[AR]Clinic Riny Rutjens, mijn paard mag mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

[AR]Clinic Riny Rutjens, mijn paard mag mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 08:52

Vrijdagavond is er bij Onder de Kastanje een menclinic door wereldkampioen tweespannen Riny Rutjens. Ik ben altijd te bescheiden Schijnheilig om mezelf op te geven om mee te rijden, maar nou mag mijn Janssen toch meedoen!

Riny zocht nog een paard om een longeerdemootje mee te geven en ik stak toen dus wel ff mijn vingertje op. Ben benieuwd Haha! Mijne kan nogal beetje heet worden met veel publiek of het gaat juist precies andersom en het is een lammetje.

Ik heb nog wel wat vraagjes voor de expert

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 08:54

Gaaf joh!
Ik heb een keer les gehad van IJsbrand Chardon tijdens een clinic, maar ik was blijkbaar een hopeloos geval. Knipoog

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 08:55

Nou, mijn paard is wat minder hopeloos dan ik zelf. Vandaar dat ik dat longeren wel aandurfde, maar het mennen op zich ....? Neem toch maar wel mijn kar en mijn tuig mee, misschien wil Riny mijn krachtpatser toch nog wel even voor de wagen zien. Rijden doen we toch ..

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:14

Gaaf joh!!

Veel succes!
Maak je foto's??

Wij hebben zondag een clinic van Ton Monhemius, jammer genoeg sta ik op de resevelijst... Verdrietig
Ik had graag mee gereden natuurlijk!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 11:19

En natuurlijk maken we foto's!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:27

Wat gaaf dat je paard mee mag doen. Je zal er vast een heleboel van leren, als hij tenminste precies zegt wat hij doet Lachen
Ben benieuwd naar de foto's.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:51

Riny heeft mijn paard en mij ook eens gebruikt bij een clinic in Ermelo. Had net zo goed met een flesje bier op een tuinstoel bij een van de vrachtwagens kunnen blijven zitten. Was even leerzaam geweest. Hij fokte 'm helemaal op en dan gaat ie wel mooi en opgericht lopen maar hij moet juist wat dieper lopen en ronder in de hals worden. Geef mij maar Chardon, Haanstra of Velstra ofzo. Die zijn tenminste normaal. Vind Riny maar een zelfingenomen (mede gemotiveerd door zijn poster(*ENG!*)) gehaktbal. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Altijd leuk om met je paardje aan zo'n clinic mee te doen evengoed Lachen

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 11:02

Ai, dat klinkt niet best. Nah ja, ik zie wel. Ben in ieder geval voorbereid nu. Opfokken is bij die van mij meestal niet nodig ... eens kijken of hij hem juist wat rustiger kan krijgen, ook een kunst.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:54

He Unitas, zo dacht ik er dus ook over!! En met mij ook Martha en Hugo... Pfff ik vond het meer een clinic om zijn eigen hoog te houden.

Maar ja, ieders evaring is anders, hopelijk wordt het leuk Monique

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 09:56

Eerst ga ik me heel erg diep schamen. Bloos Bloos Bloos Camera dus vergeten, op de keukentafel laten staan ...

Verder toch eerst even mijn visie op clinics als dit. Liberty en Unitas zijn negatief over Riny Rutjens, ik ging er dus wat sceptisch heen. Het is me eigenlijk honderd procent meegevallen.

Misschien ligt het er vooral aan wat je verwacht en wat de doelgroep is. Wij zijn een vereniging met voornamelijk recreatieve menners en een paar mensen die wat wedstrijdjes rijden. Het zijn vooral echte hobbymensen, geen mensen die op hoog niveau bezig zijn.

Voor deze groep was het een prima avond, absoluut. Het stukje theorie, ervaring en inleiding op wat in de bak zou gaan gebeuren later, was goed, sloot prima aan bij het niveau van de groep.

Daarna was het de beurt aan Janssen. Keurig opgepoetst (door Albert, jawel) ging onze trots de bak in. Veel publiek, kunstlicht, geluid uit de microfoons. Gelukkig longeerde Riny met dubbele lijnen, iets waar ik zelf tegenwoordig ook graag mee bezig ben. Alleen, waar ik ingewikkeld bezig ben met katrolletjes, gebruikte hij heel simpel twee lijnen en veel stem. Vooral stem.

Maar, om een lang verhaal kort te maken, ons Janssje was super. De oortjes draaiden alle kanten op, hij was super attent, maar ook erg gehoorzaam. Hij bewoog heerlijk en de complimenten, zowel van Rutjens als vanuit het publiek waren super. Zelfs het woord droompaard hebben we horen vallen. Albert groeide een halve meter, die hebben we moeten terugduwen Tong uitsteken Het is wel lekker hoor, als mensen je paard zo de hemel in prijzen. Ben best trots Bloos

Na het longeren zijn er nog twee enkelspannen en twee tweespannen door Rutjens onder handen genomen. Gewoon werken aan de basis, ontspanning, aanleuning. Achteraf nog een vragenkwartiertje.

Het viel mij absoluut niet tegen.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:04

Klinkt allemaal goed zeg!!

Wat fijn dat het zo meeviel en dat Janssen zich zo keurig gedroeg!!

Altijd heerlijk om te horen dat mensen jouw paard een 'droompaard' vinden!!!

Leuk dat jullie zo'n mooie en leerzame avond hebben gehad!

Morgenochtend is onze clinic van Ton Monhemius. Gelukkig is het nu droog, zodat de bak op kan drogen en het toch doorkan gaan, waar ik gisteren even m'n twijfels over had...

Ik hoop dat het net zo leuk en leerzaam is als jullie clinic was!

AlbertT

Berichten: 10
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:10

OK dan!
Ook ik wil wel even reageren op de clinic met Riny Rutjens. Stom van ons om het fototoestel thuis te laten, maar eerlijk gezegd zou ik toch mezelf de tijd niet gegund hebben om een foto te maken. Ik stond te genieten van de manier waarop Riny omging met ons paard. De uitleg was voortreffelijk, duidelijk en leerzaam. Al met al een leuke avond en de weergoden waren ook gunstig gestemd het was na een dag regen eindelijk even droog. De voordelen van een eb en vloed bak waren gelijk duidelijk, geen plas te zien in de bak.

Wij hebben van deze avond genoten. *LOL*

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:40

Echt leuk dat jullie er zo van genoten hebben!!

En wat fijn dat de bak goed was!

Wij hebben vandaag op de club een dressuurwedstrijd af moeten lassen vanwege al het water... Verdrietig

Nu maar hopen dat vandaag het zonnetje blijft schijnen zodat we morgen van Ton Monhemius kunnen genieten!
Ik hoop echt dat het net zo leuk is als jullie clinic!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 11:03

Tja, hier is het ook zwemmen in de bak. Maar zo'n eb en vloedbak blijft een wonderlijk (waarschijnlijk ook niet te betalen) ding.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 11:43

Ja, dat lijkt mij ook echt super!


Wij zullen het nog even moeten doen met een 'vloedbak'! Haha!

Gelukkig schijnt nu het zonnetje, dan droogt de boel vast snel weer op...

Heeft Janssen nog spierpijn overgehouden aan z'n show van gisteravond, of valt dat allemaal wel mee?! Knipoog

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 11:53

Nee hoor, geen spierpijn. Ik longeer hem bijna dagelijks en hij staat een paar keer per week voor de wagen. Die is wel wat gewend.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:14

Goed dat het goed was voor je Monique Het is net wat je zegt, Unitas en ik zijn natuurlijk wedstrijdrijders en kijken er dus anders tegenaan dan een recreatierijder Lachen En ieder keer kan het natuurlijk een ander soort clinic zijn, mss had ie bij ons een baaldag Tong uitsteken