[VD] compliment wil niet lukken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

[VD] compliment wil niet lukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 17:26

Ik ben nu met marquez begonnen met het compliment. Ik gebruik de methode die gebruik maakt van het terug drukken (of het commando daarvoor geven).
Ik doe het volgende;

*Ik vraag voet
*pak de voet op
* geef commado voor terug
* hij gaat terug
* ik begeleid zijn been mee naar achteren zodat zijn knie dichter bij de grond kan komen
* maar direct hupst hij naar achteren een gaat snel een paar passen achterwaarts.

Wat doe ik fout?

Voor alle duidelijkheid hij zet zich dus met zijn been dat ik vast heb af en hupst naar achteren, hij verplaats zijn gewicht niet naar achteren.

Wat moet ik doen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:00

heb je een helper? Wat doet ie als je iemand hem tegen zijn borst terug laat duwen?
Heb je het hoofd wel laag? (niet tussen de benen, maar voor de benen of naast het gebogen been)

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 10:10

Ik heb geen helper maar hij gaat al terug op mijn commando. In het begin deed hij zijn hoofd niet laag en nu wil hij zowat een buiging gaan maken dus hij doet zijn hoofd heel diep tussen zijn benen. als hij dat doet stop ik gelijk met de oefening en probeer het opnieuw

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:39

Ik zit met hetzelfde. Nét als ik het been op de grond wil leggen, hupst ie omhoog!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:34

Jamaica doet het ook hoor, ook wel dat ze haar been heel stijf houdt, waardoor ze met haar voorhoef zowat tussen haar achterbenen zit.
Ze snapt inmiddels dat ze moet zakken, maar ze snapt nog niet dat ze op het gebogen been moet steunen. Ze heeft dan ook heel veel ruzie met haar evenwicht, dus ik denk dat het een kwestie van tijd is.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:31

Ik denk dat ze een beetje uit evenwicht zijn. Misschien een pb sturen naar pinky_girl voor meer info?? of even op haar site kijken?

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:34

Ik ben hierdoor ook zelf best onzeker.. ligt et misschien ook aan?!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:37

dat denk ik zeker. Als je met een oefening een houding hebt van "dit gaan we doen" straal je gelijk zekerheid uit naar je paard

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:30

stef schreef:
dat denk ik zeker. Als je met een oefening een houding hebt van "dit gaan we doen" straal je gelijk zekerheid uit naar je paard


Ohw.. dat heb ik opzich wel.
We vinden het beiden ook erg leuk, alleen nét dat laatste durf ik niet zo goed............. tja.. hij is ook zo groot hè?!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:20

dat ook ja. Ik merk dat al bij Jamaica, en die is toch maar 139.
Ook met Honey zou het gruwelijk fout kunnen gaan (even theoretisch) en ook een shet is 200 kg, maar toch doet dat me minder (qua risico) dan Jamaica

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:47

stef schreef:
dat ook ja. Ik merk dat al bij Jamaica, en die is toch maar 139.
Ook met Honey zou het gruwelijk fout kunnen gaan (even theoretisch) en ook een shet is 200 kg, maar toch doet dat me minder (qua risico) dan Jamaica


Ja precies.. als et fout gaat is 10 kilo nog te zwaar!
Maar misschien moet ik et eens met iemand erbij doen, die dat al vaker gedaan heeft.