Verlicht mennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Verlicht mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 18:41

Omdat ik soms tot laat school heb en omdat mijn shetje nu wat meer voor de kar mag ben ik van plan om 's avonds te gaan mennen.
Ik rij dan wel over het fietspad naast een goed verlichte weg en op mijn kar zitten reflectoren maar ik vraag me toch af wat ik nog meer voor verlichting kan gebruiken behalve een reflecterend hestje.
Zijn er meer mensen die wel eens s'avonds mennen? Wat zijn jullie ervaringen?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 20:05

Kunnen we niet voor snuitje een reflecterend tuigje maken Verward en je kan misschien ook 2 van die knipperende lichtjes aan de achterkant van het wagentje binden Haha!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 22:39

Je bent idd evrplicht om in het donker (na zonsondergang) verlichting te voeren. Bij karretjes tot (ik meen) 1.50m breedte is 1 wit lampje voor en 1 helderrood lampje achter voldoende. Bij bredere karren zijn 2 lampjes aan elke kant verplicht.
Wij hebben idd gewoon van die fietslampjes gekocht die op een batterijtje nemen. Als je ze neemt met ledjes erin (soort lampje), zijn ze erg zuinig in batterij0gebruik. Bovendien zit er meestal een setje bij waarmee je ze aan je fiets kunt bevestigen, dus met een beetje mazzel kun je ze ook zo aan je kar bevestigen...

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 22:46

Ik heb het volgende op mijn kar zitten:
Achterop:
- Aan de links achter een rood met gele gevaren-driehoek (die achterop
trekkers zitten) = verplicht.
- 2 rode ronde reflectoren ook
- 2 van die fietslampen op batterijen. Rood en op een km. afstand te zien.

Voorop:
-2 fietslampen op batterijen die wit licht uitstralen.

verder heb ik een reflector hesje aan.

paard heeft reflecterende beenbeschermers en op zijn hoofdstel zo'n knipperlichtjes ding. reflecterende band met rode knipperlichtjes. heb ik met klitteband op zijn frontdeel zitten.

Ziet er allemaal een beetje oogverblindend Cool uit als we langsrijden, maar liever dit dan een auto voor of achterop. (kan hier alleen maar over een onverlichte dijk.)

Heb ook veel reacties gehad, dat ik in ieder geval goed te zien ben

Edith

Berichten: 521
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Wehl

verlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 18:45

Wij hebben in ons karretje een kleine accu staan, en mijn vader heeft daarop lampjes aangesloten, werkt heel handig. Je moet er alleen van te voren even aan denken dat de accu wel vol/opgeladen is. Knipoog

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 21:53

Een kennis van mij heeft ook van die electrische fietslampjes voor en achterop zijn wagen. En hij heeft reflectie schilden aan de zijkant bevestigd en ook nog extra reflectie aan de achterkant, buiten de verplichte gewone reflectoren. Verder heeft hij voor Wodan reflecterende pijpkousen en een reflectieband voor aan het schofttuig, dacht ik.