verkeerd longeren meteen gevolgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:10

Ik snap je aversie wbt slof en touwtjes niet helemaal. Het lijtk mij dudielijk dat je paard lekker in de elastiek gaat hangen... gezien het feit dat ie niet loslaat. Daarom vind ik elastiek ook zo vervelend. Met een touwtje kan je hem bijzetten, maar kan ie er niet in gaan hangen zodat ie jusit aan het trekken is terwijl het elastiek weerstand geeft. Je geeft eigenlijk zelf de oplossing al:
Citaat:
maar in draf liep hij hier gewoon doorheen (met rijden duw ik hem dan met mijn been naar voren en vang hem van voren weer op waardoor hij nageeft), elastiek iets strakker gezet, geen verbetering.
Als ej hem met longeren bijzet met iets waar hij niet doorheen kan, zoals slof of touwtje, en dan voorwaarts drijft met de zweep, krijg je hetzelfde effect.

Lees trouwens ook het boekje van haanstra! Staan goede dingen in.

Ik heb ook eens zoiest gehad, dat ik gelongeerd had en hij de dag erna waardeloos liep. In mijn geval kwam dat omdat ik hem er niet volledig 'doorheen' gekregen had. Ik had de bijzet te lang en daardoor kon ie niet 'gewoon los' maar gaf ie ook niet na en liep ie dus in een hele kunstmatige houding waar ie niet beter van werd. De oplossing was daar dus, gewoon strakker bijzetten zodat ie er doorheen komt!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers