Alleen mennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Alleen mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 19:06

Mennen jullie wel eens alleen??
Ik ben vandaag voor het eerst alleen weze mennen. Nouja, nog niet eens helemaal alleen want Linda zat op Jordi. Alleen er zat niemand bij mij op de kar. (wel lekker ruim Tong uitsteken)
Vandeweek wil ik proberen een keer helemaal alleen weg te gaan. Pinky is het wel gewend, zonder andere paarden, maar ik ben nog nooit helemaal alleen weggeweest met de kar.
Ik vind het met 2e uiteraard gezelliger maar het komt weinig voor dat ik samen kan gaan met mijn stalgenootjes en ik wil toch geregeld gaan mennen en trainen.
Ik vertrouw Pinky volledig, dus ik ga het gewoon doen. Maar was benieuwd of jullie dit ook ooit doen?

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:29

Ik ga geregelt alleen. De eerste paar keren niet, maar de laatste tijd ga ik wel vaker alleen. Maar neem wel je 06 mee Knipoog je weet maar nooit!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 19:36

Ik heb ALTIJD een mobiel bij, een mes, een zweep en een halster + touw.
Braaf he??
Nee, veiligheid voor alles..

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:07

Ik ga(ging) ook geregeld met Dennis alleen op stap. Tot dat er een paar keer iets gebeurd is(die keren was er toevallig wel iemand bij). Met Dennis zou ik nu zeker iemand meenemen als ik de weg op zou gaan. In de bak niet.
Tammy knal ik er zeker zo voor. Ben laatst ook in m'n eentje naar mijn huis toe gereden. Dennis aan de kar vast gebonden. Kar vol spullen geladen. En gaan met die banaan. Ging perfect en had niets anders verwacht.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:36

Ik ben nooit zonder iemand weggegaan. Inspannen, uitspannen, gevaarlijke situaties op de weg.
Ik zou niet weten wat ik had moeten doen als ik na mijn ongeluk met Isolda helemaal alleen was geweest. Daar sta je dan, met een gewond paard voor de wagen, midden in de rimboe.

Nou weet ik wel dat er altijd, op iedere manier en op ieder moment iets kan gebeuren. Je kan ook onder een auto komen.
Maar ik vind het heel prettig om samen met iemand te zijn. Voor het geval ik op een heel smal weggetje een hele grote tractor tegen kom, voor het geval het paard een steentje in zijn hoef heeft, voor het geval..... weet ik veel.
Altijd handig en veilig, een extra stel handen!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 20:41

Ben ik het helemaal mee eens Jantina.
Helaas zie ik niet de mogelijkheid om samen met iemand te gaan.
In ieder geval niet altijd.
Vandaag heb ik het in en uitspannen compleet alleen gedaan. Ging super. Pinky weet wanneer hij extreem braaf moet zijn.
Alleen zoals jij al zegt kan er altijd iets gebeuren...
Ik ga zoiezo niet alleen de rimboe in. Ik blijf in de bewoonde wereld. Maar ook daar kan iets gebeuren... Uiteraard

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:32

Ik ga eigenlijk altijd alleen, gewoon door gebrek aan mensen die mee kunnen. Als ik een rit heb van de menvereniging gaat mijn verzorger altijd mee.
Mijn pony's zijn 2,5 en 3,5 jaar en superbraaf. Je houdt natuurlijk altijd het risico dat er wat gebeurt, maar ja, er kan gewoon niet altijd iemand mee.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:59

Meestal ga ik samen met mijn vriend maar van de zomer ben ik voor ht eerst een keer alleen gegaan, toch best eng...maar het ging gelukkig goed

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:29

In de bak vind ik dat het moet kunnen, maar op de weg lijkt het me wel gevaarlijk! Pony kan nog zo braaf zijn, er kan van alles gebeuren wat je niet in de hand hebt!!!! En dan kun je alleen niet zoveel.Nee,het lijkt mij geen goed idee.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:03

Nee, ik zou ook niet gauw alleen gaan mennen. Dat puur vanuit het veiligheidsopzicht.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:26

Het kan wel zo wezen dat jouw pony heel braaf is, maar er kan altijd wat gebueren, en dan ben je heel blij als je met zijn 2en bent ipv dat je in je eentje loopt te klungelen wat ook nog levensgevaarlijk kan zijn!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 14:41

Ik zou op zich ook graag alleen willen gaan mennen, aangezien het op deze manier er niet zo gauw van komt... Maar ik vind het niet zo'n fijn idee dat ie nog niet zo braaf blijft stilstaan als ik op de bok zit... en dat is toch gevaarlijk... Maar in jouw geval zou ik het wel doen, maar das ieders eigen mening... Maar dan wel idd in de bewoonde wereld en 06 mee Lachen

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 01:41

mijn vader ment ook altijd alleen en ik heb ook twee keer alleen gemend. er kan altijd wat misgaan maar ik vind het nou niet dat je zegt onverantwoordelijk