Shet Namkje nieuw in tuig!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Shet Namkje nieuw in tuig!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 16:58

Ik ben eindelijk begonnen onze shet te beleren in tuig! Haha!

Ik heb niet een echt goed tuigje, eentje geleend van een buurman. De tuigen die ik zelf heb zij te groot (Fell en Fries). Helaas is het een tuig waar niet een goed hoofdstel bij is, dus heb ik bij gebrek aan beter het gewone engelse hoofdstel met gebroekn trens moeten gebruiken. Maar bij ons thuis in de bak durf ik dat wel aan.
Ze is onder zadel wel een beetje gewend, dus in elk geval een handzame pony. (eigenwijze shet,dat wel... Knipoog ).
Ik heb haar eerst het tuigeje omgedaan en ben achter haar gaan lopen door de bak. Ze snapte eerst niet dat ik niet ging longeren, maar met wat zweepgebruik had ze snel de bedoeling door.
Toen had mijn (v)echtgenoot een zweng klaar (snel even wat in elkaar gelast,wat een lieverd he) en hebben we nog even een plankje aande zweng achter de pony gehangen. Het ging PERFECT!!
Helaas voor mij moet ik erachter lopen, ze kan mij niet trekken in het mulle zand.....dus zijn we nu beide moe, maar voldaan!!!
Wat een perfecte pony!!
Een buurjongen heeft een klein melkbussenkarretje, dat ga ik zeer binnenkort lenen en dan gaan we verder!!!!!!!!
Ik ben erg blij! Haha! Haha!
Helaas heb ik geen digi-camera, maar misschien wil Honeybee tzt eens een foto maken en op Bokt plaatsen..... Schijnheilig
Dus Buitenzorg, je hebt er een concullega bij Knipoog !

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 17:18

He wat leuk, dusse nog ff en dan hebben we er nog een shetmenner bij Knipoog
Ikzelf ben nu onze jongste shet aan het beleren en ik schat dat ze over een week of 5 in het tuig kan.
Ben straks heel benieuwd naar jou foto's Pling

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 18:00

heyyy

leuk, weer een shet erbij!! Zelf is Confetti (mijn zus op bokt) met haar vriend ook met een shet (denk kruissing, ze is 1.10 mtr) aan het mennen, en dat gaat heel goed!! Nu staat ze voor mijn wagen, maar we gaan er 1 bij kopen!

gr linda

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:02

He wat leuk! Ben idd ook errug benieuwd naar de foto's......en nu nog tweespan! Haha!

Veel plezier!

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 11:58

Ik zal Honeybee vragen of ze eens wat fotoos wil maken ... Schijnheilig

Ik ga nu op zoek naar het melkbussenwagentje van de buurjongen,
en dan op zoek naar een leuk 2ehands wagentje!!
Nee, Buitenzorg, ik ga met de shet niet tweespan mennen. We hebben net het enterveulen verkocht.
We hebben ook nog een Fell-pony, de bedoeling is dat mijn man in september daar mee in tweespan gaat beginnen. In eerste instantie zal daar een Haflinger (van Udo-de instructeur) naast komen. Misschien komt er nog wel eens een Fell bij........... Schijnheilig
En dan zijn er de friezen ook nog........
nee....de shet is voor (mij en) mijn zoon, alleen voor de lol.
Maar ze doet het heel goed en we hebben er veel pret mee!!

Ik men zelf ook met de Fell. De fries is mij te sterk.Heb geen vertrouwen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:08

Honeybeeee!!! Fotofotofoto!! Knipoog
NIeuwsgierig ben ik namelijk, ook naar het oude melkwagentje! (ouderwets ook? vind ik namelijk geweldig, dat oude materiaal!)

Hmmm... Ik moet zo langzamerhand ook maar eens aan de shet lijkt het wel Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 23:52

Daar komt niets van in! Ben sinterklaas niet! Haha!

Nee hoor, is goed, wil best foto's maken. Heb al het een en ander hier van de Fell, Fries en shet, maar nog niets aangespannen. Mijn enige nadeel... mijn compu ligt een beetje in de hobbel. Ik wacht namelijk nog steeds op een nieuwe. Wellicht volgende week tijdens het mennen met Friso ook wat foto's proberen te maken. Althans... als dit buiten kan anders is het te donker.

Geweldig dat het zo goed gaat. Mis weer heel wat... Tja.. dat krijg je met een nieuwe baan... Haha!

Overigens zag Rene laatst bij Beetsterzwaag een heel leuk karretje staan. Zaten volgens hem ook nog mooie nieuwe banden onder. Ja, ja... hij is er echt even speciaal voor gestopt toen hij er langs kwam. Ik zal een dezer dagen eens een kijkje nemen aldaar. Wellicht is het wat.

Zal overigens eens kijken of ik morgenochtend of begin van de middag even langs kan komen nadat ik Propje heb gereden.