Morgen eerste grote buitenrit met Japik! + update en foto's!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Morgen eerste grote buitenrit met Japik! + update en foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 21:21

Eigenlijk vind ik het allemaal wel reuze spannend! Morgen gaan we met een georganiseerde buitenrit mee....

Voor het eerst in mijn en in Japiks leven...... Knipoog

Ik heb er best wel zin in, maar vind het ook hartstikke spannend...
Vanavond allerlei dingen klaargelegt, ben een hele poos bij de manege geweest en heb Japik helemaal gewassen en ingevlochten... Hij staat er weer pikobello bij. Het wassen heb ik eigenlijk voornamelijk gedaan vanwege het zand dat je er toch nooit helemaal uit kunt borstelen en het is een rit van zo'n 30 a 35 km en dan wil ik geen risico nemen dat het tuig gaat schuren. En met vlechten is het natuurlijk veel koeler voor hem dan met dat lange pakket manen op de hals, nu kan hij veel beter afkoelen.

De rit gaat ongeveer 50-50 over de weg en door bos en hei, dus ik ben echt heel benieuwd.
Moet morgen al heel vroeg naar de manege om Japik te voeren, normaal voeren ze tegen 900 uur maar dan moeten wij allang weg zijn en ik wil wel graag dat hij even normaal kan eten van te voren, dus moet ik al om 6.30 uit bed... Gaaaap Gaaaap Dat zal niet meevallen denk ik....... Haha! Haha!

Als ik eraan denk, en niet mn camera vergeet....(zoals gewoonlijk) zal ik foto's maken, we zijn geloof ik met 18 aanspanningen dus het zal wel een mooi gezicht zijn!
Laatst bijgewerkt door Mika op 21-05-02 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:35

O wat onwijs gaaf Sonja.
Japik zal vast en zeker wel de show stelen tussen al die aanspanningen Kwijl
Heel veel plezier morgen en natuurlijk vergeet jij je camera niet Frusty want wij willen ook van dat moois genieten.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 00:20

Als je dit nog leest, maar je zal wel al lang op 1 oor liggen als je morgen zo vroeg je bed uit moet.....Heel veel plezier morgen en maak er een leuke dag van en idd maak maar een heeeeeeeeeeeleboel foto's!!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:02

hoioiii

was het leuk????? zal vast wel! Knipoog

gr linda

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:05

en en en ?? Leuke dag gehad? japik braaf??
Hoop dat het leuk is geweest Party!!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 15:38

Het was leuk !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alleen jammergenoeg ben ik altijd zo'n zenuwpees dat ik pas halverwege de rit echt kon gaan genieten, maar het was echt super!!

We zijn om ongeveer 10.00 uur vertrokken met de paarden, in totaal waren er 16 aanspanningen dus dat was wel een heel indrukwekkend gezicht, al die paarden zo achter elkaar aan....
Het was een hele mooie route, dwars door dorpen, door bossen, mooie landwegen, echt gaaf! Vooral als je met z'n allen door de dorpen reed, had je al die mensen eens moeten zien kijken!

Op een bepaald moment moest ik lachen, achter ons reed een stel met een grote shire, echt een ongelofelijk mooi beest met allerlei premies enzo, dus die man van die shire had al een beetje op lopen te scheppen over alle prijzen die hij al had gewonnen met zn paard....Rijden we door een dorp staat er een gezinnetje langs de kant van de weg waarvan de man voor zn kinderen alle paarderassen op begint te noemen van de paarden die langs kwamen.....
Rijdt die Shire erlangs, zegt die kerel heel hard tegen zn kinderen:
Wat een ongelofelijke lelijke grote tinker is dat zeg.....! Bloos Bloos Bloos En hij zei het echt hard! Iedereen kon het horen........ }> }> }> }>
Ik moest zo hard lachen, kon er echt niks aan doen, maar dat kwam meer omdat die kerel zo op had lopen te scheppen en nu dit commentaar.. Haha!

Al met al een hele mooie maar vermoeiende dag gehad, we waren 's middags om 16.45 terug bij de auto, dus toen hadden we er ook een mooie dag opzitten. Japik was ook wel moe, maar heeft het heel goed vol kunnen houden, het tempo lag gelukkig ook niet echt heel hoog omdat de meeste paarden niet echt supergetraind zijn.

Ik heb wel een paar foto's gemaakt, maar het meerendeel van de tijd heeft mn camera in de tas gezeten en is er niet uitgeweest......(typisch ik... Haha! Haha! ) Ik heb een paar foto's van voor de start als we een beetje aan het inrijden zijn en van een van de pauzes, verder eigenlijk niet.......Sorry, maar ik ben nou eenmaal niet zo'n fotograaf.. Haha! Haha! Het was al heel wat dat ik mn camera bij me had, dat feit alleen al mag wel in de krant.......... Knipoog Knipoog

In ieder geval was Japik heel braaf, in het begin wilde hij niet stilstaan en begon dan te klieren en te steigeren, maar verder ging het prima......Hij kent dit natuurlijk ook helemaal niet en alles was vreemd maar hij heeft zich prima gedragen! Lovers Lovers Het is zo'n lieverd.....Op de manege zijn ze allemaal ook gek op 'em! En natuurlijk was het het mooiste paard uit de stoet............. Schijnheilig Schijnheilig Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:44

Wat fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad, en dat het zo goed is gegaan met Japik Pling
Wat dat betreft ben je precies hetzelfde als ik....ik ben ook altijd zo zenuwachtig voor het onbekende.... Knipoog ,maar vaak zijn het zorgen om niks......
Mooie foto's hoor....tis en blijft een plaatje die Japik van jou Kwijl
Ach wij oefenen nog ff door met Hump en dan kunnen we volgend jaar ook met jullie rit meerijden hahahaha.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:12

Hartstikke leuk dat Japik zich goed heeft gedragen, hoef je de volgende x niet zo nerveus te zijn! Haha!

Jullie hadden natuurlijk ook superprachtig weer voor zo'n rit! Althans, het was hier 25 graden, dus dat zal het bij jullie ook wel zijn geweest!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 19:12

Leuk dat je het zo gaaf gehad hebt!
Nu kun je de volgende rit vanaf stap 1 genieten Lachen
Ik ben zelf ook altijd een beetje zenuwachtig als we met meer mensen gaan mennen.Helemaal als je achter elkaar moet, Isolda kan zo'n driftkikker zijn Haha! Net als Japik, onrustig met stilstaan enzo.

Worden zulke ritten vaak bij jullie georganiseerd?

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 19:17

LEUKK echt mooi paardje hoor!ikke ook willen!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 20:19

Voor zover ik weet doet onze menclub zo'n rit eens per jaar, maar het is wel de bedoeling om straks vaker buiten te gaan rijden ipv 's avonds lessen.
Dat wordt dan van te voren afgesproken dat mensen hun eigen kar meenemen bv en dan gaan we naar buiten.
Dat lijkt me zeker ook wel leuk om te doen, op die manier krijg ik ook wat meer ervaring, net als Japik trouwens....... Knipoog

Het weer was idd prachtig gisteren, niet overdreven heet, al was het op sommige plaatsen toch wel knap warm, maar over het algemeen was er een lekker windje wat toch voor de nodige verkoeling zorgde.
Ik maakte me nogal druk om het feit dat Japik niet echt goed getraint is, maar het ging allemaal super en hij wilde niet eens drinken onderweg, dus echt heel dorstig was ie ook niet...... Haha! Hij heeft wel gezweet maar was ook zeker niet overdreven nat, dus dat viel allemaal heel erg mee.

Al met al was het in ieder geval zeker wel voor herhaling vatbaar!!

Nu nog op zoek naar een goede groom, zodat ik eens vaker buiten kan gaan rijden, omdat ik altijd alleen ben kan ik eigenlijk nooit echt buiten gaan rijden........Dus iemand die wil groom-en in de buurt van Hoogeveen?? Haha! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 22:02

IK IK IK!!! Haha!
Wil heel graag een keertje mee, al heb ik weinig verstand van mennen, maar het lijkt me hartstikke leuk.
Gaaf dat het zo goed ging, Japik is ook echt een lot uit de loterij, mooi paardje hoor Lovers
Dat van die Shire was wel erg grappig, altijd leuk als mensen onbewust op hun nummer gezet worden }>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 22:32

Mooie foto's zeg! Als je eens zin hebt in een ritje bij ons in de omgeving? Onze menclub organiseert meerdere ritten per jaar en je bent van harte welkom als je de moeite wilt nemen zo'n eind te rijden hehe.