Dennis had het weer voor elkaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Dennis had het weer voor elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 09:07

1,5 week geleden was er in Alkmaar een hard draverij voor voor pony's. Ik Dennis een paar keer thuis voor de kar gehad en vlink veel gefietst. Hij ging er echt lekkerder van draven maar dat deed d'r eigenlijk niet zo toe. Ik wou alleen een goeie ervaring voor hem want we zouden toch geen deuk in een pakje boter rijden, ik hoopte alleen maar netjes bij de finis aan te komen(zonder voltetjes gereden te hebben omdat hij achter de merries aan zou willen). Alles leek perfect.
Maar ik ben niet eens bij de start aan gekomen. Huilen Dennis met echt sulky tuig opgetuigt, sulky d'r achter, alles nog 1x controleren en op de sulky. Tamara zou hem ff aan de hand mee nemen naar de baan maar na 15 meter ging het mis. Hij zag een merrie waar hij even naar keek en stijgerde toen. Toen hij merkte dat dit tuig iets anders zit dat het 'gewone' tuig ging hij nog een keer om hoog. Ik geef een paar meppen met die leidsels op z'n rug en schreeuw hem voorwaards zodat hij niet meer om hoog kon. Maar dat hielp niet. Hij gaat nog een keer om hoog en knalt achter over. Van het ene op het andere moment stond ik helemaal te shaken. D'r waren gelukkig meteen een heleboel mensen die er boven op gesprongen zijn om hem zo snel mogelijk los te maken en hem stil te houden. Hij heeft er niets aan over gehouden. Niet eens de schrik Frusty . Alleen een beetje bloedend tandvlees omdat hij ook vast zat in z'n teugel met een van z'n benen en het bit was daardoor door zijn mond getrokken. Ik ben even met hem op en neer gaan stappen, vooral om zelf tot rust te komen. Hij was gewoon zo verschrikkelijk braaf tussen alle andere pony's. Ik heb hem zelfs nog tussen de bomen van de sulky gehad en heb hem een stukje achter hem aan getrokken maar daar maakte hij ook niets van.
Ik weet zeker dat er iets geknelt moet hebben anders had hij dit niet gedaan maar het voelt nog wel heel rot.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-02 09:18

Oh, da's wel balen voor jullie zeg! En de wagen niet kapot?
Echt jammer, thuis maar weer opnieuw gaan proberen.....Veel succes!

Maar gelukkig geen 'echte' schade....

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-02 09:21

Nee, niets stuk. Helaas kan ik ook niet met een sulky en 'race' tuig oefenen want dat had ik allemaal geleent. Dus meer dan met een 'gewoon' karretje oefenen kan ik niet. Maar ooit komt er een sulky met het bij behorende tuig(moet alleen nog 'ff' sparen).