[LO] Pessoa teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:48

Ik vind het een heel fijn ding om te gebruiken. De eerste keer dat ik hem erom hing, dacht ik wel van..hmm ze zal wel even gaan dribbelen ofzo maar ze liep er eigenlijk super mee. Heb alleen de lage stand nog gedaan. Ze loopt helemaal met dr neus over de grond (te stofzuigeren), dus dat is wel heel goed...
Daarna had ik de singel (en dus de pessoa) er helemaal afgehaald en nog even aan de longe laten uitstappen. En toen bleef ze nog stofzuigeren.
Is volgens mij wel heel goed teken. Die van mij pakt het dus echt heel erg goed op

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:56

Ik heb er ook een..wat zeer goed is voor mijn paard..die leert nu hoe ze "bijelkaar"kan lopen zonder dat ze gedwongen word..de pessoa leid haar alsware naar het ontspanningspunt toe waarbij ze toch haar spieren traint..dit is tenminste een hulpteugel waarbij je niet het paard in de krul trekt..(denk aan bijzet teugel/slof etc) maar waarbij je het paard zijn hele lichaam laat gebruiken.. En idd je kunt hem verkeerd gebruiken..maarja..welke spullen kun je bij een paard eigenlijk niet verkeerd gebruiken..?

joske_vuran

Berichten: 947
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:45

Hoe duur is nou ong. zo'n longeersingel?

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:45

een longeersingel of een pessoa teugel?? volgens mij hoort dat bij elkaar.maar een pessoa van leer zit rond de 50 euro..moet je anders even in een online ruiterzaak kijken Knipoog

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 13:07

De pessoa zit als het geen aanbieding betreft, zo rond de 55, 60 euro.
En longeersingels met ringen onder de buik heb je zo vanaf ongeveer
40 euro, dus reken maar dat je minimaal zo'n 100 euro kwijt bent....

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:43

Ik heb bij Divoza gekocht. De pessoateugel was 49,95 en de singel (met de ringen) die ze daarbij speciaal aanraden kostte toen 29,95. Dus ik was in totaal zo'n 80 euro kwijt.

joske_vuran

Berichten: 947
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 10:24

Nog even wachten tot mijn salaris zaterdag, en dan ga ik eens kijken Lachen

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:46

Redgirl schreef:
Ik heb bij Divoza gekocht. De pessoateugel was 49,95 en de singel (met de ringen) die ze daarbij speciaal aanraden kostte toen 29,95. Dus ik was in totaal zo'n 80 euro kwijt.


Bij Divoza komen er wel nog de verzendkosten bij... dus als je op korte termijn nog meer nodig hebt, kun je dat beter ook gelijk bestellen..(vind ik altijd een goed excuus Haha! )

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:12


joske_vuran

Berichten: 947
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 16:17

Ik heb mijn salaris binnen Lachen ik ga dinsdag kijken in de ruitershop in Boxmeer. Daar koop ik zowat al mijn paardenspullen en het bevalt me daar heel goed Lachen dus eerst maar eens daar kijken, en dan zien we wel weer verder Lachen

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:51

Ach, volgens mij kan je alles wat om een paard heen hangt, als martelwerktuig gebruiken! Te klein bit, te strakke neusriem om maar een paar simpele voorbeelden op te noemen!

Maar goed, ik longeer mijn jonge paard met pessoa, 20 min, zo'n beetje om de dag. Werkt prima bij dat paard, maar bij mijn vorige paard werkte het juist averechts, dus ik denk ook een beetje inzicht ken geen kwaad!