Freestylen?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Freestylen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 12:43

Ik mail nog wel eens met de nieuwe eigenaar van mn vorige paard.
Nu mailde ze dat ze binnenkort een x naar iemand toe wou gaan (ben zn naam ff kwijt) om met hem te gaan freestylen omdat ie al zo goed zonder longeerlijn kon longeren (t paard).

Wat moet ik me daar bij voorstellen?? Wat kan je allemaal doen met freestylen?? Iemand ervaring?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 12:49

Freestylen is een onderdeel van Natural Horsemanship. Het gaat erom dat je paard op jou gericht is en jou als leider ziet. Freestylen is het zogenaamde 'grondwerk' - oefeningen zonder dat je erop zit om je paard gehoorzaam te maken. Kijk maar eens op www.parelli.nl voor diverse grondwerkoefeningen dan krijg je er misschien een beetje beter beeld van.

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:03

Hier is het helemaal in het nederlands en met enkele filmpjes: http://users.knoware.nl/users/veldman/pnh/index.htm

Freestylen is inderdaad grondwerk doen met je paard, bijvb paard van je weg sturen en weer bij je laten komen met of zonder lijn alleen op je lichaamstaal.

Je hebt ook Freestyle rijden, dan rijd je met een touwhalster en meestal zonder zadel of met barebackpad.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 13:46

Freestyle is een manier van Natural Horsemanship,
degene die de term Freestyle aanhoudt is volgens mij Emiel Voest.
Die heeft ook een site....

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-02 14:52

orri schreef:
volgens mij Emiel Voest.
....


Ha, nu je die naam zegt, daar wou ze idd naar toe.

Ben benieuwd of ie daar geschikt voor is, bij mij was ie namelijk een behoorlijke pisetter....

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:05

de meeste paarden zijn er wel geschikt voor
op een ponykamp waar ik ben geweest
had je ook een freestyle kamp voor een week ga je dan dat soort dingen doen
in het gewoone waar ik ben geweest hebben we het ook 1 dag gedaan, er waren ook nieuwe jonge paarden die ze huurden en die hadden het nog nooit gedaan en die snapte het al meteen,
het is heel leuk om te doen, je krijgt een nog betere band met je paard/pony

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:15

Er is nu op Animal Planet een documentaire over wilde paarden waar ze ook grondwerk mee doen.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 15:49

Vraagje maar wat is een barebackpad, hoe ziet het eruit maar nog belangrijker, waar kan ik het kopen Haha! hehe ik rijd vaak zonder zadel maar dan rijd ik heel mijn billen open Boos!

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 16:36

Dit is een barebackpad Afbeelding

Dat is die van Parelli op www.parelli.nl kun je die kopen, maar je kunt ook gewoon een advertentie op de marktplaats plaatsen ofzo, 2de hands zijn ze natuurlijk wat goedkoper...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 16:37

Stond er hier niet een aangeboden op E/A ?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-02 16:50

zelf ken ik iemand uit tjechie die al een tijdje in nederland woont die heeft heel veel over freestyle geleerd en kan het ook goed toepassen. Hij vertelde me laatst dat als je paard moet werken en andere paarden staan lekker stil dan ben je je paard aan het pesten,want hij moet werken en die andere staan daar maar. Dat is voor je paard moeilijk te bevatten. Dus ga je aan het werk doe het dan(als het mogenlijk is) op een plek waar hij geen contact met andere paarden kan zoeken. Binnenkort ga ik hem eens bellen en vragen wanneer hij tijd heeft om te helpen. Hij zegt ook dat fjorden best snel zijn om te leren beter dan een arabier. nou we zullen zien.