[VD] Een woord vooraf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:51

Ik help je wel even Haha!
Goeie tekst!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 21:45

Breng ik hem nog ff twee plekjes omhoog Haha! Zeer duidelijk uiteengezet, ik hoop dat iedereen dit eerst leest, Ik heb nu zelf het boek van Nathalie Penquitt en weet nu zeker dat GEDULD het belangrijkste punt is bij het aanleren....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 08:36

Hier een paar punten die ik toch anders zie. En dan met name meer voor de volwassen mensen die willen starten met VD.

stef"]


-Ga niet alles tegelijk oefenen. Begin pas met een volgende oefening als je paard de oefening waar je mee bezig was voldoende beheerst, anders wordt het heel erg verwarrend.
[/quote]


Ik leer Guus ook allerlei dingen doorelkaar en dat gaat prima!! Maar kijk wel of je paard dit aankan, en het niet te verwarrend is allemaal.


[quote="stef schreef:
-Buigen, spaanse pas en op een blok staan zijn relatief veilige kunstjes. Dingen als steigeren kan je beter aan meer ervaren personen overlaten, of onder de juiste begeleiding werken.


Ik denk dat een volwassen ruiter, met een goed verstand zelf wel weet tot hoever die kan gaan, en inziet wanner iets gevaarlijk is of niet. Verder ben ik het met alle punten eens *LOL*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:39

Met deze "regels" ben ik het helemaal eens

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:58

Misschien nog een tip voor de strobaal.

Leg er een oude deken over heen o.i.d .
Wel de baal inpakken zodat er niks wappert of uitsteekt.

Werken op sneeuw wordt pas gevaarlijk als je paard ijzers onder heeft.
De sneeuw gaat in de ijzers zitten en veroorzaakt klompen ijs.
daarnaast hebben ze met ijzers geen houvast op /sneeuw/ijs.

Mijn paarden lope het hele jaar doorbuiten en s' winters zeker zonder ijzers, hiermee was te zien dat ze een hele goede grip hadden op sneeuw/ijs.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:22

Ik vind het heel goed dat je dit topic neerzet
Ik kan me ZO ergeren aan van die topics waarover het gaat dat hun pony niet van de eerste keer buigt als ze de basis nog niet hebben gedaan, wanneer hun pony niet wil liggen, dat ze hun pony willen leren steigeren, etc.
OK dan!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:31

stef"]
[quote="newforestlover schreef:
even een vraag van mij. Is een pak hooi dat goed vast ligt stevig genoeg?


Yep, dit gebruik ik zelf ook altijd (hon heeft een ander blok, maar daar is Jamaica te zwaar voor Haha!)
Let wel op dat je een hooi/strobaal alleen gebruikt als je paard geen ijzers heeft. Een meisje bij ons op stal wilde dit ook proberen, dus ik uitgelegd, maar ik wist dus niet dat ie ijzers had. Toen ik ineens een hoop gebler uit de bak hoorde toch maar even gaan kijken, en toen was de tak van zijn ijzer onder het touwtje geschoven, tja, pony vast...

Wat ik je wel aan kan raden is dat je, zeker in het begin, als je pony er nog onwennig en klungelig op stapt, probeert om zelf 1 voet op bijv de punt te zetten (hier erg goed opletten dat je niet je pony in de weg staat, anders krijg je blauwe tenen/schenen) om de baal min of meer in evenwicht te houden.
[/quote]

En let op dat het pak hooi stevig genoeg geperst is!
Anders kun je zoals ik laatst met Greg had de kans lopen dat ze erdoor zakken, ze willen eraf, pak kantelt, ... en dan zitten ze dus mooi met hun koot vast tussen zo een snijdend stro-touwtje.
Nou is Greg de rustheid zelve wat dat betreft dus die stond wat beduusd te kijken in afwachting dat ik hem kwam redden. Haha!

Ik had dus geluk ... ik gebruik nou ook geen pakken hooi meer maar een treinbils. (moet je enkel wel even opletten dat hij niet glad is)

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 13:42

Dit zou een goede tekst zijn om b.v. in een stal te hangen.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:54

Daar zakt ie pvd weer naar beneden, ff omhoog Haha!

*schop,schop*

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:26

goed gezegd stef, kun je niet vragen of ze dit topic sticky maken.

maxie

Berichten: 2214
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:36

*schop* goeie tekst