[LO] Help, longeerprobleem!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

[LO] Help, longeerprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 12:42

Ik ben net voor het eerst een paard aan het longeren die 2 jaar stil heeft gestaan. Ik was in een modderbak aan de gang, dus eerst laten stappen. Ook i.v.m. conditie. Dat ging allemaal goed.
Maar toen wilde ze me uitproberen. Ik wilde haar omdraaien om de andere kant op te gaan. Maar wilde niet aan stappen, dacht ik. Het ging allemaal zo snel dat ik het niet precies meer weet. Maar ineens springt ze omhoog en daarna bokt ze. Ik kreeg dus een trap. Auw....
Ze racte haar stal in en ik pakte haar meteen weer en begon weer opnieuw. Even op haar donder gegeven. Maar daarna wilde ik haar weer omdraaien maar ik stond er een beetje onhandig voor en wilde ze volgens mij weer omhoog. Maar ik was op tijd weg.
Nu is het probleem eigenlijk dat ze niet graag rechtsom wil lopen. Volgens de eigenaresse is dat al langer het geval en moet je haar dan even goed aanpakken, anders gaat ze met je lopen. Maar nu ben ik dus bang dat ik met het omdraaien onder de voet word gelopen. Hoe kan ik nou zo veilig en snel mogelijk van de ene naar de andere kant komen?
Zodat ze me niet kan raken of zo. Ze bokte echt gericht naar mij.

Marie1234567
Berichten: 82
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:05

Probeer haar eens met twee longeerlijnen te longeren. Als ze in stap is, kun je haar zo de andere kant op begeleiden. Zonder dat je dan bij haar hoeft te komen. En behoorlijk wat grondwerk met haar doen, zodat ze jou gaat respecteren. Want ze heeft dus eigelijk geen respect voor jou. Ze moet jou als leider zien. Veel succes!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Marieke