[AR] Vliegendeken voor over het tuig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:45

naja das in het tweespan.. ik heb geen idee hoe hje dat met lichtogen op moet lossen... ik zou zeggen. leg het deken erop en ga knippen... (wel met tuig eronder natuurlijk... )

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:00

Die man waar ik bij groom heeft speciaal leren stukjes erin laten zetten waar het tuig doorheen moet, met dus gaten erin... Zo scheuren de gaten niet uit, maar het kost wel wat meer. Zoals ik bij Liberty zag (de foto's die ik gemaakt heb) was ook erg handig, alleen zonde van de deken dat het uitscheurde Verdrietig

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:15

ja hij paste ook maar net bij Liberty Scheve mond Naja maak hem wel weer.

Tessebes, er zitten 7 gaten in, opzethaak, leidselringen en sleutels en lichtogen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 23:59

Bedankt voor de foto's Liberty!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:02

Pinky_girl schreef:
Bedankt voor de foto's Liberty!


Geen dank Schijnheilig

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:08

Hhahaha, ze wist ook niet dat ze van jou waren he Tong uitsteken

BTW, de gaten zijn groter geworden en nu is ie helemaal kaduk Scheve mond

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 10:35

Sorry Snowdon; Bedankt!!

skinky

Berichten: 58
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 00:52

wij hebben afgelopen 2,5 week in een bosrijke omgeving bij onze zuiderburen gemend. Omdat het daar zwart zag van de dazen en de vliegenspray met vernieuwde dazenformule waarschijnlijk zo nieuw was dat de dazen nog niet wisten dat ze daardoor uit de buurt moesten blijven hebben wij met een vliegendeken gemend. De eerste dag hebben we, eigenwijs als we zijn, geprobeerd om zonder deken te rijden, daarna hebben we een deken gebruikt van de staleigenaar.
Hij heeft gewoon een vliegendeken voorzien van 4 gaten t.p.v. de leidselringen en -sleutels en een riempje om de hals aan het hoofdstel te bevestigen.

Paardje was niet de knapste op de wereld, maar het werkte perfect. Ik zal morgen even op de digi kijken of er ook foto's van zijn, die zet ik dan wel even op bokt

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:37

Ik heb een men-vliegendeken zien staan op het internet

Nouvel

Berichten: 28584
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:56

Waar wij op vakantie waren hadden ze ook vliegendekens met hals waar ze zelf gaten in hadden gemaakt voor de leidselsleutels en -ogen, verder geen gaten. Wel nog een riempjes om 'm aan het hoofdstel te bevestigen (bovenaan tussen de oren, windriempje even losmaken...).

Deze konden gebruikt worden voor enkel- en tweespan.
Super oplossing! Ik denk dat ik volgend jaar ook zoiets in elkaar ga proberen te knutselen!

Ze zijn ook standaard te koop, bij verschillende tuigmakers volgens mij. Maar die zullen vast nog wel ietsje duurder zijn...

We hebben met Fie met die deken van die mensen gereden, midden op de dag in de warmte en zij werd er niet extra nat of warm van volgens mij...