[VD] steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:22

Gevaar van hoog is dat je paard het verward met Ho, hoeft ie echt niet bewust naar jou uit te halen, maar een klein foutje is zo gemaakt.
Verder ga ik met de rest mee



LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:35

This_is_me schreef:
als dat zo zou zijn... wat ik niet vind. had ik (samen met nog een aantal andere "hoog" gebruikers) er allang last van moeten hebben.. Maar goed, iedereen heeft hier zo zijn eigen mening over, en is daar ook geheel vrij in om ze zo in te vullen als ie wil!


Ik zeg volgens mij nergens dat het een standaart feit is dat je paard hoog met ho verward, ik zeg alleen dat het gevaar aanwezig is.
Niet mijn woorden verdraaien graag

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 09:25

This_is_me schreef:
EN ik geef alleen mijn mening zoals iedereen hier op BOKT!!!
Verdraaien van woorden doe ik niet. Ik lees alleen wat er staat... en geef daarop mijn mening..


Nee, je leest niet.
Als ik zou zeggen: Een paard verward standaart ho met hoog, dán heb je gelijk, maar dat zeg ik dus niet

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:45

Debo schreef:

Wat betreft HOOG en HO dat slaat nergens op... Rydar deed t ook op comando HOOG en heeft nooit gesteigerd als ik riep HO.. Als je het vaak genoeg oefend weet je paard waneer hij HOOG en waneer hij HO moet..



Debo, ook jij leest niet.
Ik zeg niet dat ELK paard STANDAART hoog met ho verward, maar het is een risico wat wel zeer zeker aanwezig is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:48

Dat is onzin emmelske, als een paard wil steigeren, doet ie het toch wel, of ie het nou geleerd heeft of niet.....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 02:02

EbbyT schreef:
Maar het is wel getheoretiseer Knipoog.

Om 2 uur, en je leest niet goed, staat hiet heel wat anders....
*sorry, moest even*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:36

Ik las dus, maar het is wel geterrosiseerd Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:47

Owh, dus ik ben een wijsneus???

Ik ben al zo'n 5 jaar intensief bezig met VD, en ja, mijn haf kan steigeren op commando. Mijn shet leer ik het echter niet omdat er regelmatig jongere (8/10) kids mee lopen, en ik het risico te groot vind dat ze perongeluk het commando geven.
maarja, zodra je het hier op bokt niet met penny's eens bent, ben je gelijk een wijsneus. Penny's hebben namelijk toch gelijk, en ondanks waarschuwingen doen ze het toch wel, want ze weten het toch beter.....
Wordt een beetje scheitziek van zulke topics inmiddels.

Zelfs scherps, die al veel langer in de VD zit als ik, zegt er niks over. Lijkt me duidelijk genoeg

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:34

Sussiej, ik zeg nergens dat JIJ een pennymeisje bent. Als jij je aangesproken voelt, prima.
Wat wordt er nou verwacht? Dat we (diegene die het weten) even gaan uitleggen hoe je het leert?
A: Dat kan je niet uitleggen, je kan de hulpen vertellen, maar je kan niet uitleggen hoe je het aanleert, aangezien er geen standaart methode is, en je je methode aan past aan het paard (wat dus niet kan, want je ziet niet hoe het paard reageert)
B: Stel nou dat ik het wel uit zou kunnen en willen leggen. Persoon leest iets verkeerd, krijgt een tik tegen haar hoofd, heb ik het gedaan, kan je donder op zeggen, want mijn uitleg was niet goed.
C: Je moet je realiseren dat alles wat je op bokt zet door iedereen gelezen kan worden, met als gevolg dat een kind van 8 haar verzorgpony leert steigeren.
Ik vind steigeren gevaarlijk omdat het MEESTAL door 14/15 jarige meisjes gebruikt wordt om stoer te doen tegenover hun vriendinnen, "kijk eens wat een stoer kunstje mijn paard kan" *klap* *raak*.
Ik zie foto's op bokt van mensen die hun paard laten steigeren terwijl ze ervoor staan, dan krijg ik de kriebels DENK NA!!!!
Ik kan vanaf mijn pc niet zien wat voor vlees ik in de kuip heb. Heeft die persoon verstand van VD? Heeft die persoon uberhaubt verstand en ervaring met paarden? Of is het een kind van 10 dat net 2 lesjes heeft gehad?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers