[HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17551
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:17

Ir1ne schreef:
Irene, bijna 33, "getrouwd"(reg partner) met Jeroen, net ons eigen paardenpand gekocht (ok, perceel met ruimte) in regio S'kanaal Groningen, al een paar jaartjes vriendjes met Gem <3 (die veel te ver woont maar wel erg dierbaar is).

Joehoeeee :wave: :wave: :wave: !! Wij app'en wat af en niet ik, maar jij woont veel te ver weg :') _O- . Eén of twee keer per jaar zien de vriendjes ons wel ergens op een wedstrijd en als Ireen en Jeroen de boel een beetje op orde hebben, komt Gem met Miepje logeren :D .

Jorex schreef:
@Assie, ik heb een keer bij paard en koets een tandem span grote paarden gemend, dat was ook erg machtig. Die hoefden maar met hun hoofd te schudden en ze trokken me uit de stoel, want ik had eigenlijk net iets te korte benen om mezelf in de zetel te houden. Maar vierspan lijkt me ook zo gaaf! Alleen te sterk voor me, dat wel :')
[ [url=m/4CutU6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ha, leuk! Dat zijn Woensdag en Jarno van (en met) Wito Mink, ook een vriendje van mij :P

Mijn merrie staat nu ook af en toe in tweespan. Voorlopig just for fun.
Wij zouden 19 mei naar Sicilië gaan ... gaat hem ook niet worden.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:29

Heb ooit (ruim 10 jaar terug) 2 span gemend. Geen idee hoe we geen ongelukken hebben gekregen, want ik wist van niks... Ben nu gewoon blij met "mijn" knollie. Zondag lekker lang buiten op de paddock geweest en in de ochtend even 45 minuten op de molen (moest 8 paarden longeren en had daarvoor geen tijd en daarna stond ze buiten en dan mogen ze niet eraf) Vandaag was haar officiële vrije dag en heeft ze de hele dag buiten gestaan. Morgen hopelijk weer een bosrit en anders dressuurmatig aan de bak.

Gelukkig had ik geen vakanties geboekt. Al wil ik in maart 2021 weer een huisje boeken in limburg vanwege Equitana. Wel valt mijn verjaardag in het water door het virus. Dus zit even te kijken hoe ik het dan ga doen. Voor de zomervakantie zal het hem wel niet worden. Tijdens de vakantie ben ik officieel te druk ervoor. Dus dat wordt tussen de zomer en de herfstvakantie worden. (dan ben ik trouwens ook vaak een weekje vrij maar ga ik niet weg)

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:33

Wij zouden half juni een weekend naar de Veluwe in combinatie met het Connemara kampioenschap, maar dat is nu verzet naar september. De zomervakantie naar Noorwegen. Ik hoop dat dat door kan gaan.

Vandaag videoinstructie gehad met de IJslandse instructrice. Zij had Thor in januari voor het eerst en laatst gezien. Ze was toen niet zo heel erg enthousiast hoe het allemaal ging, dus ik vond het opsturen van de filmpjes wel heel erg spannend. Maar ja, ik wilde toch ook wel weten of we nu echt tolt deden of iets van zwijnepas ofzo. Maar ze was zeer aangenaam verrast, ze had nog niet eerder meegemaakt dat een paard in 2 maanden tijd zo ontzettend kon veranderen, in positieve zin. Dus helemaal blij. Nog wat huiswerkopdrachten gekregen (naast het huiswerk van de andere instructrices) dus we kunnen voorlopig flink vooruit.

marga1
Berichten: 908
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:36

Hier ook ooit eens een stukje 4span shetten gemend ging ook toevallig goed met lussen nemen maar dat kwam ook omdat het in stap ging. Blijf lekker met twee en enkelspan shet rijden gaat mij snel genoeg.

Mijn mannen hebben een paar dagen vrij ze zijn behandeld door de osteo.

