[AR] Voorbeelden mooi versierde menwagens/paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:36

Tijdens de intocht (de laatste avond) van de Eper Paardenvierdaagse is het ook traditie dat menners en ruiters verkleed gaan. Vaak komen daar echt supergave versieringen uit.
2 jaar geleden hebben we mijn wagen versierd met vlinders, pony ook, en mijn groom was een 'elfje'. We hadden bijpassende groene linten met vlindertjes om in de staart en manen van de pony te doen. We hadden echte klimop om het lamoen en de wagen (en mijn menzweep) gewikkeld met tie-wrips, ziet er ook erg leuk uit.
https://lh4.googleusercontent.com/-zfnH ... G_1048.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-SgfQ ... G_1050.JPG

Verder zou je voor de manen hetzelfde principe met diverse gekleurde linten kunnen toepassen, als dat ze ook bij de belgische trekpaarden op keuringen en shows e.d. doen; vlechten met verschillende kleuren lint, in hengstenvlechten, en een mooie (nep)bloem op de staartaanzet, ziet er ook altijd leuk uit.
Afbeelding

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:41

Wij hadden met het 5 jaarlijks dorpsfeest onze kar versierd in stijl met de laatste voorstelling van de toneelvereniging (romeo(s) en julia(s)). Met kunstof klimop langs de randen van de kar en maskers op de voorkant (en bord van onze toneelvereniging op de achterkant, maar dat is voor jou niet zo van toepassing). Ook had ik roosjes in de manen van mijn pony gedaan en in een hengstenvlecht gevlochten. Aan de zijkanten van de kar hadden we nog mooie stof gedaan als een soort van coulissen.

Hopelijk doet de foto het wat, is alleen niet zo heel duidelijk maar dan heb je een idee. Ik vond met name de nep klimop erg geslaagd en dat is voor jou misschien ook wel een idee.

Afbeelding

Succes!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 18:40

Nou zondag is het zover en ik ben net bezig geweest met nepbloemen, resultaat is al best leuk. De pony's krijgen lint in hun manen en ik heb nog belletjes maar daar moet ik morgen eerst even mee oefenen. Dus dat kijk ik morgen of ik dat ga gebruiken of niet.

Afbeelding
Zo is ie tot nu toe. Vlaggetjes en ballonnen worden het toch niet, daar vertrouw ik mijn pony's nog niet goed genoeg voor voor de wagen.

Modw

Re: Voorbeelden mooi versierde menwagens/paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:47

Met dit onderwerp had ik meegelezen. Ik was al eentijdje niet meer op bokt geweest en ik ben benieuwd hoe het gegaan is en hoe je oma je verassing vond? Bij je openingspost zag ik dat je een heel leuk span hebt. Is er een foto van de mooie aanspanning?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 22:49

Morgen is het zover, ik hoop de foto's snel te kunnen plaatsen :)

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:05

Hele fijne dag en veel plezier