[NH] discussie: welke 'methode' is echt NH?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:54

Ik doe aan Parelli. Of dat door de buitenwereld als "echt NH" wordt gezien boeit me niet zo, en mijn paarden zijn bepaald geen voorgeprogrammeerde robots. Integendeel, vooral mijn merrie is er een stuk vrolijker, moediger en initiatiefrijker (!) door geworden.

Ik denk dat je er een te somber beeld bij hebt, pas bij het zelf uitvoeren kun je er echt over oordelen lijkt me Lachen.

Ik ben niet bekend met de methode van PB, zover ben ik nooit gekomen. Ik vind "team" Baalbergen in de communicatie naar mensen toe niet zo sterk, dus daar ben ik maar niet verder op door gegaan...

Extremely rare and Beyond Compare


prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:14

Sarah, als je bij PB al zo krampachtig op je taalgebruik moet letten - dan vind ik dat toch wel hersenspoelachtige trekjes hebben. Niks voor mij , ik ben meer van "spontaan aan de slag". Doet me denken aan het nare mailtje dat ik van die kant uit kreeg nadat ik me netjes en op tijd voor iets had afgemeld....

Extremely rare and Beyond Compare


prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:44

*Roos* schreef:
Even een vraag dan voor de parelli mensen. Waarom is het spelen? Dat begrijp ik niet. Ik zie dat niet namelijk. Vaak kijken die paarden juist heel boos en ziet het er niet echt leuk uit.


Kom eens bij mij kijken Lachen. Ik bouw een hele zooi dingen op, en dmv de 7 games begeven we ons samen op dit parcours. Ik garandeer je een blij paard hoor . Eentje die steeds even een "aaitje" komt halen met een blik van "dát deed ik goed hè?". Kan ik niet anders dan spelen noemen Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:23

over het geen zin hebben van je paard: daar kijken we altijd naar, mijn draverhengst heeft bijv. af en toe geen zin om voor de kar te trainen, dat komt ongeveer 2-3 keer per jaar voor. Ipv enthousiast hinnikend over de deur te komen hangen, blijft hij in een hoekje van de box staan. Krijgt hij gewoon een dagje vrij Lachen.

Ongeveer een maand geleden wilde ik met mijn merrie wat grondwerkoefeningen doen. Ze was totaal niet gemotiveerd, komt bij haar ook praktisch niet voor. Ik ben d'r gelijk mee gestopt Haha!.

Extremely rare and Beyond Compare

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:06

Ebby, het boek van Pat Parelli was voor mij een echte eye-opener, en toen had ik nog van geen 7 games gehoord Lachen. Eerst de theorie erachter, die is inderdaad heel belangrijk, of eigenlijk onmisbaar. Anders is het inderdaad techniekjes toepassen Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:51

*Roos* schreef:
Maar toch nog een vraag: Waarom zijn al die Parelli dingen zo belachelijk duur? Volgens mij kun je het net zo goed bij Calippo bestelen en maakt dat geen hol uit. Volgend mij zit het gewoon tussen de oren van de mensen. Of denk ik dat verkeerd?


In de ruitershopzaak vind je shabrakjes van merk "X" voor 13 Euro, en Anky-dekjes van 49,95. Ik koop persoonlijk die laatste, omdat ze gewoon van een betere, fijnere kwaliteit zijn. Met die andere dekjes kan ik ook prima rijden, maar met de duurdere dekjes blijft het net even mooier liggen, en komt het paard er net even droger onder uit.

Beetje hanteerbare vergelijking Lachen ?

Extremely rare and Beyond Compare

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:03

Ik schiet niet hoor Mac, maar ik ben dan geen overfanatieke Parelli-er Haha!. "Mijn" Parelli is overgoten met een flink "prompt-sausje" (zo mag ik van mezelf best praten als beloning *LOL* )

Extremely rare and Beyond Compare

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:54

Niet mee eens. Ik aard nooit, maar de paarden op stal lopen mij ook niet omver. Het is meer je natuurlijke uitstraling en overwicht in mijn ogen. Paarden hebben dat feilloos door.

Je kunt dat ook leren, Parelli leert je de leider zijn, zonder allerlei mystieke termen. Ik ben zelf erg nuchter en praktisch, dus dat werkt voor mij het best Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers