[AR] Op wat moet ik letten (kar kopen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

[AR] Op wat moet ik letten (kar kopen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 17:36

bij aankoop van een karretje voor mijn shetlander. Ik ben namelijk van plan te gaan mennen met mijn shetje. Nu wist mijn hoefsmid een karretje staan.(bij zijn schoonvader, zal me zeker niet bedotten denk ik, zijn reputatie staat dan op tspel) Tis een soort sulky zegt hij, in heel goede staat enkel een plat bandje aan de ene kant. Eentje typisch maat shetlander.
Ik benieuwd dus, de vraagprijs is ook wel interessant:125euro.
Naar welke delen moet ik zeker goed kijken?? Waar zitten meestal eventuele mankementen? Is de vraagprijs een beetje behoorlijk? Als kga zien dit weekend neem ik nog wel een foto met mijn digi, maar dus alvast graag enkele tips voor een eerste bezichtiging....
thanx!

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady


Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 12:58

Ben vanmorgen eens gaan kijken naar het karretje. Het lijkt een beetje op een sulky, wielen met spaken,waarvan de velgen wel roest zijn, voor de rest een gewone ijzerconstructie, bankje(kussen) met leuning en voetsteun, maar op sommige plaatsen wat roest. tstaat namelijk ook niet binnen het karretje. Dus er zouden twee nieuwe wieletjes onder moeten en dan nog eens volledig opschuren en alle buizen weer netjes verven. Vraagprijs ligt rond de 120 euro; is dit teveel of niet?? Ik dacht eerder aan 100 euro omwille van al dat opknapwerk...
Kga zeker eens iemand meenemen om alles te bekijken...
nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady


Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 16:42

Nu woensdag ga kmet met mijn vriend nog eens terugkijken naar die sulky. Hij kent wel iets meer van die metaalconstructies dan ik.

Tis inderdaad bedoelt om puur recreatief te rijden. Gewoon af en toe een blokje rond met mijn shet.

En de prijs, jullie vinden blijkbaar ook allemaal dat 100 euro genoeg is. Als mijn vriend em degelijk keurt, dan begint het bieden vanaf 100 en probeer ik er zoveel mogelijk af te krijgen van die 120 of 125.
Bedankt allemaal voor jullie advies!

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers