[AR] Hoe bergen jullie je tuig op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

[AR] Hoe bergen jullie je tuig op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 20:53

Ons paardje staat al weer een tijdje op een pensionstal met 10 paarden. Voor ieder paard dat daar staat is er een kast om spullen (zadel e.d) in op te bergen en de meesten hebben nog een tweede kast voor alle paardenrommel.
Nu hebben we een klein probleem: Ons paardje is zo veelzijdig (dressuren, springen en aangespannen) dat we een ruimte probleem hebben. We hebben nu 2 kasten, maar ook 2 zadels. Daarnaast hebben we kortgeleden ook nog een tuig aangeschaft. Dit ligt momenteel nog thuis omdat het eerst in de olie gezet moet worden maar we willen op korte termijn gaan karren dus zal het tuig eerdaags verhuizen naar stal. Alleen, waar laten we het tuig!
Graag zou ik van jullie willen horen hoe jullie je tuig opgeborgen hebben. We willen het graag in een afgesloten kast o.i.d. hebben omdat we dan verzekerd zijn indien het tuig gestolen wordt.

Ben benieuwd Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 20:58

Je hebt zo'n tuigophangset, maar ik weet niet of die echt handig zijn. Zo te horen heb je daar ook geen ruimte voor. Waar komt je wagen te staan? Ook in een afgesloten ruimte? Je kunt het tuig namelijk ook bewaren in een krat, dat vind ik tenminste erg handig (al hoewel het natuurlijk niet de beste manier is). Misschien kun je dat krat dan op de wagen zetten, zeiltje er overheen en klaar!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 20:59

Tja, daar is denk ik 1 antwoord op: Nog een kast Haha! Of wat Tessebes zegt, in een krat kan ook.

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 21:09

De kar staat in de "garage" van de stal eigenaar, naast zijn eigen kar. Het probleem is alleen dat de deur van de garage altijd openstaat en er zo iemand naar binnen kan wandelen. Er zitten een aantal bedrijven om de stal heen en er lopen overdag altijd "vreemde" mensen rond. Het tuig is me iets te duur om zo maar ergens op de kar te laten liggen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:17

Wat had je zelf in gedachten dan? Ik kan vanaf hier niet zien hoeveel ruimte jullie nog hebben op stal. Je moet dus of een andere kast erbij nemen of in 1 kast ruimte maken voor je tuig.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 21:35

Ik heb mn tuig in een krat liggen, nu ligt die krat in mn kar, toen ik in etten stond had ik een extra kast stiekum Haha!

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:21

Ik heb zo'n ijzere archiefkast waar ik al m'n spullen in heb.
hier hebben we zo'n speciale ophang-set voor tuig in gemonteerd. aan de rechter-zijkant hangt m'n zadel, aan de linker-zijkant m'n menhoofdstel en daaronder de leidsels. aan de achterwand van de kast hangt de rest van m'n tuig.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:24

Bij ons hangt het tuig gewoon in de zadelkamer, het pas alleemaal nog precies Haha!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 09:58

Skinky, ik denk dat je zelf even al je knutseltalenten in de strijd moet gaan gooien en een leuk kastje moet gaan timmeren Haha! !
Dan kun je 'm precies op de goeie maat maken en gelijk de houders voor het tuig erin bevestigen.
Of heb je soms al wat gehoord van die metalen ziekenhuiskasten?? Dat zou natuurlijk helemaal een uitkomst zijn!
Ik vind die optie van 1 grote metalen kast waar alles in kan wel super eigenlijk, dan heb je gewoon alles netjes bij elkaar.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 10:18

Nouvel schreef:
.
Of heb je soms al wat gehoord van die metalen ziekenhuiskasten?? Dat zou natuurlijk helemaal een uitkomst zijn!


Schijnheilig Metalen ziekenhuiskasten?? Waar ken ik die van? Maar waar willen jullie die kast dan neer gaan zetten?
Zoveel ruimte is er niet meer in de 'zadelkamer' ...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:35

Je moet wel een stevige kast nemen. Zo'n archiefkast vind ik persoonlijk niks, omdat de wanden zo dun zijn.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 00:28

Nou Skink,
nu moet je op gaan schieten, want nu wordt het echt nu ze vandaag voor de kar heeft gelopen Haha! !!

Fitzroy,
Ik heb nog geen idee hoe we dat gaan doen, ik blijf het zelfde probleem houden, of eigenlijk wordt het alleen maar groter.... Verdrietig
ik heb niet te veel spullen, maar te weinig ruimte Haha! !

Misschien de kast die ik nu heb weg en daarvoor in de plaats een wat groteren kast, of een kast in de schuur waar de kar staat. Even puzzelen dus nog. Enne, als je nog een ziekenhuiskast weet... ik hou me aanbevolen!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:52

ikheb mijn tuig gewoon in een kartonnen doos liggen wel netjes niet er zo in gegooid. Party!!
en die doos staat gewoon onderin me kast
als nog ruimte heb in een kast kan je het dus zo doen
of kijk wat eruit de kast wegkan misschien heb je oude spullen die
je weg ken doen ofzow Lips are sealed
ik heb daar opzich niet zoveel problemen mee want ik heb een hele stal voor me eigen spullen gelukkig want ik heb al 3 zadels en dan nog wat zooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 15:05

Ik heb onze tuig in een stalen kantoor/archiefkast die we hebben leeggehaald en waar we een tuig ophangset hebben ingehangen.
Ik zal er straks wel even een foto van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:15

Ik heb mijn tuig achterin mijn kar liggen met de kussens ( om op te zittenin de kar) erboven op en daaroverheen een zeil..ligt er prima

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:26

Ik heb mijn tuig gewoon in mijn 2e kast hangen. Niet op slot omdat ik zelf de stal afsluit (en mijn 2 mede stalgenootjes ook). Overigens heb ik ook 2 zadels en een tuig, dus bij mij gaat het prima Haha!

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:48

Haha ff met instruktie ! Tong uitsteken men neme 2 lange spijkers....whaha nee naja als je gewoon 2 ietsjes langere spijkers hebt luktet bij mij prima aan de ene hang je het borstuig ( half opgerold met de strengen als je snapt wat ik bedoel !!) en het schofie dr boven op, en aan de andere hang je het hoofdstel en de lijdsels en wat je nogmeer allemaal hebt ! Haha! haha maar ik heb ook een shettentuigje he ? Schijnheilig