[AR] singelplek, ik word er wanhopig van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

[AR] singelplek, ik word er wanhopig van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 18:57

Nu heb ik al een nieuwe, extra zachte, extra lange binnensingel laten maken met een grote lus voor de buitensingel zodat die er niet op drukt, doe ik er een bontje omheen, singel ik niet strak aan, leg ik m'n schoftje verder naar achteren...

en toch...
heeft ze zich vandaag na een rit van 1 1/2 uur weer stuk gelopen!!!

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verward Verward Verward Verward Verward


ik weet het niet meer...

Wie heeft de gouden tip?

malle_pietje

Berichten: 115
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:24

Is het misschien mogelijk dat je de singel van je zadel kunt gebruiken. Want daar heeft ze toch geen last van.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:03

Idealtuig zeker?

Ik heb precies hetzelfde, wij hebben ook vanalles bedacht en geprobeert maar nu hebben wij geen last meer.
Wij hebben aan de rechterkant (dus waar de singels standaard op dezelfde maat zitten, en waar je niet aansingelt) de singels aan elkaar vastgemaakt met een trekbandje. Daardoor blijven de singels op elkaar zitten en heb je geen open plekjes meer.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:01

Je kunt ook een neopreen zadelsingel gebruiken en om het probleem van de twee gespen op te lossen kun je een zgn verloopstukje laten maken, lijkt een beetje op een Y snap je ?

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:18

Sjonniej: en wat nou als het ook aan de linkerkant open ligt?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:57

Zit de singel niet te los, waardoor het juist gaat irriteren?
Ga jij maar eens lopen met schoenen waarvan de veters te los zitten, dan heb je ook blaren na verloop van tijd.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 15:27

Tessebes schreef:
Zit de singel niet te los, waardoor het juist gaat irriteren?
Ga jij maar eens lopen met schoenen waarvan de veters te los zitten, dan heb je ook blaren na verloop van tijd.


Pff, ik weet het niet hoor.
Ik had 'm eerst strakker zitten en toen zei iedereen weer dat het kwam doordat 'ie vrij strak zat...

Het gaat ook niet stuk onder de singel, maar onder haar oksel zeg maar.
Als ze haar voorbeen naar achteren brengt met lopen ontstaan daar huidplooien en bovenop die huidplooien gaat ze stuk, van het tegen de singel aan lopen.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 15:33

de mijne had het ook heel erg. constant ging het open waren ze dicht en na een rit weer open. maar het kan idd ook komen door het schuiven van je singel. ik gebruikte eerst een singelbontje en heb de plek elke keer ingesmeerd met een soort spul, waardoor die hard en stug werd zeg maar. een dikkere huid kwam er. maar nou weet ik verdorrie niet meer hoe het heet. volgens mij was het favoriet, dat is eigenlijk spul voor spieren als je het verdund gebruikt, maar bij de singelwondjes moest ik het er onverdund opsmeren./

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 16:12

Ik begreep laatst van MoniqueT ook al dat je er Cole's liniment op kan smeren, net zoiets als Favoriet, om de huid sterker te maken.
Maar kun je dat dan ok op open huid smeren?
Dat gaat toch heel erg prikken??

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 16:33

Nee joh, Cole's liniment is spierverzoring na het rijden!

Maar je moet écht de rechterkant vastzetten met een bandje, dan blijft het automatisch aan de linkerkant ook goed zitten en geen last van drukkingen meer. Wij hadden het ook bij allebei de pony's, idd zoals je zegt in de oksel. Maar nu nergens geen last meer van!

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:57

Hai Nouvel,
Herkenbaar probleem, mijn paard heeft het ook altijd, heb nu een schapenvacht bontje eromheen gedaan (handig met brancardbeugels maar oke..) en na het rijden met koud water afspuiten dat maakt de huid hard. Geen smeerseltjes ofzo, dat maakt het juist poreus. Het enige wat echt werkt is plastische chirurgie, het teveel aan huid weg laten halen, maar dat is toch weer ernstig overdreven,haha. (aanmelden voor Make my Beautiful...?) Want helaas ligt daar het probleem, er zit teveel huid.
Het schapenvachtje werkt prima, dat nepbont gaat alleen maar broeien dus dat werkt niet.
Succes, Marjolein

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:22

kampferolie maakt de huid ook harder heb ik gehoord.. ben het nou namelijk zelf ook aan het proberen.. dat moet je er 2 keer per dag opsmeren.. en voor het rijden doe ik er altijd huidbalsem op van leovet (dat is het merk) dat werkt heel goed!! ik reed hem niet meer door als ik dat erop deed.. maar daar wordt de huid niet harder/sterker van.. dus moet je het blijven smeren..