Jorex

Berichten: 10026
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:44

@Gem ja klopt was van Stal Hulkesteijn en echt iedereen mocht er even mee mennen, maakte niet uit wel of geen ervaring. Of alleen zoals ik heb, ervaring met de allerkleinsten, dat was echt wel even wat anders die grote paarden. Maar ooit komt er bij mij een schwarzwalder fuchs voor de wagen of een Fries paard.

@Tine mooi dat Thor zo'n stuk verbeterd is!

Ik ben vandaag ook niet naar stal geweest, het weer was me te onvoorspelbaar.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:08

Zoo een nieuw topic, heeft even geduurd haha!

Ik zal binnenkort eens moeite doen om even goed mee te lezen en te kletsen aangezien Sil en ik het mennen nu weer goed oppakken.

Ik kan een omgebouwde mentrailer overkopen, is er iemand hier die verstand heeft van trailers en ik wat vragen en foto's naar toe kan sturen? Ik hoop zo dat het een goed ding is en ik lekker op pad kan met Sil en wagen

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:27

Jenkins schreef:
Zoo een nieuw topic, heeft even geduurd haha!

Ik zal binnenkort eens moeite doen om even goed mee te lezen en te kletsen aangezien Sil en ik het mennen nu weer goed oppakken.

Ik kan een omgebouwde mentrailer overkopen, is er iemand hier die verstand heeft van trailers en ik wat vragen en foto's naar toe kan sturen? Ik hoop zo dat het een goed ding is en ik lekker op pad kan met Sil en wagen


Is de trailer niet origineel mentrailer? Dan kun je zitten met de balans, dat de verdeling van het gewicht niet goed is...

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:41

Heerlijk naar de Ermelose hei geweest en daar vervolgens heerlijk aan het dwalen geweest (lees verdwaald) Iets langer onderweg geweest dan gepland maar ach, het was rustig onderweg. Knollie was superlief op dit vreemde terrein (en keek haar ogen uit) en uiteindelijk de weg terug naar stal weer gevonden.

En daarna lekker in de tuin gezeten met een vermoedelijke zwerfkatje. Helemaal wit (oke, grijs door de viezigheid) graatmager en heel aanhankelijke. Klom al binnen enkele minuten op mijn benen en heeft de hele namiddag op schoot gezeten. Nu nog steeds zit ze (duidelijk loops) naast de deur. Liep eerst mee naar binnen maar nu niet meer.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:06

aahh arm ding :(
En lekker aan de rij geweest op de hei en weer thuis gekomen :+

Ik was vanmiddag weer op pad met Puck.
De ontspanning proberen erin te krijgen.
Schapen zijn zonder kar doodeng.
Laten we daar er nou net een paar van rondlopen hier op het eiland _O-


Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen loopt Suzie lekker door 324 dagen vandaag.
uiertje vult zich iedere dag stap voor stap.
Afbeelding

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:33

Ik vind die manen van Puck zoooo geweldig <3 <3

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:07

Ja die zijn echt grappig in de zomer bijna blond.
Ze heeft een dubbele manenkam dat is ook heel leuk met op 1 lengte maken voor het invlechten :+

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:57

Jenkins hi there *\o/* :wave: *\o/*
Hier geen verstand of zoiets van trailers. Ze moeten het gewoon doen :P
Hoe is het met Sil, vond dat altijd zo'n leuke poown <3

Morgen weer naar stal, eindelijk. Ben week niet geweest.
Zorgen zorgen zorgen bij ons in de zorg.

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:58

Knotjes aan 2 kanten? Het zijn blije manen :)
Heerlijk zo'n ritje.
En chamion wat fijn over de heide. Ik mis hier de uitrijmogelijkheden

Hier een rondje wezen rennen met de hond. Het was de bedoeling om in mei 13 kilometer te rennen voor het goede doel tijdens de Durrell Wildlife Trust Challenge op Jersey. Er hebben al best wat mensen gesponsord, super leuk.
Helaas is dat evenement nu verschoven. Naar september. Betekent wel dat ik wat langer de tijd heb om te trainen. Want ehm... Ik had nog nooit echt hard gelopen (Ja vroeger op de middelbare school).
Dus ik heb nog een stukje training te gaan. Inmiddels zitten we op 5 km. Zonder dat ik half dood ben. Nog maar 8 te gaan :')

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:08

oohh heerlijk rennen goed bezig
ik liep tot 3 jaar terug 3 a 4 keer per week ook halve marathons en obstable runs helaas hielspoor en knieblessure dus ik loop niet meer ik mis het nog steeds.
nu mountainbike ik en heb ik een trainingsschema in de sportschool helaas kunnen we daar voorlopig niet heen.
mijn dochter heeft een complete sportschool hier opgebouwd maar dat vind ik saai haha

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:14

Heb de foto's binnen. En iedereen die eens een ritje hier wilt maken gewoon een gil geven. Stal heeft enkele loge boxen en eventueel zelfs in combinatie met een huis. En als die vol is dan zijn er genoeg campings/vakantieparkjes in de buurt.

Ook voor een dagrit vanuit een trailer ben je welkom en ken ik (naast mijn werk) diverse parkeerplaatsen waar je een trailer kwijt kan


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13851
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:17

Oooh chamion dat ziet er heerlijk uit!
Ik ga het zeker onthouden, wellicht iets voor ons einde zomer of najaar.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:21

heerlijke foto’s :j

Als we toch reclame maken en je wil op vakantie naar Texel met of zonder je paard check mijn website
https://www.paardenhoteltexel.nl
4 persoons b&b en 4 persoons grote caravan
14 stallen + genoeg weidegang.

baudyh

Berichten: 4310
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:31

We hebben toch maar besloten onze Haflinger weer te verkopen. Gewoon te weinig tijd. Dus als iemand nog een jaarling hengst zoekt. Uit een mooie lijn.
Wij hebben hem.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook word morgen de eerste weer geinsimineerd. Diantha. Die afgelopen jaar ober had.
Dus hopen dat ze nu wel drachtig word

janouk
Blogger

Berichten: 17958
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:45

Aaahhhh hij is zo leuk <3 geen plek hier voor hem

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:48

welke sites gebruiken jullie om menroutes te plannen? Ik ga nu steeds vaker op pad naar stukken waar ik nog nooit ben geweest en hoewel ik een stukje dwalen en genieten niet erg vind, wil ik ook graag weer de weg terug vinden.

Ik zat nu te kijken op ruiterenmennen.nl maar ik snap geen drol van dit site en naar mijn gevoel klopt het niet helemaal. Ook deze routekaart: https://www.gelderseroutes.nl/media/338 ... -heide.pdf vind ik zeer onduidelijk (dit terwijl ik toch vaak op enkele van die routes zit)

Ouderwets een kaart kan ik prima lezen en ook met een gps kan ik redelijk uit de voeten, dus de 1 of de ander maakt mij niet zoveel uit.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:16

Wat een leuk topic! Als het mag wil deze beginnende menner zich ook melden! Eva 33 jaar men met een sinds een klein jaar geleden beleerde tinker recreatief!
Afbeelding

Belker

Berichten: 15390
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:17

Gewoon endomondo aan zetten. Dan weet je welke richting je op moet om terug te komen op je beginpunt. Ruiterenenmennen exporteerde ik naar GPX tracker maar sinds een apple update werkt dat niet meer.

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:40

Hoi Eefje, leuk!

Baudyh, wat jammer. Wat voor papier zit erachter?

Chamion, ik zet op onbekend terrein net als Belker endomondo aan. Dan vind ik altijd de weg weer terug. Of gewoon Google Maps.
Zo heb ik mijn trektocht toen ook gereden.

Jorex

Berichten: 10026
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:47

Ik heb Endomondo aan en kijk op Google maps. Zo heb ik vandaag een rondje van 3,5 km gelopen met beide heren. Dus nu moe in de voeten, want die zijn dat niet meer gewend. Morgen maar weer even.

Welkom Eefje!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:50

Welkom eefje leuke tinker.

Ik woon op texel dus weet overal de weg hihi
Naar de vaste wal met aanspanning doe ik niet.
dus geen idee maar maps lijkt me voldoende toch.