[VD] pony vindt compliment eng, tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

[VD] pony vindt compliment eng, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 22:59

hoi allemaal,

ik ben de laatste tijd met een shetje bezig met vrijheidsdressuur wat hij erg snel oppikt.
Hij kan inmiddels al touch, buigen, flemen, kusje geven en geeuwen, en nu ben ik al een tijdje (aantal weken afentoe geoefend) met het compliment bezig. Gewoon voetje vragen en hem dan heel voorzichtig naar achter beglijden, zodra hij naar achter gaat en zakt klik ik. Hij snapt heel goed dat hij moet zakken, maar vindt het als hij ongeveer halverwege is eng en begint dan te hupsen op 3 benen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van geduld is en vooral niks afdwingen, maar heeft iemand misschien nog wat extra tips? Lachen Ik heb het gevoel dat hij de bedoeling heel goed snapt, maar vooral bang is dat hij zijn evenwicht verliest.
Sorry als het misschien al in een ander topic staat, maar ik kon eigenlijk geen specifieke tips hier voor vinden. Bloos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:14

Ken het, mijn haf heeft het ook. Ik zou belonen op het moment dat het gebogen been wat naar onder zakt, en dan kijken of je hem daar een paar seconde kan houden (been dus nog niet op de grond) en dan belonen.
Dat zo rustig uitbouwen

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 11:30

Ja zoals stef zegt Lachen Bij Mirei heeft het ook erg lang geduurd voordat ze haar been op de grond durfde te leggen maar door elke keer te belonen als ze haar gewicht op haar achterhand bracht, zakte ze elke keer dat we oefenden weer iets dieper Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:52

Mijn haf vond het ook eng, nu niet meer.
gewoon doorgaan!

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 11:31

Bedankt voor de tips. Lachen
Ik heb alleen het idee dat hij bijna te veel op zijn achterhand zakt, waar hij alleen niet de goede bespiering voor heeft. Hij buigt namelijk ontzettend door zijn achterbenen, maar gaat daarbij met zijn gebogen voobeen bijna alleen naar achteren, en niet naar beneden. Op een gegeven moment lukte het hem niet meer om nog verder door te buigen in zijn achterbenen, en gaat daarom opzij hupsen. Als ik bijv. zijn linkervoorbeen buig, wijkt hij met zijn rechter achterbeen uit naar rechts. Toen mijn vriendin haar hand op zijn bil legde om hem daar te begrenzen, voelde ze dat hij heel erg veel gewicht op haar hand legde.
Hmm moeilijk uit te leggen, Scheve mond hopelijk snappen jullie het!

En de tip van stef, belonen als zijn gebogen been wat naar onder zakt, ga ik in ieder geval proberen! Lachen