leuke oefeningen voor 3-jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

leuke oefeningen voor 3-jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 22:43

Ik rijd op een 3-jarige merrie die erg nuchter is en alles erg snel oppikt. Tot nu toe hebben we gewerkt aan voorwaarts, recht en ontspannen gaan, en hebben we hoofdzakelijk wat overgangen en wat simpele figuren als voltes en gebroken lijntjes gereden. Longeren doen we meestal even voor ik erop ga, om even te kijken hoe `gekĀ“ze is, maar het is duidelijk dat ze dit maar saai vindt. Helaas kan ik niet buitenrijden (stal zit ingeklemt tussen snelweg en spoorlijn), maar ik heb de beschikking over een grote buitenbak. Verder staan ze elke dag op de wei en krijgen ze voldoende aandacht.
Omdat ze alles zo makkelijk oppakt, wil ik wat andere dingen met haar doen, zodat ze zich niet gaat vervelen. Wie weet wat oefeningetjes die ik met haar kan doen, zonder dat ik te veel van haar vraag?
Groetjes Marije

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 22:48

Natural Horsemanship..

Fleur is ook 3 en vindt weinig echt boeiend, maar met spelletjes van Parelli of oefeningen van Hempfling komen we aardig ver Lachen

In de bieb staan er wel boeken over!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 23:02

Cavaletti's lopen. Of zet eens wat rare dingen in de bak, leg eens een zeil neer waar je je paard overheen leert lopen of een paar tonnen waar je omheen rijdt. Veel afwisseling in je rijden. Niet iedere dag dezelfde oefeningen. Kan je niet in het land rijden of zo.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 16:41

Citaat:
Kan je niet in het land rijden of zo.


Helaas, ze is nog niet beslagen dus om haar vertrouwen en wankele evenwicht niet te beschadigen nog maar even wachten. Zou trouwens een leuke plek zijn om te rijden, er staan een aantal mooie, gekleurde hindernissen dus daar is leuk omheen te rijden. CavalettiĀ“s enzo en natural horsemanship klinkt leuk, ga ik me eens verder in verdiepen!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 17:08

Je kunt toch wel in het land rijden als het land droog is? Dan glijdt ie echt niet uit hoor!