[NH] Extra bezigheden naast game 1 vd 7 games???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:53

Over het feit dat Zoë geen verleden heeft waar ze dingen in heeft "meegemaakt" die 'r zwaar zouden kunnen belasten ... Mijn reactie op je excuus was "t'is niets, je kan niet overal aan denken" (waarmee ik bedoelde dat je vast niet eens gemerkt had dat het om mijn Zoë ging).

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:13

haha, ja nu snap ik het wel,
maar ik wist dus wel dat het om jouw zoe ging, maar ik wist niet dat ze bij jou geboren was, ik had het dus helemaal verkeerd begrepen, haha,
sorry, vergeeft u mij!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:13

Ja hoor ... hier geboren uit een merrie die zéker weten niet drachtig was volgend de DA Boos! Merrie was ook een geval apart hoor! En dan Zoë ... als veulentje van nog geen week oud trok die al de wereld in zonder mama Bloos Die had ze alleen nodig om te drinken Bloos!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:19

sjee zeg, dat is echt raar, heb ik echt nog nooit gehoord, meestal zijn die kleine dingen echt wel blij met hun mama en gaan ze er niet bij uit de buurt, maf zeg...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 00:09

Zij niet hoor! Ik heb hier foto's van haar waar mama in de wei staat en zij in de tuin bij ons kwam en mama mocht roepen hoor, daar trok ze zich geen moer van aan! Brutaal ding ook, die liep zo het huis binnen als veulen al terwijl mama niet in de buurt was Bloos!!!!!! "Gewoon" kan je haar zeker niet noemen!

Achteraf gezien is ze nooit "normaal" geweest zoals andere veulens, mama was 'r bar, maar voor de rest was ze helemaal niet intressant ... Nu we daar over gaan nadenken zijn er meer en meer dingen die buitengewoon zijn aan haar. Zo-ook het feit dat ze met 11 dagen oud moest bekapt worden, haar hoeven waren echt MEGA-LANG, twee rondjes met de kniptang kwamen er daar af bij een boreling Bloos! De hoefsmid had dit nog nooit meegemaakt bij zo'n jong ding!!! De meeste veulens zien geen smid voor ze gespeend worden Wow! En haar enorme wilskracht Lips are sealed ... Damn dat beest wist wat ze wou! En diegene die in de weg stond wist het hoor ...
En dan het feit dat ze als klein veulentje gewoon los over de staldeur sprong zonder haken of ogen Wow! Die deur kon ze over kijken met veel moeite ...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 14:07

Nou ze moet dus bekapt worden Scheve mond
Ik ga vanmiddag de hoefsmid bellen en kijken of hij het aandurft. Ik mag aan haar voetjes komen.... maar optillen Verward Nog niet geprobeerd eigenlijk. Dus ik hoop dat het op een normale manier kan allemaal Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:49

Tijd voor aktieplan dus Haha! Doe eerst de voorste twee, langsachter is het een groter probleem, en doe je eerst achter blijft ze ook druk doen langsvoor! Begin linksvoor en dan rechtsvoor, zo is ze het gewend Knipoog. Langsachter doe je er best aan een praam te gebruiken zodat je haar langsvoor kan beperken. Zet ze met 'r reet in een hoek zodat als ze trapt ze tegen een muur aantrapt. Klinkt gemeen, maar ze stopt er het snelst vanal mee dan! Ze kan ook opzij trappen!!! Belangerijk om weten!!!!! Verder éénmaal dat je beet hebt aan een been, HOU HET VAST!!! Laat het niet los, of je komt wéér met een gevecht te zitten om dat been terug te krijgen! Ze is niet zo zwaar om als ze rustig is haar wat tegendruk te geven zodat ze stabiel blijft staan. Verschiet er niet van als ze half gaat liggen, gewoon been blijven vasthouden!!!!
Als ze goed staat kan je haar op de schoft stevig kroelen, dan ontspant ze ietsje en praat er zachtjes tegen dan. Schrik niet als ze gaat gillen of zo ... en zelfs plassen Lips are sealed De smid wel op de hoogte brengen dat ze "lek" is, want die van mij heeft 's een nat hoofd gehaald en ik moest dubbel betalen Boos!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 16:18

sonjabelgium schreef:
Zij niet hoor! Ik heb hier foto's van haar waar mama in de wei staat en zij in de tuin bij ons kwam en mama mocht roepen hoor, daar trok ze zich geen moer van aan! Brutaal ding ook, die liep zo het huis binnen als veulen al terwijl mama niet in de buurt was Bloos!!!!!! "Gewoon" kan je haar zeker niet noemen!

