[VD] buiging-compliment?? :S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chippp
Berichten: 251
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Utrecht

[VD] buiging-compliment?? :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 23:26

Ik heb mn pony eerst iets geleerd, waarvan ik er later achterkwam dat dat gevaarlijk was.. nl compliment maar dan met haar hoofd onder haar buik. Dus buigen met 1 been gebogen en haar knie op de grond en die ander gestrekt.
Nu ik er achter gekomen ben dat dit gevaarlijk is, wil ik het anders gaan leren. Maar zodra ik de buiging wil vragen, nog dmv een snoepje onder haar buik, buigt ze automatisch haar been. Ik heb een tijdje geprobeert om die dan een beetje tegen te houden. Maar als ik dat een keer niet deed boog ze hem gelijk weer.
Toen een maand of 2 die oefening maar even niet gedaan, en toen weer geprobeert maar ze wil nog automatisch dat been erbij buigen. Hoe zal ik kunnen leren dat ze haar been nu laat staan terwijl ze eerst anders heeft geleerd. Of kan ik beter eerst het compliment leren, omdat die voor haar id minder op die verkeerde oefening lijkt..

Alvast bedankt!!

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:48

Misschien eerst het compliment op de juiste manier aanleren.
Daarnaast (of daarna) kun je de buiging ook van de andere kant vragen, misschien legt ze dan niet het verband met het compliment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:45

De verwarring ontstaat waarschijnlijk doordat jij bijna dezelfde hulpen geeft in bijna dezelfde houding. Je kunt er voor kiezen om het compliment daarom aan de ene kant van je paard te trainen (bijvoorbeeld waarbij jij steeds rechts van je paard staat) en de buiging aan de andere kant. Op die manier is het voor je paard meteen duidelijk dat het om twee verschillende oefeningen gaat.

Chippp
Berichten: 251
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 10:37

Ja, ik gaf de hulp voor de verkeerde oefening door een snoepje onder haar buik dan wist ze het gelijk en ik heb er nooit een commando aan vast geknoopt. En ik deed dat altijd vanaf de rechterkant en dan boog ze haar rechterbeen. Maar als ik links sta, doet ze het ook gewoon.
En als ik die buiging wou leren, deed ik dat ook dmv dat snoepje en k hoopte dat ze na een tijdje zou snappen dat ze haar been moest laten staan. Ik weet niet hoe ik die anders zou kunnen leren dan onder haar buik met een snoepje.
Iig vast bedankt voor jullie antwoord.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:46

wat bedoel je precies met dat het gevaarlijk is..?

Chippp
Berichten: 251
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 15:34

Ik deed een soort buiging, maar waarbij ze een been boog en met haar knie op de grond kwam en haar hoofd een beetje onder haar buik had. Het schijnt gevaarlijk te zijn, omdat ze kans hebben hun evenwicht te verliezen op een been en dan hun nek kunnen breken. Ze mogen wel op een knie, als maar niet zn hoofd onder zn buik gaat. Of wel zn hoofd onder zn buik maar dan op beide benen blijven staan.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:59

Je kunt zowiezo aan de andere kant dan de buiging gaan staan zoals hierboven al gezegd en je kunt zijn hoofd aan de zijkant lokken ipv onder de buik lokken.