Koetsiersbewijs enkelspan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Koetsiersbewijs enkelspan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 20:58

ik wil mijn koetsiersbewijs gaan halen! welke dingen moet ik kunnen? op welke punten wordt je beoordeeld?
wie kan me dat vertellen
alvast bedankt!

[edit] Titel, Pinky_girl[/edit]

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:25

Je moet een deel van de ziekten en gebreken van het paard kennen (vooral benen), je moet alle delen van het tuig en de koets kunnen benoemen, je moet de verkeersregels kennen voor aangespannen rijden en de verzekeringsregels - en natuurlijk veilig met de wagen door het verkeer kunnen rijden, je paard in de juiste volgorde in en uitspannen - en verder algemene informatie i.v.m. stalcondities, voeren, .... het is vrij veel eigenlijk, maar met een goede voorbereiding is het heel goed haalbaar!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:28

vergeet het keren op de weg niet!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:54

Achterom kijken!!! Please onthouden! Dit was waar ze bij ons achteraf eeerrrrrug op hamerden Lachen

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 17:11

wij moesten met 1 en 2 handen rijden (dus ook het keren met 1 hand kunnen) halthouden.. wij moesten ook richting centrum... en wat al idd eerder is genoemd! En hou idd goed rekening met dat 1 hand en met achterom kijken...

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 02:30

Brechje, als ik jou was zou ik Warren even een pb sturen. Haar man heeft onlangs het koetsiersbewijs voor het enkelspan behaald en had destijds exact dezelfde vragen als jij nu stelt. Hij is nu overigens bezig met het koetsiersbewijs voor het dubbelspan.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:59

Als je moest intresse hebben, ik heb nog proefreeksen van examenvragen, en ken er nog van mijn proef ook - kan ze pb'en - heb natuurlijk ook het lesboek, het is wel uit belgiƫ, maar normaal als de les via het MKB gaat is het precies het zelfde, de examinator was trouwens een NL, Deh Cornelissen.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 22:49

Ik heb mijn enkelspan en dubbelspan koetsiersbewijs in oenkerk op de praktijkschool gedaan, dit via mijn opleiding.
Wij moesten zoiezo achenbach rijden en met name het kijken en tijdig op het verkeer letten is erg belangrijk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat je je niet zo heel snel laten zakken!
Mocht je cursus volgen met een eigen span dat kan namelijk ook zorg dan wel voor een betrouwbaar paard scheelt je het halve werk!
Mennen is erg leuk om te doen is zeker een aanrader. Knipoog

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:28

NIemand de vragen van het enkelspan?