Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Richtje schreef:Ik longeer meestal met bitstukje
dorothee schreef:bedoel je zo'n ding dat je met twee gespen moet bevestigen door elk aan een bitring waar in t midden een ring zit waar die longe aan word geklikt
als je dat bedoelt ben ik er niet zoveel mee want dan profiteert ze ervan door telkens om te draaien met mijn eerste methode niet met de tweede ben ik bang dat ik het bit teveel door haar mond sleur
m00nlight schreef:nee dat doe ik nooit, als je in een afgesloten ruimte ( in de bak) longeerd, doe ik de lijn gewoon aan de binnenste ring.
want als je de lijn door de bitring aan de buitenste ring bevestigd, en je 'trekt' aan de lijn, dan geef je eigenlijk de verkeerde 'hulpen' want je trekt hem naar buiten!
Saar schreef:1. met de longeerlijn een slag maken om de binnenste bitring en vervolgens onder de kin door vastklikken aan de buitenste bitring
2. longeerlijn door de binnenste bitring halen en tegelijkertijd onder de neusriem door en vervolgens de musketon weer aan de longeerlijn vastklikken.
m00nlight schreef:nee dat doe ik nooit, als je in een afgesloten ruimte ( in de bak) longeerd, doe ik de lijn gewoon aan de binnenste ring.
want als je de lijn door de bitring aan de buitenste ring bevestigd, en je 'trekt' aan de lijn, dan geef je eigenlijk de verkeerde 'hulpen' want je trekt hem naar buiten!
Saar schreef:Ik heb met Hester ooit meegedaan met een clinic bij Lammert Haanstra. Hij geeft twee basismanieren om de longeerlijn vast te maken:
1. met de longeerlijn een slag maken om de binnenste bitring en vervolgens onder de kin door vastklikken aan de buitenste bitring
2. longeerlijn door de binnenste bitring halen en tegelijkertijd onder de neusriem door en vervolgens de musketon weer aan de longeerlijn vastklikken.
Op deze manieren kun je eventueel wel druk uitoefenen, maar kan het bit niet door de mond getrokken worden of als notenkraker werken.
griebels schreef:Ik heb met alle 2 toch geen goed gevoel erover. Je hebt op deze manieren altijd veel druk op een kant.
Met optie 1: Heb je hoe dan ook altijd meer druk op de binnenbitring.
Met optie 2: Heb je altijd druk op de buitenste bitring. Aangezien je met een driehoek werkt, en de druk dus alleen gelijk wordt verdeeld als de lijn recht naar beneden wordt gebruikt. Dat is dus niet zo, de lijn wordt altijd aan de binnen kant gehouden dus kan het nooit gelijke druk opleveren.