[AR] Hoeveel kost een nieuw koetsje???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loendri
Berichten: 196
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Heist-op-den-Berg

[AR] Hoeveel kost een nieuw koetsje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 13:40

hallo, ik kan van iemand een tweedehands koetsje met tuig kopen voor 450 euro, het is een mooi koetsje voor vier personen plaats en voor een shetlander (op luchtbanden) doe ik er dan goed aan om deze tweedehands te kopen of zou ik beter ineens een neuwe koets kopen?

xxxxxxxxxxxx eline

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:54

Dat hangt van te veel factoren af, is het geremd? Welke remmen? Is het in metaal? Met hardhout? Zelfbouw? Door een fabrikant? Welke fabrikant??? Tenzij je die gegevens hebt kan je echt niet het vergelijk maken hoor! Bekijk ook goed het tuig of het wel degelijk is!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:00

Een nieuwe wagen kost al snel 2500 euro. Je moet idd goed kijken of het wagentje goed in elkaar zit. Zelfbouw is over het algemeen leuk om mee te beginnen, maar kwalitatief en qua rijcomfort is het over het algemeen stukken minder.

Tuig is voor het merendeel van slechte kwaliteit. Bekijk de stiksels en de kwaliteit van het leer heel goed.

Als je gaat kijken kun je het best iemand meenemen die er meer verstand van heeft en 2 mensen zien meer dan 1.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 01:16

Zoiets kan heel goed zijn om mee te beginnen, mits de boel een beetje veilig in elkaar steekt natuurlijk. Het is een goedkope manier om te starten en wat je er in elk geval van leert is wat je in de toekomst beslist anders wilt hebben, wat je wel of juist niet belangrijk vindt om te veranderen. Er zijn immers ontzettend veel soorten koetsen, karren en wagens op de markt ?
Tenzij je nu al precies weet wat je in de toekomst wilt kan het een prima besteed leergeld zijn voor een eventueel later te kopen nieuw "spul".