Hoezo, een vluchtdier !!!??!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Hoezo, een vluchtdier !!!??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-02 22:05

Ik dacht vanmiddag leuk wat met Guinness te gaan trainen, eerst maar eens een Join-up, dus ik netjes de paddock afgezet met schriklint zodat het mooi rond was (was best veel werk). Probeer ik Guinness met mijn longeertouw van me weg te jagen, staat ze me echt zo sullig aan te kijken van "moet IK lopen, ben je gek geworden". Nou uiteindelijk kreeg ik haar in een sukkeldrafje en ik maar achter haar aan drijven (niet dat ze een stap harder deed hoor), haar oortje was wel steeds op mij gericht, maar met haar hoofd omlaag en smakken, nee hoor !! Uiteindelijk was ik doodmoe en liep madam nog steeds in een sukkeldrafje. Nou jaah .
Schijnheilig
Toen ik stopte en me van haar afdraaide, volgde ze mij wel volgens het boekje.

Volgende stap was een stuk plastic op de grond, ik had al helemaal bedacht hoe ik haar hier overheen zou laten lopen met behulp van de Clicker. Wat doet Guinness: ze ruikt even aan het plastic en loopt er volledig uit zichzelf super relaxed overheen !!! Tot zover mijn training.
Uiteindelijk heb ik het plastic maar opgepakt en voorzichtig op haar rug gelegd, daar keek ze wel even van op, maar was ook wel best Gaaaap

Ik had het kunnen weten, tijdens buitenritten kijkt ze ook bijna nergens van op. Morgen toch maar weer gaan longeren...... en buitenrijden ( daar loopt ze wel warm voor Haha! Haha! )

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 22:17

is een halve tinker he.
ailin heeft de neiging om zich razendsnel om te draaien en dan te gaan kijken wat het enge nou wel niet was. vluchten doet ze niet.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 11:00

Ja, heb ik ook wel eens met mijn Haflinger, Maartje. Dan heb je een heel plan bedacht, doet ze het gewoon Haha! Ach ja, dat is ook prima toch? Probeer eens wat 'engere' dingen te gebruiken, een paraplu bijvoorbeeld. Dat vond maart dóódeng Knipoog

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 21:50

Hi hi inderdaad, ik stond er een beetje stom bij met mijn Clicker in de hand, ik zal inderdaad eens een paraplu proberen, is misschien spannender. Stom rondjes lopen in de paddock vind ze sowieso niks, maar zodra ze merkt dat we gaan buiten rijden of gaan wandelen, gaan die oortjes in de vooruit stand en gaat de versnelling 3 gangen hoger. Haha!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:20

hehe... precies de mijne, je moet inderdaad spannendere dingen verzinnen om het aantrekkelijk en leuk te houden, succes Lachen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:59

hihi leuk he. ik he met de mijne ook van die dingen gedaan van de winter. op haar rug leggen om haar heen rond getrokken. en op het laatst deed ze echt niets meer.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-02 11:20

En als je met het stuk plastic gaat wapperen?
Dat is het enige waar Tiko wel voor gaat rennen. Verder kan je hem blinddoeken en alles, hij vindt het allemaal best.
Totdat ie ergens (buiten) niet heen wil, dan kan iets eng zijn....
En een tractor moet je natuurlijk sowieso voor wegrennen.

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 11:17

probeer eens zo'n grote scoutingrugzak op te doen! onze paarden liepen daardoor spontaan een sloot in!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:08

Richtje schreef:
Totdat ie ergens (buiten) niet heen wil, dan kan iets eng zijn....
En een tractor moet je natuurlijk sowieso voor wegrennen.


Natuurlijk moet je daarvoor wegrennen!! Knipoog Heeft Maartje ook wel eens...
Opeens is dan alles eng, en is zooo mooi als ze wat ziet. Dan gaan die oren fier rechtop en klappen bijna naar voren. En stappen dat ze dan doet, heel die borst naar voren *LOL* *LOL*

En Sjefke, leuk idee van die rugzak! Ga ik eens proberen Party!!