[VD] steigeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:31

ik ben het volledig eens met de rest. Als je je paard eens hebt geleerd te buigen, wil dat absoluut niet zeggen dat je gevorderd bent. Steigeren is een heel gevaarlijk trukje als je niet weet waar je mee bezig bent, en voor je het weet sta je hier terug met de vraag hoe je het kan afleren omdat hij het nu continue doet.
Er zijn zoveel andere dingen die je met VD kan leren, waarom perse dat steigeren altijd? Verdrietig

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 13:04

Debo schreef:
jeetje bokt weer op de achterbeenen en maar gillen dat dat juist verkeerd is..

Dat is het ook Cool
Citaat:
Ik vind het ook niet verstandig nee, maar als je het graag wilt moet je het gewoon doen. Als je echt een goede band heb met je paard moet het geen gevaar of irritatie opleveren en doet ie t echt alleen als je het vraagd

En hoevaak hoor je mensen roepen, vaak kinderen, Hej ik wil mijn paard/pony leren steigeren, want ik vind het stoerrr, en ik weet 100% zeker dat hij het niet tegen mij gebruikt want we hebben een goede band, hij bijt nooit tijdens het poetsen en als ik rij bokt hij mij er nooit af, dat moet pas een sterke band zijn

Citaat:

Denk er nog even overna en bedenk eens hoe goed jullie band is samen..

sucses

en daar zit het nu juist. Wanneer weet je dat je band sterk genoeg is? Als je je paard 1 trukje hebt aangeleerd en hij het niet tegen je misbruikt, of pas als je een jaar met VD bezig bent en àlles nog volledig in de hand hebt? Steigeren is niet zomaar een 'trukje' dat je even aanleert omdat je het stoer of leuk of mooi vind, dat leer je pas aan als je vergevorderd ben in de VD en iets zegt mij dat de TS daar nog niet is.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:22

Suusiej schreef:
Ik kan mezelf toch zo boos maken op al die wijsneuzen

dank u Haha!
Citaat:
die zeggen dat je een paard beter niet kunt laten steigeren omdat dit levensgevaarlijk is en bladiebla.

is het ook. Nooit een paar paardenhoeven op je nek gehad? Haha!
Citaat:
Het valt me op dat hier al meer topics over zijn geopend en het zijn meestal iedere keer dezelfde wijsneuzen die komen vertellen hoe gevaarlijk dat wel niet is.

en maar goed dat die verstandige wijsneusen er zijn.
Citaat:
En dat het een droom van een penny-meisje is en weet ik allemaal wat.

ik heb inderdaad(niet alleen op bokt) vaak jonge meisjes horen vragen hoe ze hun pony kunnen leren steigeren want het staat toch zo stoer bij vriendinnetjes
Citaat:
Ik vind dat echt irri. Ook zeggen mensen: ja, je bent kennelijk nog erg onervaren dat je hierover een topic gaat openen.

in veel gevallen wel ja Vork
Citaat:
Man, waar slaat al die bull-oliebol nou op? Degenen die zich zogenaamd kampioen-vrijheidsdressuur noemen hebben het toch ook allemaal geleerd. Waarom zou een meisje het dan niet mogen leren?? Waarom zou ze er niet over mogen vragen hoe zoiets moet??

die zogenaamde kampioenen hebben dan ook niet het steigeren aangeleerd toen hun paard juist een trukje had geleerd, maar pas nadat ze al een hele tijd met VD bezig waren en dus wisten waaraan ze begonnen Vork
Citaat:
Het is toch je eigen verantwoordelijkheid en dat meisje kent haar pony vast heel goed.

geloof me, IEDEREEN kent zijn/haar pony/paard enorm goed. Maar helaas blijkt de werkelijkheid niet altijd hetzelfde...
kan het niet meer vinden, maar er laatst nog een topic geweest door iemand die dacht dat paardlief ook een goede band had met haar dus ze ging even leren steigeren omdat het stoer stond tegenover haar vriendinnen... toen opende ze een topic op bokt hoe ze het terug kon afleren want hij deed het de hele tijd Lips are sealed Haha!
Citaat:



Zo dat is eruit

en bij mij ook Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:07

gijsenkim schreef:
DAT zou nou eens fijn zijn Haha! Haha! Haha!

Haha!

Suus, ik vind mijn argumenten toch wel sterk genoeg om iemand ervan te weerhouden een paard niet te leren steigeren als ze juist een trukje heeft geleerd Haha!
btw die stukjes die jij hebt overgeschreven noem ik wel geen argumenten, maar antwoorden op jouw antwoorden Vork

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:40

Cinnepin schreef:
Het kan dus ook wel GOED aflopen hoor...jeetje wat een drama

ja, maar het kan ook wel eens mis aflopen. Zeker als je nog niet lang met VD bezig bent

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers