Horse Driving Oldenzaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Horse Driving Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 20:01

Vandaag geweest en bijna weggeregend Haha!. Djieeeeeez wat was het koud, wat regende het en wat waaide het hard! Ik was gevraagd als 'veterinair hulpje', dus ik mocht de hartslagwaarden en temperatuurmetingen van alle marathonpaarden noteren. Dat betekende dat ik om 6 uur m'n nest uit moest, want we moesten om kwart over 7 aanwezig zijn. Lekker vroeg op zondagochtend, vooral als je pas om half 2 in je bed lag, maar ik kon nog wel een uurtje langer blijven liggen dan de ploeg uit Utrecht die al om kwart voor 6 van huis moest, ik was namelijk zo slim om zaterdagavond al naar Twente te komen en bij paps & mams te overnachten. Haha!

Het gooooooot dus daar en het terrein was één grote baggerzooi. Gelukkig konden we tussendoor schuilen in een van de grote vrachtwagens die een van de sponsors daar had neergezet. De meeste rijders en paarden leken geen last te hebben van het slechte weer. Wel zijn zo halverwege de wedstrijd twee hindernissen uit het parcours geschrapt, omdat het onverantwoord was om die nog langer te rijden. Natuurlijk waren de grote namen als IJsbrand Chardon, Ad Aarts en Mark Weusthof (regionaal favoriet) er, maar ook een heleboel andere rijders uit het hele land en zelfs een paar Belgen en Duitsers. Ik vond vooral de vierspannen Welshjes zo leuk om te zien, er was zelfs één vierspan met van die 'oorwarmers' met hun naam erop geborduurd, zo schattig! Haha!

Was trouwens wel blij toen het 5 uur was en we naar huis konden, ik was behoorlijk toe aan een hete douche. Maar alles bij elkaar was het een gezellig dagje 'paarden in Twente', mijn 'thuisland'. Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:55

heyyyy

dat lijkt we wel leuk, alleen die regen lijkt me minder!!

Weet jij hoe Ad Aarts gereden had? Ik heb 2 weken terug bij hem me eerste les gehad!!

gr linda Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 22:06

Hee, wat leuk dat je les van hem hebt! Lachen

Er was één vierspanrijder die een voorpaard verloor in een van de laatste hindernissen. Ineens zagen we een paard loslopen, kon gelukkig niet ontsnappen omdat de hindernis rondom was afgezet met touw. Ik hoorde iemand zeggen: 'hee, volgens mij is dat Ad Aarts', maar ik weet niet zeker of hij het was. Het paard was overigens snel weer gevangen, werd weer ingespannen en de rijder kon verder (met veel straftijd uiteraard).

We hebbende prijsuitreiking niet afgewacht, we zijn nadat de laatste combinatie binnen was naar huis gegaan, want we waren koud en doorweekt... *bibber*

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 08:53

ik ben ook geweest !

ik vond het best leuk om te zien.. maar het was inderdaad ontzettend koud en modderig.

dit was eigenlijk de eerste keer dat ik bij zoiets ben wezen kijken... ik heb wel wat "oeh en aaah" geroepen...
ik stond bij de waterbak te kijken en dat was best spannend om te zien.

als het weer het toe laat is er volgende week zondag weer een marathon daar op het terrein.... dan ga ik denk ik ook wel effe kijken. een vriendin van mij doet dan mee met twee-span.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:33

Karin schreef:
Hee, wat leuk dat je les van hem hebt! Lachen

Er was één vierspanrijder die een voorpaard verloor in een van de laatste hindernissen. Ineens zagen we een paard loslopen, kon gelukkig niet ontsnappen omdat de hindernis rondom was afgezet met touw. Ik hoorde iemand zeggen: 'hee, volgens mij is dat Ad Aarts', maar ik weet niet zeker of hij het was. Het paard was overigens snel weer gevangen, werd weer ingespannen en de rijder kon verder (met veel straftijd uiteraard).

We hebbende prijsuitreiking niet afgewacht, we zijn nadat de laatste combinatie binnen was naar huis gegaan, want we waren koud en doorweekt... *bibber*


hey

groot gelijk dat je naar huis ging!!

Zal wel jammer zijn als ie zijn paard "verloren" was!! Zal het van de week wel lezen in de krant hoe het gegaan was. Ik ga pas eind mei weer lessen, aangezien ik nu nog bezig ben met de ORUN en dat wil ik eerst afmaken!!

gr linda Lachen

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:46

hey cool,
dan heb je ook vast de paarden van mijn baas gedaan Haha!
bennie gosschalk. 2 spanrijder. hij is 2e in totaal gewroden Haha!

maar wel gaaf zo'n dag bij het marathon, alleen jammer van het weer.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:20

Hey, goed van Bennie hoor, volgens mij moet ik dit jaar maar vaker niet gaan Pling , dan rijd ie in iedergeval goed.
Maar Zelhem ga ik eindelijk wel, eens kijken of het dan ook zo goed gaat.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 12:29

Iboya schreef:
Maar Zelhem ga ik eindelijk wel, eens kijken of het dan ook zo goed gaat.


ja wanneer is dat ook alweer in zelhem???
is toch dressuur, springen, aangespannen, enz.enz.???

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 14:57

das in het pinksterweekend. weet zo ff niet de datum uit mijn hoofd.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 15:28

akerna schreef:
das in het pinksterweekend. weet zo ff niet de datum uit mijn hoofd.


oh oke thanks!
ik denk namelijk wel dat ik daar heen ga