barebackpad van Emiel Voest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

barebackpad van Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 22:18

Ik ga misschien het barebackpad van Emiel Voest kopen, maar wie heeft hier ervaring mee?
IK heb namelijk wel eens gehoord dat ze gaan schuiven, maar dat ligt er maar net aan welke je hebt denk ik.
Wie kan mij er wat over vertellen?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:08

Ik heb getwijfeld tussen die van Voest en Parelli. Ik heb ze beiden uitgeprobeerd, en heb voor de Parelli gekozen omdat ik vond dat die van Voest in de zomer een beetje broeierig zat door de wol. Met schuiven heb ik geen last gehad.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 11:48

schuiven blijft altijd een gevaar. ik hreb wel een met een van emiel gereden en dat zat best oke.

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:06

wat is dat voor een ding ??

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:58

Die dingen zijn besproken geweest op een yahoo-forum waar ik ook op zit, en de algemene indruk is dat die echt wel goed zijn, die van Emiel'ke. Kan zijn dat ik ook 's kijk om er eentje aan te schaffen. Lijkt me leuk vooral om een goede zit te krijgen.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:01

Wat zoin dat? nooit van gehoord! en wat heb je eraan?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: barebackpad van Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:23

Alice schreef:
Ik ga misschien het barebackpad van Emiel Voest kopen, maar wie heeft hier ervaring mee?
IK heb namelijk wel eens gehoord dat ze gaan schuiven, maar dat ligt er maar net aan welke je hebt denk ik.
Wie kan mij er wat over vertellen?


Ik heb er een en ben er zeer over te spreken, schuiven absoluut niet, zitten heerlijk en zou geen andere willen (wel andere geprobeerd).
Barebackpads (voor de niet-kenners) zijn soort dikke shabrakken met een singel en soms beugels die je ipv een zadel kunt gebruiken. Ze geven net ff meer steun dan dat je op de blote rug zit met je edele zitvlak en je kunt er gigantisch je zit mee verbeteren en evenwicht.
Overigens, de pad van EV is echt van superkwaliteit (alle spullen van hem trouwens).
Viv

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: barebackpad van Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:02

Vippie schreef:
Overigens, de pad van EV is echt van superkwaliteit (alle spullen van hem trouwens).
Viv


Dat mag ook wel voor die prijs

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 11:56

Die leadrope van 4,5m kost 24,50.
Ik ga even naar de haven en naar het winkeltje daar, dan ben ik zeker 10 Euro minder kwijt Knipoog

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:11

ja de dingen die je zelf kunt maken moet je ook gewoon zelf maken vind ik.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 10:11

Doen, die pad kopen! 't Zit super! Ik heb er 1 keer een zitles op gehad en was gelijk verkocht... Sinds gisteren ben ik dan ook zelf eigenaar van zo'n ding. Duur zijn ze inderdaad wel, daarom heb ik hem samen met nog een enthousiasteling gekocht; je rijdt er toch niet dagelijks op, dus dat kan prima. Maar het is echt een aanrader en de perfecte methode om goed te leren zitten, zonder dat je je paard met een klemmende en van links naar rechts schuivende ruiter vermoeit, omdat zijn haren nou eenmaal veel gladder zijn dan die van een schaap...

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 19:37

hoe duur zijn ze? en kun je ze voor alle pony's en paarden gebruiken? en ook voor buitenrijden (eventueel in de regen.... Verward )? de leadrope heb ik ook. ideaal Clown Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 09:57

Voor de prijs moet je ff op www.emielvoest.nl kijken, je kunt ze idd voor alle paarden gebruiken, ook buitenrijden doe ik ermee. In de regen kan ook, maar dan moet je hem daarna wel te drogen hangen.
Viv