder " onvriendelijk " te worden.. ja een paard moet wel een beetje pit in zijn donder hebben om dit te doen.. vandaar zijn "look" in t filmpje...

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:11

Ik vind ook dat Rydar niet echt vriendelijk kijkt in dat filmpje......dat wil toch niet gelijk zeggen dat ik een probleem heb Verward

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:12

Ik heb geen probleem hoor. Het was alleen iets wat mij opviel en als jij dan zegt dat hij het allemaal geweldig vindt, plaats ik gewoon mijn vraagtekens. That's all.

En nee, ik ga niet naar de demo. Ik ga niet zeven uur (heen en terug) rijden om een VD-demo te zien. Sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:20

Tja ry heeft het prima naar zijn zin met VD maar zoasl ik al melde word ie soms een beetje TE entouisiats..
Saar ik zech toch niet dat jij een probleem hebt? ik had het over kitty die ineens van aardig naar banketstaaf over springt..

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:21

Debo schreef:
ik had het over kitty die ineens van aardig naar banketstaaflig over springt..


Verward Ze zette toch alleen vraagtekens neer bij Rydar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:22

jaja oke ik zal wel weer te fel reageren.. maar hier weet je nooit wie t nou meent of wie er banketstaaf doet,.... Geen ruzie aub..

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:49

Volgens mij meent iedereen het gewoon in dit topic hoor...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:56

Tsss hoe durf je dat te zeggen over geweldige Rydar Kitty...

Nee, sorry hoor Debo je reageert nogal overdreven, maar daar was je zelf volgens mij ookal achter.

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:56

Debo meid, maak je toch niet zo druk over reacties. Niet iedereen is erop uit om anderen onderuit te halen hoor. Ik ook niet.

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:57

Off topic... |u||ig onderschrift heb ik momenteel...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:40

Debo"]
jaja oke ik zal wel weer te fel reageren.. maar hier weet je nooit wie t nou meent of wie er banketstaaflig doet,.... Geen ruzie aub..
[/quote]


Ik wil nou ook niet banketstaaf overkomen maar misschien is dit een goeie tip Knipoog

[quote="boktregels schreef:
Blijf vooral rustig als je je aangevallen voelt. Via de PC komen opmerkingen vaak harder over dan ze bedoeld zijn. Lees de opmerking waar je boos om bent geworden nog eens rustig door, nu met de gedachte dat die andere persoon het beste met je voor heeft en er niet op uit is om jou onderuit te halen.

Ben je nog steeds boos? Tel tot 10, haal iets te drinken, laat de hond uit, doe in ieder geval even iets anders en bekijk het bericht dan opnieuw.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 18:09

Kitty schreef:
Off topic... |u||ig onderschrift heb ik momenteel...


Wat is daar l*llig aan?

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:23

Citaat:
Niet iedereen is erop uit om anderen onderuit te halen hoor. Ik ook niet.
_________________
...ik ook!...

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:19

Haha, ik snap hem! Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:50

ik snap hem niet, het onderschrift? Zal wel aan mn hoge iq liggen. Haha!

Toen ik een jaar of 2 geleden naar GOA ben geweest (je weet wel, zon show, ook met VD).
Daar moest ook een paardje aan de lange lijnen (zo heet dat toch, als je er achter aan loopt?) oefeningen doen. Nou een gemep tegen die benen, en ook een hoop gesjor aan die teugels... Scheve mond Dan heb ik er ook mn twijfels over...Maar aan de andere kant, ik krijg het niet voor mekaar, en als een paard echt niet wil, kan je zon dier dan wel dwingen?? Verward

[**] kan buigen voor een snoepje en voetjes geven op commando. Dat waren dingen die hij meteen naar een paar minuten al kon en niet meer vergeten is. Verder ben ik er maar heel af en toe mee bezig, misschien na een tijdje weer.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:58

met dribbel was het altijd super leuk, hij deed alles uit vertrouwen. maar het waren dan ook geen shows ofzo, maar op vreemde plaatsen deed hij ook altijd alles wat ik van hem vroeg, keek daarbij nooit angstig en je merkte dat hij het leuk vond.
Met veerle hoop ik dat ook wel te bereiken.. ooit Haha!
Het is gewoon belangrijk dat mensen dingen leren op het paard zijn tempo en wanneer dat paard er aan toe is. En bij vrijheidsdressuur uiteraard uit vertrouwen en vrijheid.
Jammer genoeg lijken mensen het nu zo stoer te vinden en willen snel ff hun paard leren zitten, op welke manier maakt niet uit.
Zo zag ik laatst nog bij stal een paar meiden hun pony's trappen 'want hij wilde niet gaan liggen en moest luisteren'
triest zulke dingen Verdrietig echte shows met vrijheidsdressuur heb ik nooit gezien.
(oja die van Stef met Honey bij het NMPRS Haha! en dat was wel leuk )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:02

joyce, je bent getuige Haha!
Wat deed ik toen hon aan het eind niet wilde buigen?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 23:07

schoppen Tong uitsteken Tong uitsteken
haha nee, idd wat anders gaan doen Lachen