Wat is Achenbach?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:35

Het is inderdaad een eenhandig mensysteem, waarbij je beide leidsels als blok in je linkerhand houdt. Het is een eenvoudig systeem, maar vooral ook een veilig systeem. Het wordt je zeker geleerd tijdens een cursus voor het koetsiersbewijs!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 08:53

'k heb ook niet gezegd dat je moet afrijden volgens het Achenbach. Ik heb alleen gezegd dat het zeer zeker in de theorie (kijk het boek er maar op na), maar ook vaak in de praktijk wel wordt geleerd tijdens een cursus (al is het dan maar droog achter het mentoestel). Wat je op het examen voor systeem laat zien maakt in principe niet zoveel uit, als je maar netjes en met controle rijdt. Het lijkt mij wat dat betreft wel een pre als je Achenbach ment! En ik denk dat je het zeker een eenhandig systeem kunt noemen. Je kunt toch een proef rijden met een hand (als je paard goed in de hand is gesteld?). Uitgangshouding is ook eenhandig (leidsels in linkerhand). In de gebruikershouding licht je rechterhand losjes op de leidsels, doet echter niet zoveel, in de dressuurhouding gebruik je je rechterhand daadwerkelijk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JoukjeV en 3 bezoekers