[NH] Waarom zo duur????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 10:51

Ik ben in eerste instantie ook niet voor kopieeren van matriaal... maarja het is niet mogelijk om losse delen van het pakket te kopen. Dat van die videobanden klopt idd, die koop ik ook. Maar juist de tekst heb ik nodig en die is niet verkrijgbaar los.
Daarnaast moet je dus tegenwoordig een pakket hebben om een cursus te mogen volgen (heb mailtje met nieuwe regels gisteren ontvangen).

Het is voor een gewone student (lees: alleen bijbaantje) bijna niet te betalen...het paard zelf kost al meer als genoeg.

Dat PP van de paketten, cursussen etc moet leven dat snap ik ook wel, maar de prijsverschillen tussen landen zijn gigantisch (150 dollar in VS, tegenover 279 euro in NL) . Ik bedoel het is niet eens vertaalt naar NL, we krijgen dus het orgineel, das dus alleen de invoerkosten.

Zal in ieder geval een poging wagen met de assesments (nog bedankt voor de tip trouwens prompertje...wist wel dat ze bestonden maar had er nie aan gedacht)

Cornelie, bedankt voor de tip, ik ga er dadelijk eens op kijken.

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl


ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:22

memory schreef:
Dat PP van de paketten, cursussen etc moet leven dat snap ik ook wel, maar de prijsverschillen tussen landen zijn gigantisch (150 dollar in VS, tegenover 279 euro in NL) . Ik bedoel het is niet eens vertaalt naar NL, we krijgen dus het orgineel, das dus alleen de invoerkosten.

Zal in ieder geval een poging wagen met de assesments (nog bedankt voor de tip trouwens prompertje...wist wel dat ze bestonden maar had er nie aan gedacht)

Cornelie, bedankt voor de tip, ik ga er dadelijk eens op kijken.


Je vergeet iets. er bestaat ook zoiets als tussenhandel. Die willen over het algemeen snel rijk worden. Dat is zo bij Land Rover onderdelen uit Engeland (75 euro of 200 euro voor een deur) dat zal dus met PP spullen wel net zo zijn. Nou niet af komen met verzendkosten, evengoed als de tussenhandel weet ik heel goed wat het kost om een lading spullen uit de VS te laten komen, ik koop ook in voor mijn werk }>

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 16:18

Citaat:
Overigens heb je die materialen helemaal niet nodig om goed met je paard om te kunnen gaan. De mensen die denken dat het om materialen gaat, hebben de hele filosofie van NH uberhaupt niet begrepen.

Het enige dat je nodig hebt, is een paard en wat logisch denkvermogen....


Amen !!

Citaat:
Met zelfgemaakte spullen kunnen niet de finesse bereiken die je met spullen van hem kunt bereiken. Een leadrope die nog even doorwiebelt en signalen doorgeeft terwijl jij dat nou net niet meer wilde. Een carrot stick die doorbuigt als je teveel druk geeft, maar dat nou net niet zou moeten. Een touwhalster dat te dik en net niet de inwerking heeft die het zou moeten hebben. Noem eens wat


Je kunt ook prima bruikbare materialen zelf maken of elders goedkoper aanschaffen. Het spul van parelli is écht niet noodzakelijk om fijn te kunnen werken met je paard. Als je goed communiceerd met je paard maakt het geen moer uit hoe dik of hoe zwaar het touw is. En voor carrotsticks zijn ook prima alternatieven te bedenken.
Of gewoon je spullen bij touwhalster.tk bestellen, een vriendin van me heeft het ook en het is goede kwaliteit voor een betaalbare prijs.

Citaat:
Dat PP van de paketten, cursussen etc moet leven dat snap ik ook wel, maar de prijsverschillen tussen landen zijn gigantisch (150 dollar in VS, tegenover 279 euro in NL) . Ik bedoel het is niet eens vertaalt naar NL, we krijgen dus het orgineel, das dus alleen de invoerkosten.


Ergens van willen leven is wat mij betreft prima (en noodzakelijk). Het staat iedereen vrij om milionair te willen worden maar de prijs-prestatieverhouding is bij PNH een beetje zoek.
En inderdaad, zo belachelijk veel geld moeten betalen voor iets dat notabene nog niet eens in het nederlands vertaald is is echt absurt.

Flannan
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:10

promptertje schreef:
Goed verwoord Cassidy! Daar heb je helemaal gelijk in. En daarom stel ik mijn pakketten ook niet beschikbaar voor kopiëren, ik vind het "not done", ook al zijn ze gigantisch duur. Wat ik wel doe samen met mijn vriendin: zij koopt de ene videoband, ik de andere, en dan lenen we ze aan elkaar uit. Daar zie ik niet zoveel kwaad in, want ik had ze door de prijs toch niet allebei gekocht, en zij ook niet!


En jullie hebben natuurlijk ook alle software op je computer legaal geregistreerd Lips are sealed en alle muziek op gekochte legale cds ??? Schijnheilig Schijnheilig
Er moet namelijk altijd wel iemand van leven. Oftie nou Pat Verward , Bill Verward of Bono Verward heet. Haha!

Groetjes,

Miriam

prompter

Berichten: 10923
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:19

Flannan schreef:
En jullie hebben natuurlijk ook alle software op je computer legaal geregistreerd Lips are sealed en alle muziek op gekochte legale cds ??? Schijnheilig Schijnheilig


Yep, ik heb keurig overal licenties voor en ik heb geen illegale muziek in huis Lachen Er zijn nog wel mensen met principes Knipoog

Extremely rare and Beyond Compare

Flannan
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:35

promptertje"]
[quote="Flannan schreef:
En jullie hebben natuurlijk ook alle software op je computer legaal geregistreerd Lips are sealed en alle muziek op gekochte legale cds ??? Schijnheilig Schijnheilig


Yep, ik heb keurig overal licenties voor en ik heb geen illegale muziek in huis Lachen Er zijn nog wel mensen met principes Knipoog
[/quote]

Nou dat kan ik alleen maar bewonderingswaardig vinden, echt waar.'

Ik vind persoonlijk wel dat sommige artikelen wel heel erg veel geld moeten kosten zoals o.a. de hier besproken zaken.
En Bill Gates is inmiddels al binnen dus die hoef ik toch niet meer te sponsoren ?? Schijnheilig Schijnheilig

prompter

Berichten: 10923
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 17:40

Flannan schreef:
Ik vind persoonlijk wel dat sommige artikelen wel heel erg veel geld moeten kosten zoals o.a. de hier besproken zaken.


Daar heb je groot gelijk in, het is ook verschrikkelijk duur, maar het is kwaliteitsspul en ik heb een mooi salaris, dus dan is het gelukkig ook te betalen (ook al moet ik af en toe even sparen Knipoog )

Citaat:
En Bill Gates is inmiddels al binnen dus die hoef ik toch niet meer te sponsoren ?? Schijnheilig Schijnheilig


Van mij hoeft het niet! Maar als ik een PC koop dan koop ik de hele zooi die ik erop wil er maar gelijk bij, is wel zo makkelijk. En een muziek-CD gewoon kopen vind ik makkelijker dan op internet gaan lopen zoeken en zelf branden, ik vind het niet netjes maar ik ben ook gewoon lui Haha!

Extremely rare and Beyond Compare


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers