[NH] hoe denken jullie over hoefijzers? NH?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

wishingA

Berichten: 14
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Joure

[NH] hoe denken jullie over hoefijzers? NH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 22:34

Op PN hadden ze het over het niet beslaan van de paarden, Nu krijg ik dus binnen niet al te lange tijd een eigen paard, en denk er serieus over om haar niet op ijzers te zetten.

Want ik geloof wel dat het slecht is voor je paard, ook al is het al eeuwen dat dat gebeurt. Maar als ik zo kijk naar de hoeven, dan is ze beter af zonder ijzers geloof ik....

Zelf gebruik ik geen zweep en geen sporen, want daar hou ik niet van, en geloof ook niet dat een paard dit op prijs zou stellen, maar dat is mijn mening.

eigen paard is goud waard


wishingA

Berichten: 14
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-04 10:57

navidad? dat heeft er dus niets mee te maken, dat je veel buiten rijd volgens mij... Ik zelf denk dus aan hoefschoenen....die zijn beter volgens mij.... maar ik twijfel enorm... want het paard heeft artrose!

eigen paard is goud waard

wishingA

Berichten: 14
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 09:06

Verward Gisteren, ben ik bij me toekomstige paardje gaan kijken, ze was nog mooier dan op de foto, en liever dan ik me kon voorstellen. Toen we er aan kwamen, werd ze in mijn bijzijn van stal gehaald, en zo kon ik dus zien dat ze rutig meeliep, ze werd los neer gezet, en geborsteld, hoeven gekrabt enz. en met dat alles bleef ze op 1 plek staan...(ik heb wel eens anders gezien) Het zadel werd opgelegd, en ze kreeg haar hoofdstel in.
Ze hikte of verschrikte niet... Jammer dat ze nog op ijzers stond maar die gaan er af. En ik ben eigenlijk nu van mening, dat ze die ook niet meer omkrijgt. Ze zal veelal in het bos zijn, en kleine stukjes over de weg, en dit paard heeft ook al 8 jaar probleemloos (nouja) op ijzers gelopen.

eigen paard is goud waard

wishingA

Berichten: 14
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-04 09:15

Heej jij zit toch ook bij PN forum?:)
Kom jou naam daar geregeld tegen in discussies:)
Maar jij rijd ook zonder hoofdstel he?

Want het bit staat daar ook ter discussie, wel of geen bit, of liever geen bit. Wat ik alleen jammer vind, dat van alle foto's ik zie zonder hoofdstel, zijn allemaal foto's genomen in het land, bos of in de bak, ik heb nog niet 1 foto gezien van een paard in het zeer drukke verkeer. Dus dat geloof ik nog niet echt....

En sinds mensenheugenis, wordt er al gereden, met bit, hoefijzers,sporen en noem maar op.

Ik ben wel bereid om hier meer over te leren.

Ik las ook een verhaal op PN over iemand die haar paard uit het land haalde (nadat ie net was gekapt) en die met al zijn 4 benen, kreupel liep???

Die schrok zich rot, en ik kan me dat best voorstellen, als je paard op ijzers nooit een dag kreupel is geweest. Maar ik heb ook de röntgefotos gezien, over de doorbloeding van de hoef, dus dat geloof ik wel.

Ik zou alleen Frans een aanraden om maneges bijv. af te gaan en dan het PN uitleggen, misschien veranderen nog meer gedachten over het Natuurlijk omgaan met je paard.

In mijn ogen, gaat IEDEREEN lief om met z'n paard, en willen ze allemaal het beste voor haar.

eigen paard is goud waard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers