[vd] Hoe nu verder.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

[vd] Hoe nu verder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 23:03

Ja ik ben ook van de pennymutjes die haar paardje kunstjes wil leren Knipoog
Ik ben al een tijdje bezig met het begin, hij volgt me, blijft staan, komt als ik hem roep (behalve in de wei Vork ). Dus ik denk dat ik nu aan wat kunstjes kan beginnen Verward Wie wil me wat tips geven, van wat en hoe? Ik ga binnenkort ook maar wat boekjes uit de bieb vissen, maar ja jullie info is natuurlijk ook zeker welkom.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:11

buigen en spaanse pas zijn IMO vrij veilige en "makkelijke" kunstjes (waarom heb ik een hekel aan het woord kunstjes?? Hmmz, weet geen ander woord Haha!)
PB voor meer info, of kom een keer langs Haha!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:16

Net zo als wat Stef zegt, of het voetje is ook nog vrij makkelijk om aan te leren.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:41

Hieronder een stukje tekst. Dit komt van Pinkysplace.nl af maar aangezien deze op het moment niet werkt copier ik dit wel even.
Succes ermee Lachen

De Kunstjes:

1) Voetje “Voet”

Ook dit kun je het beste oefenen in de bak, maar op het verharde kan het ook prima.
Ga naast je pony staan en til zijn voetje op. Tik het tegelijk aan met de zweep en zeg “Voet”. Doe dit een aantal keren en probeer het dan zonder optillen.
Beweegt het voetje maar een klein stukje, dan toch meteen belonen. Zo bouw je het uit namelijk. Snapt je pony het echt niet, dan til je zijn voet nog een paar keer op en geef je hem daarna ook een snoepje. Probeer het daarna nog eens. Het is uiteindelijk de bedoeling dat je pony zijn voetje optilt en zo lang omhoog kan houden als jij wilt.

2) Spaanse Pas “Pas”

Dit kun je oefenen nadat je pony “Voet” kent. Het lijkt er een groot deel op, alleen moet je pony zijn been nu optrekken, strekken en weer neerzetten. Best verwarrend dus met “Voet”.
Vraag je pony een voetje te geven. Pak zijn hoef/voet met 1 hand vast en strek zijn been en zet hem weer op de grond. Noem dit “Pas” en geef bijvoorbeeld een tikje met de zweep op zijn schouder. Daarna weer belonen, ookal deed hij nog niets zelf.
Herhaal dit een paar keer en probeer het dan alleen met het aantikken en het commando.

3) Buiging “Buig”

De meeste pony’s vinden dit een makkelijke oefening. Althans, het begin.
Je hebt je pony aan het halstertouw en zorgt dat jij naast hem staat. Je tikt met je zweep onder zijn buik, net achter zijn singel, en geeft daarna onder zijn buik een snoepje. Zodra hij dit ziet zal hij met zijn hoofd tussen zijn 2 voorbenen doorgaan om het snoepje te pakken. Dit is al een goed begin van de buiging. Uiteraard is het daarna de bedoeling dat je pony het doet door middel van alleen met een zweepje aan te tikken achter de singel en het commando “Buig” te zeggen.

4) Compliment “Neer”

Het compliment vond mijn pony ook niet erg moeilijk.
Eerst vraag je een voetje en pak je de hoef vast. Je doet je andere hand voor zijn borst met een snoepje waar zijn hoofd naartoe zal gaan en je neemt zijn been (dus zijn lichaam) iets mee naar achter. Zodra het been wat jij vast hebt ter hoogte van de grond is kun je het loslaten en het snoepje geven. Je pony gaat dan waarschijnlijk weer naar boven, maar door het snoepje wat langer vast te houden zal je pony beneden blijven. Na een tijdje geef je het snoepje niet meer in de compliment houding maar pas weer als je “Omhoog” hebt gezegd en hij dus netjes op jouw commando naar boven is gekomen.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers