[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:52

baudyh schreef:
Ipsilonka schreef:
Ava heel veel sterkte!

Waarom is vos fout dan Baudyh?


Omdat daar bijna geen vraag naar is. Voor de mensport willen ze bruin en zwart. Laatst nog naar een lezing geweest en na de tijd met Mieke van Tergauw zitten praten. Ze zitten bijna te smeken om bruine en zwarte. Maar vos, nou nee die niet.
Ik zeg niet dat er geen koper voor is. Maar gewoon veel moeilijker.


dat klopt echt, ik hoor het ook hier lokaal.Ze geven meeruit voor een zwarte dan een goede talentvolle vos! Maar ook ik kwam thuis met iets waar ik niet naar zocht, spijt heb ik er nog niet van gehad.

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:54

Nou geef mij maar een mooie vos :j

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:55

:wave: , ben er wel hoor, Dingetje! Echter als hubby thuis is, ben ik niet zo actief met reageren. Hij vindt het saai als ik aan de pc of telefoon zit, dus moeten de HK topics maar ff wachten. Hij is vanmiddag weer naar boord gegaan ;) .

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:59

geef mij ook maar een vos, ik vind het wel gaaf. juist wat anders dan al dat bruine

VanHuisUit

Berichten: 6693
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:18

Herkenbaar Gem haha als manlief hier weg is zit ik ook veel meer achter de laptop :+
Ik wil geen bruine meer na Rizanta. Nebraska van mij was ook zo'n bruine. Prachtige paarden maar echt geen geluk mee gehad, te veel mee beleefd helaas. Kan nog steeds slecht zo'n mooi stoer groot bruin paard zien...
Mooiste kleur die ik ooit heb gehad was overigens Bente, die leek wel paars als ze in de zon liep. Maar ook daar geen geluk mee dus ook paars doen we niet meer :P Bente was toen enorm veel belangstelling voor die was binnen twee weken verkocht.
Dus ik ben van de vos of schimmel en dan pony's :)) heb je ook niets aan. Apart kleurtje vind ik altijd wel leuk, Piet is zo'n appaloosa-dingetje hou ik ook erg van.
Ollie wat een geweldige foto's van Hero =:)
Ava even een dikke knuffel voor jou :(:)

Verder hier schoonmaken en schoonmaken heb gewoon spierpijn van het dweilen en dozen sjouwen dus ik was soort van gesloopt. Maar nog een paar dagen en we zitten in het nieuwe huis *\%/*

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:26

@ VHU, nog even buffelen en dan genieten van jullie geweldige nieuwe huis *\o/*
@Gem, met of zinder manlief, 's avonds zit ik vaak met mijn IPad op schoot :')

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:58

Ollie, mijn man is vaak maar één of twee dagen thuis en dan weer een week (of twee, of drie) weg. Dan wil ik niet ongezellig doen ;) .

Ik vind kleur ook niet zo belangrijk, maar een vos zónder wit vind ik gruwelijk saai. Er moet dan wel echt flink veel aftekening op zitten wil ik er op vallen. Die echte vosse Geldersen met 4 witte benen en een vette bles vind ik prachtig! Geldt eigenlijk ook wel voor bruinen dat ik er graag iets wit op heb, al zijn het maar 2 sokjes :P . Appie-kleur heb ik niet zoveel mee.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:20

Ja, er moet wel wit op zitten. Anders vind ik het ook erg saai.

Gelukkig ben ik gezegend met een super lieve, geweldige, goud eerlijk en stoere (gelders typisch )koffie vos met 3 witte benen en een mooie lange bles.

Bijna vhu!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:26

Sorry, hier ook geen fan van vos. Behalve dan koffievos, die vind ik erg mooi. Maar ben ook geen fan van tuigers :o :o .

Ik ben heel saai, hou erg van donkerbruine en zwarte paarden (maar niet van Friezen) en bont natuurlijk ;-)

Maarrr het zou me er niet van weerhouden om, als hij aan een paar eisen zou voldoen, te gaan kijken bij een vos tuiger. Het allerbelangrijkste vind ik nog steeds het karakter van een paard en dat moet je gewoon zien/meemaken om daar over te oordelen. De paarden waar ik bij aankoop een stem had, heb ik allemaal op gevoel gekocht (en na keuring ;-)), en dan kom je toch soms met iets anders thuis dan je in eerste instantie voor ogen had.

VHU aan het aftellen

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:11

Ik ben niet echt kleur vast, vlekken en stippels vind ik minder mooi maar ook niet lelijk. ook houd ik wel van een bles.
Vaak ga ik op mijn gevoel af dus het karakter...want al mijn paarden heb ik zelf opgeleerd ze kenden nog bijna niets.
Maar ik ben wel type vast meestal het bredere paard met een cool koppie.... zo rond de 1.45/1.55
mijn laatse aankoop een c pony 1.36 en dan ook nog een konik zonder bles....waar dus ook nog eens een bont veulen uit kwam :+
Echt heel iets anders dan ik wilde/ zocht .... maar ze past echt bij mij dat zeggen vele kennissen.
Al hoor je dan wel eens wat moet je daar nou mee....ja het is geen gangbare pony. Maar ik laat ze maar Want ik ben er gelukkig mee ze doet haar werk prima!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:43

Ollie1 wat een fantastisch trekpaard <3 <3 . Precies onze jolanda van vroeger, geweldig, en Hero en jij zijn een superduo

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:33

Vandaag met een echte tuigpaardenman over fera gesproken. Die vond mijn minimale prijs nog teveel. Nou euh dan hoeft t niet hoor.

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:34

@ Biancacoo, is inderdaad een mooi trekpaard. Ze heet Sita en is een échte dame :j

Vwb kleur ben ik ook niet zo kleurvast. Ik heb ze gehad in het zwart, bruin, valk, palomino en nu weer een vosje. Ik val ook puur op karakter. Ik hou absoluut niet van autistische paarden :') . Ik moet wel een fijn contact en klik met ze hebben, anders gaat onze samenwerking niet helemaal lukken....

@Ipsilonka, dat meen je niet :oo

baudyh

Berichten: 4303
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:54

Voor de particulieren markt maakt de kleur niet uit. Maar als je je paard als menpaard naar Bv Duitsland wil verkopen dan willen ze echt geen vos. Het is erg jammer.

Ik hou zelf erg van schimmels met zwarte benen en manen. Maar db vind ik ook mooi bruin. Wel graag 4 witte voeten en bles.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:42

Niemand een idee qua goede instructeurs?

Even weer een bijleespost (vind het leuk om te doen :D houdt me van de straat)

Welkom vrouwke, wat leuk dat je je hier aanmeldt ik ken je van andere topics :o

kwita schreef:
Nu net even bij gelezen, eergisteren geopereerd ik moet zeggen dat het wel oplucht maar het is nog niet weg! Gelukkig is mijn man zo lief om voor het huishouden te zorgen.
Hij bracht vanmorgen ons dochtertje naar de crèche en dat vond ze maar gek...mamma mee :D .
Dus voor mij een week lang de paarden door het raam bekijken, maar ook deze komen regelmatig zomaar even voor het raam kijken, en kijkt dan ook echt van zech kom je nog.
maar gelukkig is het beter met haar ik heb hem zondag toch even geknepen.Komt de da gisteren even kijken hoe het ging want hij was toch bij de buren ... (zo een betrokken man!).Dat zie je niet overal, krijgt mijn dochter een knal roze pleister met een zwarte kat er op die moest ze maar op mama plakken , dat bracht geluk!:+
En natuurlijk heeft ze hem ook opgeplakt...we hebben er hard om gelachen! *\o/* (en trots dat ze was, dan smelt je hart vanbinnen toch moet ik zeggen zo lief).

Fijn dat je geopereerd bent!! Hoop op een spoedig herstel
Wat super lief van die roze pleister zeg!!

EmptyWords: vervelend dat je ziek bent zeg. Wel handig dat je in huis verder kan.

Biancacoo: Fijn dat je lekker met een vriendin hebt gewandeld.

Baudyh: Super fijn dat Ikke zich gelijk weer thuis voelde.
Scheidsrechter spelen moet ik ook nog steeds als het om brok gaat haha.

Tine: Fijn dat met je ogen verder niks mis is. Gaat het alweer beter met je ribben?

Ips: Klinkt inderdaad als een leuk thema veel plezier.

Janouk: Janouk je handen vol aan haha. Nu ben ik toch wel heel benieuwd naar hoe ik dat voor me moet zien met meneer Anton?

Denice: Helaas gaan mijn shetten niet voorpassen denk ik :')

Ava: Ik weet niet wat er aan de hand is maar sterkte :(:)

Biancacoo: Is dat bij tuigpaarden zo ja dat vos minder gewild is? :oo

Baudyh: Dat wist ik helemaal niet.

Ollie1: Zulke bijleesposts maak ik eigenlijk nergens hoor maar hier vind ik het wel leuk ook voor mezelf.
Wat fijn dat het zo goed ging met Hero!!

Even tussendoor, ik heb twee vosjes dus ben natuurlijk gek op vos :P

Gem: volgens mij ken ik jou nog van de oudere topics van deze hk. Wat voor werk doet je man? Vriend?

VHU: Geen bruintjes meer voor jou dus. Fijn dat het huis nu bijna netjes is!!

Gem: Begrijpelijk hoor dan breng je natuurlijk graag tijd met elkaar door als je elkaar weinig ziet.
Mijn nieuwe vosje heeft twee vlekjes en achter hoge witte benen :o

EmptyWords: Heb je een foto van jouw paardje ben ik wel benieuwd naar.

Tine: Een goed paard heeft natuurlijk geen kleur maar als je een voorkeur hebt voor een bepaalde kleur kies je daar natuurlijk eerder voor.

Kwita: Wat grappig dat je dan met iets anders thuiskwam dan de bedoeling. Heb je en foto van het veulen ben wel heel nieuwsgierig hoe die eruit is gekomen.

Ips: Graag of helemaal niet toch :o

Ollie1: Autistische paarden hoe moet ik dat voor me zien :') Karakter is altijd het belangrijkste.

Baudyh: Dat vind ik ook een gaaf kleurtje maar moet je zoveel aan poetsen :=

Vandaag liz lekker gelongeerd en daarna met anouk begonnen met een beetje stuuroefeningen. Anouk kent nog niks dus eerst vriendlief met Liz voorop laten lopen zodat Anouk gewoon kon volgen.
Anouk heeft ook al naast/achter de kar gelopen ging super. Ze vond alleen de koeien eng }:0 :+
Ze hebben enorme buiken maar die fotos post ik altijd in de volgtopics. Die staan in mn onderschrift voor de nieuwsgierigen :D

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
speciaal voor rainne :)

en nu moet ik echt opstaan en naar bed....

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:49

Die is inderdaad wel gaaf EmptyWords!!

Afbeelding
Zo ziet anouk eruit in geschoren zomer outfit en niet drachtig :+

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 04:54

Voor Rianne en alle overige geïnteresseerden,

hier ongeveer een week oud:
Afbeelding

hier ongeveer 1jaar en3maanden oud,samen met mams:
Afbeelding

_Dingetje_

Berichten: 636
Geregistreerd: 11-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:19

:wave:

Sluit me aan bij de samenvattingen :D

Gem :wave: groot gelijk heb je ff qualitytime met manlief :j
Wel een hele dikke :(:) voor Ava
Ollie met knappe pown <3
Baudhy, de moeder van ons jochie is Jarina en moet zeggen, we hebben voor hem toch niet de hoofdprijs neer moeten leggen :n en is toch alles behalve vos.
Ips, denk dat je een hele mooie prijs vraagt voor Fera, dus laat ze lekker l*llen -:(- er komt vast een leuke en lieve nieuwe baas/bazin voor haar.

Ik verbaas me erover dat ze voor de grootste troep de hoofdprijs vragen en een paard wat mooie bewegingen heeft, maar waar de kleur niet van goed is roepen dat de prijs te hoog is........beter gaan mensen voor de grootste troep is niet zoveel geld vragen 8)7 eigenlijk wordt ik er een beetje boos van.....zit wel eens te kijken "pony te koop van 21 voor een hoofdprijs" dochter is eruit gegroeid......pony heeft de kinders de mooiste prijzen bezorgd en moet nu maar weg %) ik denk dan mag die zijn ouwe dag dan niet slijten na alle bewezen diensten voor de kindjes :x
Zo dit waren ff mijn frustraties :=

Gisteren ons joch een prik gehad en ff naar zijn tandjes gekeken, wat is hij toch braaf <3 alleen heb ik onder het eten begrepen dat hij ff een contactstorinkje met de baas heeft gehad :oo maar goed luisterd nu weer als elastiek, dat heb je met puppy's die moeten wel eens recht gezet worden.

Gisteren met (autistische) Pown een rondje gedaan mwah wat een drama, helemaal hieperdepiep *\%/* was een ritje om snel te vergeten.

Iedereen een fijne dag alvast

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:21

Dingetje, daar verbaas ik me ook over. Oude ponys, die dan nog voor hoofdprijs weg moeten. Waarom mag hij niet lekker oud worden. Daarom gaat Amerigo hier dus ook niet meer weg. Hij heeft genoeg baasjes gehad. En het was niet overal even leuk.

Kwita wat een plaatje <3

Je kunt ook gek worden op een kleur omdat hij op stal staat ;-). Ik wilde na mijn vorige paard geen bonte meer. Dat was ook een bonte, maar minimaal. Was eigenlijk gewoon een bruine met een vlek op hals en streep op billen. (ideaal voor wedstrijden). En waar kwam ik mee thuis..... juist ja, Rembrand. Ik vond hem helemaal niet mooi, maar zijn karakter was (en is) geweldig. En nu vind ik bont wel mooi ;-)

Nou, ik ga maar weer eens wat doen hier. Fijne dag allemaal. Helaas geen zonnetje meer hier.

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:37

@Dingetje, ik ben het helemaal met je eens... mijn hart breekt als ik 'oudere' diertjes te koop zie staan omdat ze niet meer 'voldoen'. Ik vind jullie puppy-paard écht een leukerd <3

Ik zie allemaal leuke paardjes voorbij komen *\o/*

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:39

Ik ben dol op vosjes met veel wit! En later als ik groot ben zou ik nog wel een hele mooie zwartbles willen hebben. Mijn probleem is dat ik ze snel te groot vind die paarden. Vind Det een mooie maat 160. Groter hoeft niet.

puttertje

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:33

Al heel lang een stille meelezer
Zal me nu maar eens voor stellen dan he...
Ik ben Diana en ben nu 41 jaar.
In 2014 heb ik na lang aarzelen begonnen met mennen..
Ben gaan lessen en heb 13 dec 2014 mijn koetsiersbewijs gehaald.
Vroeger heb ik veel gereden en veel gesprongen ook met leuke resultaten wedstrijden gereden.
Helaas heb ik in 1996 een ernstig auto ongeluk gehad waarbij ik mijn linkervoet heb verbreizeld.
Daardoor niet meer kunnen rijden.
Uit frustratie ben ik gaan eten en veel kilo,s aan gekomen.
Dochter gekregen met helaas een verstandelijke en lichamelijke beperking dus tja bleef dus eten.
Vier jaar geleden was ik het zat en heb een maagverkleining laten doen ..Kon helaas geen gastck bypass omdat ik helaas gronische darm problemen heb..
Ben wel ruim 50 kilo kwijt.
Mijn man heeft toen gezecht waarom ga je niet voor een paard kijken en probeer je je passie weer op te pakken .Het is nu wel onderhand eens Diana tijd❤️❤️❤️❤️
Ben dus in 2013 gaan kijken wat ik wilde... Welk ras ,ga ik weer rijden, wat past er bij mij want ja ben veel kilo,s kwijt maar nog steeds niet de slankste hihi.
Dus op internet gaan snuffelen...Mmmm wil ik al in gereden of veulen of tja wat wil ik nou?
Kwam ik ineenst op een foto van Forrest terecht en wel elke keer ...helaas deze Tinker hengst is niet te koop maar nu wist ik wel welk ras..
Rond gekeken.. Ook hier op bokt en op een dag keek ik en BAM daar was een advertentie met een geweldig leuk veulentje en wat verbaasde me een zoon van Forrest...we zijn gaan kijken en sinds 13 juli 2013 is Muiron of Finlaystables van mij....Wist niet dat je zo verliefd op een paard kon worden...Maaja en mijn voet dan..Dus rond gaan kijken wat ik allemaal kon en he Mennen is dat niet iets voor mij ? Dus bij Bert Brans van de Steenhofstables gaan lessen en volgens mij vind ik het niet leuk maar gewoon geweldig hihi.Dus volgend jaar mei gaat Murrie ( ja zo noemen wij Muiron) bij Bert in de leer..Tuig en wagen hebben we al hihi...Mijn wagen komt zelf vanavond al ,dus gaat nog even een halfjaar op stalling..Mennen houd ik wel bij met een pony van een vriendin zodat ik al wat gevorderd ben voor Murrie beleerd word....Sorry voor het hele lange verhaal.....
Afbeelding
Murrie met zijn tuig.....Hij vind echt maar dan ook echt alles goed....

Afbeelding

Mijn geweldig leuke rijtuig, super blij mee en YEAAAHHHH vanavond komt hij eindelijk

Afbeelding

Dit ben ik met mijn puber tijdens de keuring ...Als 2 jarige gekeurd tussen de 5+ ruinen en dan eerste premie en als derde lopen ...Was zooooo trots

Afbeelding
Murrie nu..wennen aan longeren ,bitje,tuig heeft hij nu rust tot maart/april...lekker nog een wintertje niets nada njente hihi...
Zo ga weer in mijn meelees mode . Probeer mee te reageren maar beloof niets..
Groetjes fijne dag en bedankt voor het lezen Diana

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:49

@Puttertje, welkom!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:11

Mooi positief verhaal Puttertje! Fijn dat je man je zo heeft gesteund in moeilijke tijden en dat je nu een prachtig doel hebt om je de komende jaren op te focussen. Neem je tijd voor Murrie, je gezin en je menlessen. Dat betaalt zich altijd weer terug. Heel veel plezier in dit topic en succes!