Les gehad in NH samen met Levi!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Les gehad in NH samen met Levi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 14:03

Hoihoi,

Levi en ik hebben vandaag samen les gehad in Natural Horsemanship Lachen
We kregen les van 2 mensen een man en een vrouw, die man is naar Amerika geweest en heeft daar veel geleerd en gedaan en gewerkt met veel verschillende paarden. Ze hebben samen een paard. Die vrouw was vooral mee om al dat engels te vertalen Haha! maar ook zij deed natuurlijk mee.

Hun volgen vooral Pat parreli (weet niet of je het zo schrijft?) en dat treft, want ik ben in het veleden weleens naar een clinic van hem geweest.

Het eerste uur (we kregen 2,5 uur les!) deed hij vanalles voor met Levi en kreeg ik vooral uitleg en zag het dus tegelijkertijd. Daarna hadden we even pauze en mocht Levi ook een kwartiertje relaxen zonder halster enzo.

Daarna deed hij weer de oefingen maar moest ik het zelf gaan proberen Haha! Het is moeilijker dan ik dacht hoor, je moet ook echt snel zijn in je bewegingen. Doet het paard iets goed gelijk loslaten, doet ie iets wat jij niet wilt druk verhogen of een ruk aan de leadrope (ligt weer aan de situatie en wat jij van hem wilt)

Tussendoor Friendlygame doen (dat is het paard overal op zijn lichaam aaien) en dan moet het paard stil blijven staan.

Toen we klaar waren was Levi al zo ver dat hij heel erg oplettend was naar jouw toe en je hoefde maar het touw te bewegen (nog niet eens richting hem) of je zag hem al kijken 'van oke wat gaan we nu weer doen?' Hij vind het echt leuk!

Toen ik even weg was om koffie te halen in de pauze was mijn moeder met die man gaan praten en toen zei die man dat Levi een superpaard was hihi, dat hij erg werkwillig was en heel vriendelijk Lovers Hij past precies bij je dochter zei die Party!!

Ik krijg nu alle uitleg verder nog per email en dan kan ik een week oefenen, want volgende week heb ik weer les Cool

Enkele foto's vind je hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=586637#586637
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 07-05-02 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 16:15

Ze komen bij jouw op stal hoor, dus misschien mag het van de eigenaar dan wel?

Ik vind het erg leuk om te doen, of het nuttig is...in zekere zin wel omdat je leert wat je nu eigenlijk zegt in lichaamstaal naar je paard toe. Heel veel mensen zeggen (met hun mond) het ene maar met hun lichaam weer iets heel anders. Dat is voor het paard verwarrend en daardoor kan hij zenuwachtig worden, dingen doen wat je niet wilt, wat wij mensen weer niet leuk vinden en zo is het cirkeltje rond snap je?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 19:58

Nee Marjan de vrouw die erbij was, was niet blond maar donker...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 20:05

NaVy! schreef:
Leuk compliment trouwens, zou super blij worden van zo'n opmerking!


Ben ik ook natuurlijk Party!! Cool

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 10:05

Craignethan schreef:
Wat leuk ! De methode van Pat Parelli lijkt me ingewikkeld of valt dat wel mee Verward . Ik heb er het een en ander over gelezen, hij werkt toch met allerlei verschillende stadiums in africhting ? En is dat niet duur om zo lang les te hebben ? Sorry voor de vele vragen, maar ik vind N.H. erg interessant en ben druk zoekende wat voor mijn paard en mij de beste methode is Party!!


Ik heb je een pb gestuurd!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers