Liggen. Is dit de juiste manier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Liggen. Is dit de juiste manier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 19:58

Hallo,
Ik heb van iemand gehoort dat je aan de linkerkant van je pony moet gaan zitten en dan onder z'n buik door z'n rechter voetje moet pakken. En dat de andere dan z'n hoofd naar beneden moet houden! En als het niet lukt z'n andere rechter been (achter dus) erbij moet pakken. Dit lijkt mij niet de beste oplossing??? Verward
Want ik was met de zoekmachine bezig op bokt en toen kwam ik een topic tegen van Pinky_girl en daar stond dat je het uit compliment of uit knielen moet doen??? Verward

Ik weet het niet meer!!
Jullie wel??

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:18

Ik ben ook nogsteeds aan het uitvogelen hoe het moet Haha!
Heb ook al zoveel gehoord en geprobeert, maar het liggen is ons nog niet gegunt Lachen

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 20:39

Okey, ik ga zaterdag alles verhalen, want ik het dus nu op het blok geleert en daarna buigen stijgeren compliment etc. Maar ik herhaal het niet
Stom he!!
Ik ga het dus allemaal zaterdag herhalen en daarna met liggen proberen!! Het moet ooit lukken! Dat weet ik zeker Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:42

Er is niet zo belangrijk als herhalen Lachen
Ons lukt liggen ook nogsteeds niet, maar dat geeft niet. Ooit vinden we de draai en kunnen wij het ook.
Tot die tijd ben ik al super trots op de dingen die mijn kleine smurf toch maar even doet!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 07:42

nee, dit lijkt me niet echt een prettige manier. Hoe denk je dat jou arm er bij deze manier uit komt te zien als het even niet goed gaat? Gehoorlijk blauw denk ik.
Ik leer ze liggen op de manier zoals ze stuntpaarden leren vallen. Als je meer wilt weten, stuur maar pb

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:29

Wij hebben het met Polly ook ooit een keer geprobeerd maar ik denk dat ze bang is ofzo want ze maakt dan wel een soort compliment maar op het moment dat je haar een zetje wil geven begint ze te steigeren en vliegt ze overeind.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:45

elk paard leert anders te liggen de een na het knielen de ander na het compliment en weer een ander door alle benen bij elkaar te laten zetten en dan om te duwen als het waren....
tis heel verschillend
kijk eens in het boek van nathalie penquitt's paardenschool...
daar staan alle kunstjes goed beschreven in en ook wat er eventueel fout kan gaan enz... goed boek hoor

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:01

Ik zou zelf ook niet weten hoe je het moet leren maar ik ken wel een ponytje dat het doet als je met de zweep tegen zijn knietjes tikt dan gaat hij gewoon liggen maar ik weet niet hoe je het leert !

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:55

Mijn paard heeft het in 2 dagen 'per ongeluk' geleerd. Nu gaat hij liggen als ik naast hem buig en ik heb hem nooit ergens om moeten trekken oid. Houd het simpel, een paard denkt ook simpel Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:45

Een vriendin van mij doet het zo:
Ze gaat naast haar paard staan met haar gezicht naar voren, met haar rechterhand laat ze het paard naar rechts inbuigen, met linkerhand voetje vragen en naar achteren stappen, het paard maakt eerst een buiging en gaat dan zachtjes liggen.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:50

Zoals summertje het omschrijft, heb ik het ook gelezen. Lukt mij alleen nog niet erg....paard blijft gewoon heel braaf zo staan *LOL*

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 17:54

Summertje schreef:
Een vriendin van mij doet het zo:
Ze gaat naast haar paard staan met haar gezicht naar voren, met haar rechterhand laat ze het paard naar rechts inbuigen, met linkerhand voetje vragen en naar achteren stappen, het paard maakt eerst een buiging en gaat dan zachtjes liggen.


Lijkt me inderdaad eeen hele goede en vriendelijke manier. Alleen, hoe leer je het?
Als ik dit bij Pinky doe klijkt hij me aan alsof hij water ziet branden.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:32

Citaat:
Ze gaat naast haar paard staan met haar gezicht naar voren,


Staat ze dan links of rechts van haar paard ?