Mennen: Erachter lopen!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Mennen: Erachter lopen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 17:55

Hallo,
Ik ben nu bezig met timon te oefenen voor de kar. Maar hij krijgt het maar niet onder de hand. Ik ben bezig met oefenen voor erachterlopen. Maar misschien doe ik het verkeert? Verward
Ik ga achter hem staan en klik met me tong. Hij reageert niet dus geef ik hem een tikje. Maar het lukt gewoon niet dus ga ik een stukje naast hem lopen en dan al verder totdat ik achter hem sta en dan gaat ie weer stil staan!! Frusty

HELP!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:26

Bij Pinky heb ik het iets anders aangeleerd.
Pinky was al 'beleerd' op de longe. Ook op de losse longe. Zeg ik stap dan gaat hij in stap, draf is draven en ho is uiteraard stilstaan.
Doordat hij dat al kon was het echter lopen niet moelijk.
Ik gaf dus het commando met een aanraking met de zweep (dus niet als straf maar ter verduidelijking) en dan liep hij aan.
Hij vond het wel een beetje eng als we de weg op gingen want ineens was ik er niet meer om hem te beschermen.
Als ik jou was zou ik dus eerst zorgen dat alle commando's erop zitten.

Als hij het daarna nog niet snapt kun je iemand erlangs laten lopen en jij erachter.
Na een tijdje laat diegenen hem los. Gaat een keertje voor hem lopen, een keertje wat verder achter hem en steeds meer merkt hij dat jij (diegene die achter hem staat) doet wat er moet gebeuren en niet diegene die naast hem staat.
Succes ermee

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:12

Pinky-girl heeft het hier perfect uitgelegd, iemand erachter en iemand ernaast, en meer en meer commando's vragen van achter hem of samen vragen, en overnemen .... en lukt het niet, uitdoen om te beleren, want het is echt niet zo makkelijk als het lijkt hoor!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 15:11

gewoon iemand eenaast en dan langzamerhand een beetje verder van je paardje weg laten lopen en dan steedsi etsmeer
en doe het lekker op je gemak
want als je gaat haasten heeft dat voor jou en je paardje zeker geen voordelen
ik heb geluk dat ik een knolleke heb die het al kon en nu ben ik na een hele lange tijd weer met de lonngeerlijn aan het oefenen
maar hee veel succes
pinky girl heel goed uigelegt Haha!