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:37

Mijn paard had hier ook steeds last van. Nu gebruik ik mijn neopreen singeltje van mijn dressuurzadel en maak de singel niet meer zo strak vast en ze heeft nergens meer last van. Dat van die singel heb ik uit de mensport gehaald.

Bora

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:41

ik snap het niet toen mijn pony singel plekken kreeg deed ik een bondje om de singel en verder alles wat normaal was en toen is het vanzelf gaan genezen en nu heb ze er geen last meer van

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:55

Toch even terug op de Coles Linement. Die tip kreeg ik van Letty, eigenaresse van Het Peerdenwinkeltje. En het klopt dat dat spierverzorging is voor na het rijden, maar volgens haar is dat ook een middel om de huid minder gevoelig te maken.

Letty lijkt me niet de minste in de paardenwereld. Maar ik denk inderdaad niet dat je dat spul op een open wond moet smeren, maar juist moet gebruiken op momenten dat het dicht is.

Ellis, het antwoord in Bit was het ook niet helemaal he?

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:46

Ik heb dat geprobeerd met dat Cole's Liniment maar mijn paard zijn huid is zo gevoelig dat het ging bliesteren.Hij kreeg er nog blaren bij ook.
Ik rijd niet aangespannen maar mijn paard heeft ook constant kale of open plekjes bij de singel.Heb alle singelsoorten geprobeerd en heb nu een leren singel met een schapenbont erom heen en dat gaat tot nu toe het best maar ook daar gebeurd het nog dat ie kale of open plekjes krijgt.Ik word er wel eens gek van.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 22:47

MoniqueT schreef:
Ellis, het antwoord in Bit was het ook niet helemaal he?


Haha! Haha!
Haha, grappig dat je daar nu over begint, ik stond het vanmiddag nog te vertellen in de ruitersportzaak bij ons in de buurt!
Alsof ik een of andere simpele ben zeg...
Ik onderhoud m'n tuig niet goed, daar ligt het aan!
(waar heb je dat trouwens gelezen?? Verward )

Morgen komt de zadelmaker die dat mooie nieuwe singeltje waar ik zo blij mee was Scheve mond heeft gemaakt.
Hij wil even zien hoe het tuig op Fie ligt en dan bekijken of hij nog iets anders creatiefs kan proberen, je weet nooit!

En misschien dat ik dan toch maar moet gaan smeren met Cole's linement, ik was wel begonnen maar ook weer gestopt ... Schijnheilig

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 01:12

Citaat:
Alsof ik een of andere simpele ben zeg...


Tja, en dat antwoord kreeg je van onze wereldkampioen tweespannen, de heer R.R., die mijn paard nog zo'n droompaard vond ... Die uitspraak krijgt nu ook andere waarde ineens Huilen

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 22:39

MoniqueT schreef:
Tja, en dat antwoord kreeg je van onze wereldkampioen tweespannen, de heer R.R., die mijn paard nog zo'n droompaard vond ... Die uitspraak krijgt nu ook andere waarde ineens Huilen



Ach dat heeft niks te maken met mijn singelprobleem...

Gewoon nog steeds trots op zijn!! OK dan! Knipoog

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 07:47

Hi, trots op Janssen blijf ik toch wel, dat is mijn maatje voor het leven!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 09:43

MoniqueT schreef:
Hi, trots op Janssen blijf ik toch wel, dat is mijn maatje voor het leven!


Precies, zo is het! Knipoog

en als anderen dat ook vinden is dat mooi meegenomen! *LOL*
(zeker als zoiemand ook nog R.R. heet Haha! !)

Succes met je les vanavond!

blondje
Berichten: 104
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:22

als je minder strak aansingelt kan de singel heen en weer gaan en dan schuren en steeds weer een wondje kweken of openschuren