[LO] Pessoa vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

[LO] Pessoa vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 15:37

Sting die vind rechtsom in stelling lopen nogal moeilijk, met rijden moet ik echt wel wat moeite doen om hem een beetje rond te krijgen. Linksom gaat prima! Nu heb ik een pessoa gemaakt en ik zie al wel verschil in de achterhand. Maar ik kan nog niet echt stelling ontdekken. Ik doe nu de pessoa aan beide kanten even strak.
Kan je je hem ook aan 1 kant strakker doen/anders vastmaken zodat hij daar makkelijker stelling kan maken??

Romy13

Berichten: 17
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 17:11

Rijtechnische problemen kun je heel af en toe aan de longe oplossen, maar in dit geval niet. Sting, zoals jij hem noemt, wil dus geen rechter stelling, maar dat is dus omgekeerd, hij wil geen linker stelling. Hij wil juist dat hij rechts gaat trekken (zodat hij links geeft stelling hoeft), maar je moet het dus aan de linkerkant oplossen.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 12:32

Dat snap ik niet echt... Als ik gewoon rijd wil hij rechtsom niet netjes rond lopen op de volte en in andere figuren. Linksom wil hij dat wel gewoon. Dan zit het probleem toch niet links?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 12:56

Ik snap hte verhaal van Romy ook niet.
Maar dit kan je nit met pessoa oplossen, als je met dubbele longe kan longeren kan het wel. Want als hij moeite heeft moet je het hem vragen net als ohz. En als jij de pessoa rechts korter zou doen zou je hem dus dwingen.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 16:58

Ja, dat dacht ik ook al. Maar misschien... Haha!:D Ik zal het eens met dubbele longe proberen, maar ik kom altijd in de knoop met die longeerlijnen Lachen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 17:11

Neem anders een keer een lesje van iemand die het vaker doet.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:43

dan is de linkse halsspier te kort geworden en de rechter wel in orde.
wat je kan doen is op de a c lijn afwenden en elke keer een volte halve baan links. kom je terug op de middenlijn een volte halve baan rechts. tot de middenlijn op is.
Veel voltes rijden beide kanten op maar mer op rechts trainen.

Het is moeilijk maar ga niet te veel steun aan rechts zoeken. Om dat ze denk ikook vast houd aan rechts en duidljik zwaarder is aan die kant. id het verleidelijk om haar harder vast te pakken
Niet doen. gewoon losjes bljiven rijden. anders wordt ze ook nog hard in haar mond

Romy13

Berichten: 17
Geregistreerd: 31-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:15

Doordat hij rechts niet wel buigen enz. Ga jij trekken aan de rechterkant, maar dit wíl hij juist. Daarmee ontwijkt hij het getrek aan de linkerkant, want daar is hij niet nageeflijk.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 14:03

Ik heb gisteren giga veel figuren gereden. Echt steeds van hand veranderen en door een S en veel voltes. Aan het eind was hij echt moe (en dat lukt me eigenlijk nooit met dressuur) dus hij had wel echt zn best gedaan. Aan het eind was hij ook heel soepel en liep links en rechtsom goed aan de teugel, zonder dat ik er veel moeite voor hoefde te doen Lachen. Dus daar ga ik voorlopig mee door, en dan hoop ik dat ik dat veel figuren rijden langzaam af kan bouwen en dat hij dan gelijk al wat soepeler is Lachen.

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 14:32

maar houd het wel spannend, rij hem alert en laat het niet een saai programma worden. Dit wil ik je nog even als tip meegeven. Ga zo door, en heel veel succes!

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 14:47

je kan hem rechts om aan de longe door je pessoa wat naar binnen laten kijken. maar dan kan hij naar binnen vallen. het si misschien beter omdat rijtechnisch op te lossen. door lessen te nemen. en veel volte's rechtom te rijden. veel succes