Ons Clublied

De paden op, de lanen in
vooruit met flinken pas
met stralend oog en blijden zin
en goed gevulde tasch
De zonne lacht ons vroolijk toe
ons groet der voog'len zang
en wij, we worden vast niet moe
al wand'len w' uren lang
Tra-ta-ta-ta bom bom,
tra-ta-ta-ta bom bom,
al wand'len w' uren lang
#

Marcheeren is gezond voor 't bloed
verruimd wordt d' enge borst
't versterkt de spier van been en voet
't wekt eetlust op en dorst
Daarom vooruit en in de maat
zoo netjes als 't maar kan
nu 't eensgezind en ord'lijk gaat
heeft elk pleizier er van
Tra-ta-ta-ta bom bom,
tra-ta-ta-ta bom bom,
heeft elk pleizier er van
Voor iedereen die hier fanatiek meeschrijft en eigenlijk niet goed weet hoe ons 'clublied' gezongen wordt, hier eerst even klikken:
(als je op het plaatje klikt, wordt dit volksliedje voor je gezongen door Wieteke van Dort, filmpje van youtube):

Wij kletsen op hoog tempo door; alles wordt besproken: van lief en leed, via studie en werk tot vrienden en familie, maarrr… we kunnen vóóral eindeloos vertellen over al onze ervaringen over het aangespannen rijden. Alle onderwerpen komen langs: van koets tot tuig, dressuur tot marathon, enkelspan tot dubbel- en meerspan, recreatieve buitenritten tot kampioenschapswedstrijden…
het is gewoon véél te veel om op te noemen

In ons topic heerst de ‘mennersmentaliteit’. Wat dat is

WIKI - PADEN OP, LANEN IN… GESCHIEDENIS VAN ONS TOPIC
Hoe het allemaal begon met al dit huiskamer gebabbel over "paden op” en “lanen in", lees je in de vorige, inmiddels 5 volgekletste topics:
Deel 5: [AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5 (4 februari 2012 - 16 oktober 2012)
Deel 4: [AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4 (21 juli 2011 - 4 februari 2012)
Deel 3: [AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3 (15 januari 2011 - 21 juli 2011)
Deel 2: [AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2 (19 mei 2010 - 15 januari 2011)
Deel 1: [AR] [HK] "in een rijtuigie...." (1 mei 2008 - 19 mei 2010)
WIE IS WIE IN ONZE HUISKAMER - ONS EIGEN SMOELENBOEK
Onze vaste posters stellen zich voor, niet op volgorde van belangrijkheid natuurlijk, iedereen is gelijk bij ons, maar in dit geval op volgorde van de berichtjes die de topicstarter van haar huiskamergenootjes heeft ontvangen. De schrijfsters zijn van vele markten thuis; carrièretijgers, studenten en huisvrouwen, knutselaars, kunstenaars, keukenprinsessen en meesterbakkers, kampioenmensters en recreanten... Het is een bont gezelschap hier, maar allemaal zijn we dierenliefhebbers: paarden, honden, katten, konijnen, kippen, koeien... aan diversiteit geen gebrek!
Aan een enkeling wordt in dit topic een medaille uitgereikt; met eervolle vermelding dat diegene al sinds deel 1 aan dit topic deelneemt!

Ik ben Martine en ik men met drie ‘heren’. Met Rembrand (14 jr KWPN) in het ZZ dressuur en M vaardigheid. En bovendien dit jaar voor het eerst aan een SGMW meegedaan. Met Amerigo (18 jr Welsh) rij ik in de L dressuur en M vaardigheid. En Thabor (5 jr Groninger) begint net mee te doen. Dit jaar ben ik 2x districtskampioen geworden in de M vaardigheid enkelspan, waar ik reuzetrots op ben.
Mijn doelen (nou ja, eerder: "dromen"

Foto links: Amerigo in actie met zoonlief
Foto rechts: met Rembrand in de marathon

Janouk: (Kletst mee sinds deel 4)
Wij (mijn man en ik) mennen met onze Haflinger, Janouk Chalet Parket Sport ; op dit moment aangespannen ZZ dressuur, Z vaardigheid en we rijden haar onder het zadel in de L dressuur. De Haflinger is bekend onder de naam: Her Royal Badness (want dat is ze ook

Verder hebben we een KWPN Image Chalet Parket. Zij is 22 jaar oud en met pensioen.
In 2013 hopen wij genoeg winstpunten te halen om naar de ZZ vaardigheid over te mogen stappen en om onder het zadel in de L2 dressuur te starten.

Ollie: (Kletst al mee vanaf deel 2)
Ik heb een Welsh sectie B ruin, genaamd Home 't Ranch Brutus, waar ik voornamelijk dressuur en vaardigheidswedstrijden mee rijd. We zijn momenteel ZZ-dressuur en Z-vaardigheid. In 2012 zijn we voor het eerst ook een SGWM-klasse 3 gestart, wat we met goed gevolg hebben afgelegd. Mijn uitdaging ligt hem in het feit dat we nog steeds progressie maken en nog lang niet uitgeleerd zijn samen

Foto links: Home 't Ranch Brutus
Foto rechts: Hans

Biancacoo: (Kletst mee vanaf topic 3)
Ik ben na een rij-ongeluk gaan mennen en heb inmiddels gemend met shetlanders, een Belgisch trekpaard, een New-Forest, en een Dartmoor. Ik heb nu geen menpaard meer, maar klets nog steeds mee, want de sport blijf ik erg mooi vinden (redactie: en het topic is vééééél te gezellig

Ik ben inmiddels overgestapt naar een droom: mushen met husky's. Inmiddels wonen we samen met onze 3 husky's en we hopen volgend jaar met een 4-hondenteam te mogen mushen.

Bicci: (Kletst mee vanaf topic 3)
Ik ben één van de Bianca's hier in het rijtuigjes-topic en ik ben in het bezit van een superknollie/krentebol Breezer

Samen met mijn manlief rijden we trails voor het goede doel (zie ook mijn website http://www.trailteam.nl ) en we hobbelen samen heel wat kilometertjes rond in de buurt van Prinsenbeek.

BiancaIlona: (Kletst mee sinds topic 5)
Ik ben Bianca, trotse moeder van twee kids, Floris en Sophie. Ik heb zelf een haflinger, Ilona, daarmee hobbel ik door allerlei gebieden. Samen met mijn naamgenootje bicci uit dit topic ben ik met Ilona naar Den Helder en Delfzijl gereden voor ons goede doel. Zie http://www.trailteam.nl
Foto links: ik en ilona
Foto rechts: trotse broer met zijn zus

Gem: (Kletst mee vanaf topic 5)
Aan het begin van deel 5 schreef ik dat het doel voor 2012 was om met Ster te gaan beginnen met D+V wedstrijden. Dat hebben we ruimschoots waargemaakt

Sinds 2 weken heb ik er een nieuwe uitdaging bij: we zijn aan de marathon aan het ruiken

Ik heb meerdere doelen voor 2013, maar of ik ze allemaal ga halen is de vraag

Hallo, ik ben Mirjam Jenkins, 23 jaar en woon nu 4 jaar samen met mijn vriend! Ik ben gek op dieren en heb naast mijn vriend (hihi) ook nog 4 konijnen en 2 katten. Dit jaar (2012) ben ik afgestudeerd aan de opleiding Communication and Multimedia Design. Naast de dieren zijn mijn andere hobby's fotograferen (JenkinsStyle),bewerken en lezen.
Silvester van der Parkweide is mijn pony, een kruising Welsh x Shet van 1.15 hoog. Sil heb ik al vanaf zijn 1ste jaar en heb hem zelf beleerd op 3 jarige leeftijd, ondertussen is Sil alweer 5 jaar. Het mennen gaat met up's and down's, Sil is een pony met karakter, dat maakt het niet altijd even makkelijk

Naast mennen doe ik ook aan grondwerk, vrijheidsdressuur en gewoon lekker rond hangen op stal. (dat laatste vindt Sil nog het leukst om te doen

Volgens 'de anderen' klets ik mee vanaf 2008, ik dacht zelf vanaf 2009

En omdat we nu weer naar de winter/kou/regen :brr gaan, hierbij een heerlijk zomers plaatje (foto links) en Tuigpaardje in dressuurpaard vermomming

Hallo, ik ben Maaike en men fanatiek met mijn 3 Welsh pony's. Ferro is 9, Robijn is 6 en Robin is 3. Ik start dressuur, vaardigheid, samengesteld en marathons. Maar vooral rijd ik lekker door de polder en geniet ik van mijn pony's.
Foto links: Robijn
Foto midden: Ferro
Foto rechts: Robin

Misterylady: (Kletst mee vanaf topic 5)
Hoi, ik ben het baasje van Vjellko. Vjellko is een fjord van 12 jaar oud en sinds juni 2012 in mijn bezit.
In het verleden heeft hij voor de wagen gestaan en als het een beetje meezit (financieel gezien) gaat dat volgend jaar ook weer gebeuren.
Doel voor 2013: twee dagen meerijden met onze eigen aangespannen 4daagse en hopelijk de kennismakingsklasse starten van de mendurance Etten-Leur. In 2014 wil ik 1 of 2 keer een kennismakingsklasse endurance starten.

Ik ben Avaluna en alhoewel het de bedoeling was dat paardlief ingespannen werd, lopen alleen onze Welsh pony's voor de wagen. Sinds kort wordt er ook wel eens door dochterlief gemend.
Ik rijd overwegend recreatief wat overigens niet betekend dat ik niet fanatiek ben

Dit is een fijn topic waar we allemaal voor elkaar klaar staan met raad en daad!
De foto links: Romeo en ik tijdens één van onze eerste dressuurlessen.
De foto rechts: Men-debuut van onze dochter met haar pony.

_PSM_: (Kletst mee vanaf topic 5)
Mijn naam is __PSM__. Sinds een kleine 3 maanden staat mijn paard An Easter Boy voor de kar. Boy is betuigd omdat mijn vriend en ik volgend jaar op 11 juni in het huwelijksbootje zullen stappen. Wij hopen dat Boy ons naar het gemeentehuis wil brengen, tot nu toe lijkt het daar wel op

Boy en ik zijn een veelzijdig koppel, van crossen tot dressuur en van springen tot mennen, alles vinden we leuk! We gaan dit jaar kijken in hoeverre we het mennen echt leuk vinden en zullen misschien nog wel een paar x de ring in rijden zowel onder het zadel als voor de kar!

Achter Nouvel schuilt de eigenaresse van twee lusitano's; een 2,5 jarige zwarte kleuter (Ferro) die alles nog moet leren en een 14 jarige witte dame (Refilona, ook wel Fief of Spookje), die super gevoelig en heel erg lief is... Deze dame wordt normaal gesproken zowel onder het zadel als aangespannen gereden en verder werk ik aan de lange teugel met haar. Met Fief ben ik nu net weer aan het opbouwen na behoorlijk wat blessureleed, dus op het moment geen bijzondere activiteiten en wedstrijden.

Crazymel: (Kletst mee vanaf topic 5)
Hallo, ik ben Crazymel! Mijn roepnaam is Mel, eigenlijk officieel Melissa, maar Mel roept stuk makkelijker

Verder hebben we nog een jonge haflinger dame, Indy (van mijn moeder), die in de toekomst ook voor de kar mag gaan lopen!! Maar eerst mag ze nog heerlijk spelenderwijs alles aanleren, samen met tante Wish en ome Diddle (en gekke weidegenoot Akshay

Akshay: (Kletst mee sinds lange tijd

Hallo, ik ben Aks en ik ben het baasje van Diddle. Met deze lieve fjord rijd ik aangespannen en onder het zadel. Naast de paardjes houd ik me bezig met studie en werk, druk zat

Ik klets al een poosje mee in dit topic, weet niet precies meer vanaf wanneer.

Hallo allemaal! Ik ben Happytime en klets al heeeel lang mee in dit topic. Ik ben de trotse bezitter van mijn inmiddels 26-jarige KWPN merrie Happytime (foto links) en van vier pony’s Tara, Sunrise, Tiamo en Easytime (foto rechts). Ik ben pas geleden 1e geworden bij de Clubkampioenschappen, onder andere met dank aan de verpersoonlijking van de tom-tom: Paul (van Janouk).

Lanouska: (Kletst mee vanaf deel 3)
Hallo, ik ben Lanouska en klets al mee vanaf het derde deel. Het vierde deel werd door VHU en mij samen geopend en de vijfde deel opende ik ook. Ik groom al twee jaar bij het team van Streutker (foto rechts). In september hebben we ons klasse 3 SGMW debuut gehad en goed doorgekomen en ook nog kampioen in de vaardigheid op de hippiade geworden, al met al een goed seizoen aan het draaien dus.
Naast het groomen men ik ook zelf, in augustus nog clubkampioenschappen mee gedaan en vierde geworden met Uzma voor het eerst in enkelspan, supertrots op dit resultaat.

Ipsilonka: (Kletst mee vanaf deel 2)
Ik ben Ipsilonka (Roos)
Mijn doel met Det was dit jaar het L uitrijden, maar door van alles hebben we maar 2 wedstrijden gereden en bijna niet getraind, dus dat wordt gewoon het doel voor volgend jaar

Sinds kort staan de paarden aan huis en heb ik er een lieve pony in bruikleen bij. Ik hoop dat het gaat lukken om haar voor de wagen te beleren. Overigens een wagentje echt uit dit topic, hij komt bij Happytime vandaan en zij heeft hem weer van Jenkins overgenomen.
Ik post niet heel actief, maar lees het meeste wel bij en heb het erg naar mijn zin in het topic!

Dingetje:
Hoi, ik ben Dingetje en ik beb de trotse eigenaar van een eigenwijze Pownie. Hij heet ook Pownie, want zijn echte naam is Cheval (apart geval) en dit klinkt niet voor een pony

Het doel is dan ook om dit vrolijk en vooral met veel plezier voort te zetten.

Sander_Lotte:
Ik ben Lotte, ik heb een 6-jarige Welsh Pony, Romeo genaamd. Ik ben met Romeo beginnen mennen in 2009, toen ben ik ook beginnen mee kletsen in het topic. We hebben al aardig wat kilometers achter de rug en we hebben er nog steeds alle plezier in! Ondertussen wordt Romeo ook onder het zadel gereden door een meisje, daarbij doet hij het ook super (zie foto links).
Naast het mennen ga ik ook nog naar de hondenschool met mijn jongste hond (zie foto rechts), dit doe ik ondertussen al 2 jaar.

Lacuna:
Ik ben Lacuna, bij het openen van dit topic (en waarschijnlijk gezien de snelheid waarmee we gaan rond het sluiten van dit topic nog steeds) 26 jaar jong. Ik klets ook alweer een poosje mee, hoewel ik er het vorige topic tussenuit heb gelegen.
Ik ben de trotse eigenaresse van Sunshine (11) en Storm (4), twee shetlandpownies. Storm staat momenteel wegens ernstig tijdgebrek bij een vriendin waar hij voornamelijk kinderlespony is. Zo kan hij een hoop leren, ervaringen opdoen en is hij straks een zeer geschikte pony voor mijn lieve dochtertje, want sinds 30-7 ben ik moeder van mn lieve kleine poppeke (En natuurlijk toekomstig amazone en menner...) Sun is momenteel grasmaaier en kuddeleider, hij staat met 3 vriendjes in een w(uhh..kl)eilandje en het doel voor dit topic is om hem weer lekker af en toe voor de wagen te kunnen knuppen en een beetje in conditie te brengen.
foto: voorop Sunny, achterop Storm (en extra groot omdat er maar 1 foto geplaatst wordt)

Lottex:
Hallo, ik ben Lotte, 16 jaar oud. Ik rijd al 8 jaar paard op de manege, maar sinds kort mag ik ook ervaren hoe leuk het mennen is.
Ik heb 2 schatten van shetlandermerries: Luna, 4 jaar, 80 cm groot & Lieze, veulentje, zal rond de meter groot worden.

Smickey2011: (Kletst mee vanaf topic 3)
Hoi, ik ben het baasje van Thamigo, bij ‘dagelijks gebruik’ afgekort tot Mick. Samen met vriendlief genieten we sinds december 2011 van dit KWPN TP ruintje van 12 jaar oud. Wij mennen recreatief, vooral lange buitenritten, het liefst in buitengebied of bos. We rijden geen wedstrijden, maar zijn wel altijd bezig om hem dressuurmatig beter voor elkaar te krijgen. Ik rijd hem ook onder het zadel; als hippisch duo rijden we dan beetje dressuurmatig of lekker buiten. Hij blijkt sinds kort ook redelijk enthousiast te worden als hij balkjes mag lopen aan de longeerlijn. Hij zet af en toe af voor zo’n balkje alsof het om een hindernis van 2meter gaat

.jpg)

Hopelijk herkennen jullie allemaal het Wij-gevoel in ons topic.
Mijn taak zit erop:
Ik verklaar het zesde deel van dit topic tot "Geopend"…