Achteraf gezien is ze nooit "normaal" geweest zoals andere veulens, mama was 'r bar, maar voor de rest was ze helemaal niet intressant ... Nu we daar over gaan nadenken zijn er meer en meer dingen die buitengewoon zijn aan haar. Zo-ook het feit dat ze met 11 dagen oud moest bekapt worden, haar hoeven waren echt MEGA-LANG, twee rondjes met de kniptang kwamen er daar af bij een boreling Bloos! De hoefsmid had dit nog nooit meegemaakt bij zo'n jong ding!!! De meeste veulens zien geen smid voor ze gespeend worden Wow! En haar enorme wilskracht Lips are sealed ... Damn dat beest wist wat ze wou! En diegene die in de weg stond wist het hoor ...
En dan het feit dat ze als klein veulentje gewoon los over de staldeur sprong zonder haken of ogen Wow! Die deur kon ze over kijken met veel moeite ...



Sonja je wil het niet geloven... Ik kan alles bij haar doen... Maar laat geen vreemd iemand in haar buurtje komen
Ze is erg bang voor andere paarden... Behalve Guus en Mattie. Haar hoeven worden nu echt te lang ze vergroeien als ik er nu niets aan doe. Maar goed we zien wel hoe ze reageert Verward
Verder eet ze als een dijker Haha! Alles wat los en vast zit er is geen beginnen aan als het aan haar ligt vreet ze de hele dag door.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:57

Kan je niet zelf er een stukje afvijlen dan? Misschien pikt ze het van jouw wel meer dan van een vreemde hoefsmid Knipoog. Die hechting had ze ook met mij. Ik kon er vrij veel mee, maar een ander Lips are sealed .......

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 17:01

sonjabelgium schreef:
Kan je niet zelf er een stukje afvijlen dan? Misschien pikt ze het van jouw wel meer dan van een vreemde hoefsmid Knipoog. Die hechting had ze ook met mij. Ik kon er vrij veel mee, maar een ander Lips are sealed .......



Hechting Verward
Nee ik begin er niet aan Ze moet ook leren dat ze eens in de zoveel tijd naar de smid moet. Hij zal haar geen pijn doen dus op den duur zal ze niet meer bang voor hem zijn Lachen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:43

met hechting bedoelt ze dat zoe ook zo aan haar gehecht was, dat zei dat ook kon, maar anderen niet (snap ik het goed Haha!, haha)
ze is nu dus ook zo aan jou 'gehecht' dat ze van jou veel dingen pikt wat ze van anderen niet kan hebben,

gaaf dat je al zoveel bij haar kan doen, noem een wat voorbeelden, ben wel benieuwd hoor!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:57

Jij hebt het begrepen Roos Haha! De Belgen en hun taaltje hé Schijnheilig

Je kent toevallig geen vrouwelijke hoefsmid zeker? Hier waren het altijd mannen en ook altijd problemen nadat ze één jaar geworden was ... Ze lijkt beter op vrouwen te reageren dan op mannen. En dat ze het maar moet leren, helemaal akkoord hoor! Hier heb ik er zelf nooit aan zitten vijlen ... Ik ben alleen bang dat ze misschien wel 's grondig kwaad zou kunnen zijn op je Bloos Hier was ze al zolang dan, dus die connectie zat al een stuk dieper ... Je wil het echt niet meemaken dat ze kwaad op je is Clown Wat misschien ook wel het proberen waard is is een streepje sadolin (verdoofspul) toedienen.

PS vergis je niet in haar hoor, ze is ENORM sterk!!!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 18:39

sonjabelgium schreef:
Jij hebt het begrepen Roos Haha! De Belgen en hun taaltje hé Schijnheilig

Je kent toevallig geen vrouwelijke hoefsmid zeker? Hier waren het altijd mannen en ook altijd problemen nadat ze één jaar geworden was ... Ze lijkt beter op vrouwen te reageren dan op mannen. En dat ze het maar moet leren, helemaal akkoord hoor! Hier heb ik er zelf nooit aan zitten vijlen ... Ik ben alleen bang dat ze misschien wel 's grondig kwaad zou kunnen zijn op je Bloos Hier was ze al zolang dan, dus die connectie zat al een stuk dieper ... Je wil het echt niet meemaken dat ze kwaad op je is Clown Wat misschien ook wel het proberen waard is is een streepje sadolin (verdoofspul) toedienen.

PS vergis je niet in haar hoor, ze is ENORM sterk!!!



HHhhmmm ik vind haar niet zo sterk. Ze wil wel eens een loopje met me nemen.... Maar dat is haar nog niet gelukt. Ook tijdens het buitenlopen, als madame het zat is wil ze naar huis en wel direct Scheve mond Ik trek haar om en ze moet van mij doorlopen al is het maar 5 meter en dan weer terug.
Laatst stond ze in de bak met de groep... normaal haal ik eerst haar eruit om op stal te zetten, nu mocht de hele groep er eerst uit .... Madame werd lichtelijk getikt Clown Steigeren .. bokken.. zenuwachtig om me heen draaien... ze dacht wel even achter de rest aan te kunnen hobbelen Dus we hebben dan een gevecht wat ze niet wint want ik laat haar niet los en geef haar zeker niet haar zin
Ik denk ook niet dat ik erbij blijf als de smid aan de slag gaat.... kan ze mij zeker niet als dader beschouwen Clown Als ze mij nou niet cobineerd met die smid.... Maar als ik erbij ga staan en haar vast ga houden legt ze die link wel van mij naar hoefsmid Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:34

De smid wou er niet aan beginnen hier als ik er niet bij was Bloos Ik kon 'r beneden houden (voorkant). Als ze in volle paniek gaat hangen is ze echt loeisterk hoor!!! Misschien eet jij meer dan mij Schijnheilig Heb je grotere spierballen om mee te rollen Knipoog

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 21:42

he sonja, ik heb een vrouwelijke hoefsmid, echt leuk joh Haha!

zo te horen pak je dr in ieder geval goed aan fsoudan, je moet gewoon alles netjes afsluiten, al is het idd maar 5 meter verder dan waar zei eigenlijk al wilde stoppen,
en sonja, fsoudan is een haf gewend (toch? Haha!) dan heb je spierballen hoor, haha, maarja, die kleine dingen kunnen soms niet zo goed grip krijgen op de grond als een groter paard dus daar moet je gebruik van maken he!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:52

Let maar op van die kleine draken! Mijn man gaf 'r op 'r donder één van de laatste dagen dat ze hier was (reden=dreigen), en toen liep ze gewoon weg en skie'de m'n man er gewoon achteraan Bloos! Wow!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 00:45

sonjabelgium schreef:
Let maar op van die kleine draken! Mijn man gaf 'r op 'r donder één van de laatste dagen dat ze hier was (reden=dreigen), en toen liep ze gewoon weg en skie'de m'n man er gewoon achteraan Bloos! Wow!



Huh.... Ik ben een stukje buiten wezen lopen.....
Madame dacht NAAR HUIS HET IS ENG HIER
Nou dus niet dacht ik Mn vriendin stond met grote ogen te kijken ...
Steigeren , bokken , weg willen lopen maar ik zet mijn elleboog in haar hals dus draait ze om ipv hard wegrennen met mij erachter aan.
Ze is wel sterk maar met me weglopen moet nog gebeuren.... terwijl ik bovenstaand acevietje al meerdere malen heb gehad met haar Haha!

Ik mag trouwens haar voorhoefjes nu ook optillen Nog even dan vijl ik haar hoefjes zelf wel Knipoog

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:14

Whahahaha ... En dat voor eentje die nog twee jaar moet worden Schijnheilig Dat wijfie heeft een bedriegelijk uiterlijk *LOL*

Wel goed dat je de voorbeentjes al mag nemen