[vd] mijn paard bedenkt zelf oefeningen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

[vd] mijn paard bedenkt zelf oefeningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 11:15

Ik ben met marquez nu al een tijd bezig met vd, naast alle basis oefeninen kan hij al best veel oefeningen zoals;
voet
pas
spaansepas
buigen
kus
draaien
op een plasticzak staan
schudden

Ik heb nu even een vd stop omdat hij aan zijn schouder is geblesseerd Huilen . Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan, en ik heb van de week weer heel even met hem gevd't. Ik vroeg alleen maar hele simpele dingen van hem zonder dat hij zijn schouder hoefde te gebruiken; zoals schudden en kus enzo.
Ik was even aan het kletsen met een stalgenootje en toen kreeg hij geen aandacht Ach gut . Hij begon zijn hele repetoir aan kunstjes te doen Haha! Cool . Zo van oehoe zie je me wel KUS, KUS, DRAAI, BUIG, KUS, KUS Haha! Extreme duivel Ik heb het genegeerd en ben gestopt.

Hebben jullie dit ook gehad, en hoe hebben jullie het opgelost?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 13:20

Honey begint vaak rondjes te draaien als ik even met iemand sta te praten, ook klimt ze uit zichzelf op haar blok.
Ik negeer het, op het moment dat je het afstraft krijgen ze precies wat ze willen, hoewel het negatieve aandacht is, is het wel aandacht

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 18:01

stef schreef:
Honey begint vaak rondjes te draaien als ik even met iemand sta te praten, ook klimt ze uit zichzelf op haar blok.
Ik negeer het, op het moment dat je het afstraft krijgen ze precies wat ze willen, hoewel het negatieve aandacht is, is het wel aandacht


Hoe begin je weer met een nieuwe oefening dan? Ik roep marquez bij me en beloon hem dan omdat hij bij me is gekomen (is ook een oefening nietwaar?) en vraag dan weer een nieuwe oefening.
Honey doet het bij jouw dus nog steeds, is het wel minder geworden dan nu je het negeert? Of is het hetzelfde gebleven?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:21

Zhanna komt me in de wei zoiezo altijd al een kusje geven voor aandacht. Ik vind het super lief, maar beloon het niet. Ik denk wel dat ze voelt dat ik het leuk vind Knipoog Ook idd als ik even niks vraag begint ze enthousiast allerlei oefeningen te laten zien, maar ik straf idd niks af. Ze merkt vanzelf dat ze er niets meer voor krijgt en dan houdt ze ook op. Een nieuwe oefening start ik gewoon door iets anders te vragen, heb ook niet echt een woord waar ik een oefening mee stop ofzo...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 21:56

marquez1 schreef:
Hoe begin je weer met een nieuwe oefening dan? Ik roep marquez bij me en beloon hem dan omdat hij bij me is gekomen (is ook een oefening nietwaar?) en vraag dan weer een nieuwe oefening.
Honey doet het bij jouw dus nog steeds, is het wel minder geworden dan nu je het negeert? Of is het hetzelfde gebleven?


Op het blok klimmen doet ze (denk ik) niet uit bedelen, waarom ze het wel doet weet ik niet, maar het komt niet zo op me over.
IPV je paard bij je te roepen, kan je ook naar hem gaan en iets anders vragen.
Ik doe gewoon net of ze het niet gedaan heeft en ga door met de training.

Het is eigenlijk niet echt vermindert, weet wel dat ze zelf blok en rondje draaien het leukste vind, dat kan ik haar eindeloos laten doen, terwijl ze als ik haar bij wijze van spreke 10x achter elkaar laat liggen bij de 11e keer zegt van daahaag, doe het zelf maar

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 17:30

ja dat ken ik. Marquez kan ik wel honderd keer een voet vragen en dan doet hij het nog, terwijl het rondje draaien niet echt favoriet is Haha! En ach ik vindt het egenlijk wel schattig als hij zo bezig is Lachen

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:00

Ik ken het ook
Ik had een keer een pony die had ik geleerd met zijn voeten op een blok te staan. Als ie dat deed kreeg ie wat lekkers. Na een paar dagen oefenen zag die mij...rende die naar het blok...want dat stond nog in de wei en ging hij uit zich zelf staan Verward

Toen had ik hem een ander kunstje geleerd...buigen als er een borstel voor zijn neus ligt en toen dacht ik nog van ik oefen dit een keer en niet te vaak weer, maar toen deed ie het na 1 dag al uit zich zelf.

Nou ben ik maar gestopt met hem kunstjes leren...want het was echt niet normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 00:55

het is juist fijn als je paard zo enthousiast is om iets te leren.
moetje blij mee zijn!
Betekent wel dat hij jou als voorbeeld ziet. als leider.
met een paard dat niet voor je wil werken kan je niets..

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 12:33

Ik vindt het idd ook niet erg, moet er wel om lachen Haha! . Ik leer hem maar niet om te steigeren, begint hij daar ook mee als hij geen aandacht krijgt Lips are sealed

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 15:34

Jamaica is altijd een makkelijke steigeraar geweest. Ze doet het niet om te bedelen, maar als ze (bijv in een nieuwe oefening) onzeker wordt komt ze weleens omhoog. Ook weleens als ze dr zin niet krijgt.
Ik krijg dan weleens naar mijn hoofd geslingert: Had je hem maar niet moeten leren steigeren...
Onzin, dit gedrag vertoonde ze nl al voor ze op commando kon steigeren

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 18:06

Nou marquez is eerder schugter en panisch dan dat hij in de aanval zou gaan bijvoorbeeld, maar met vd is hij echt heel leergierig en heel enthousiast en helemaal niet meer verlegen . het komt me wel goed van pas. Eerst durfde hij me niet te kussen (was bang dat hij me pijn deed denk ik Tong uitsteken Lovers ) en nu doet hij het heel voorzichtig. Je hoort nog wel eens dat paarden soms wat te enthousiast een kus geven en dan krijg je dus een kopstoot Haha! . Marquez zou het niet eens durven.

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:30

Een paard dat heel veel uit zichzelf bedenkt om de baas te plezieren zijn heel leuk af te richten met clickertraining. Via de clicker worden ze geacht zelf zaken te bedenken en juist de paarden die zelf denken zijn daarvoor dus heel erg geschikt. De clicker is een leuke afwisseling in het werk met ze en kan goed als aanvulling dienen bij vrijheidsdressuur!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:04

Hieke doet dat ook. Als ik even met iemand praat gaat ze zelf wel rondjes draaien en voetjes geven. Echt zo van: Joehoe!! Ik ben hier, kijk eens wat knap ik ben!
Maarja dat negeer ik gewoon.

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:27

Ja ik ken het ook Haha! Bij Billy is vooral het flemen en geeuwen favoriet, hoewel die laatst ook uit zichzelf ging buigen toen ik met een vriendin aan het praten was. Ik heb niet het idee dat hij het doet om te bedelen, als hij namelijk een kunstje op commando doet en ik klik kijkt hij gelijk waar het snoepje blijft, maar als hij uit zichzelf kunstjes begint te doen doet ie dat niet. Ik negeer het gewoon, maar eigenlijk vind ik het ook wel heel erg grappig. Knipoog
En flemen is ook hartstikke onschuldig, als hij nou de hele tijd ging steigeren of iets dergelijks zou het een ander verhaal geweest zijn...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:24

Als hij dat doet negeren, en niks zeggen, ookal als je iets zegt(boos) ziet hij het als ene beloning, want je kijkt naar hem, lekekr laten gaan, en flink negeren, alleen op commando mag hij het doen !