[NH] Achterna lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

[NH] Achterna lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 21:25

Ik weet niet zeker of het bij "Uit het zadel" hoord, maar ik probeer het even.
Ik heb meer een vraag... Misschien ook een rare maar toch.
Het gaat over mn verzorg paard.
Als ik met kelly bezig ben geweest en je laat haar los in de bak (ze heeft een uiloopstal die uitkomt in de bak) en je loopt terug naar het hek, loopt ze je achterna. Ook als ik door de hele bak loop, komt ze me achterna. Ik maak de meest rare "figuren" zoals een mini 8, een volte en gewoon rare bewegingen. Ze blijft gewoon acter me aan lopen. Ook vanaf een afstand.
Eerst dacht ik namenlijk dat ze nog zou denken dat ze nog was zat aan het halstertouw ofzo Bloos Bloos
Maar dat kan dus niet, want soms zitten er we 2 of 3 meters tussen...
Wie weet waarom ze dit eigenlijk doet/doen...
Is dit "gewoon/normaal" of heeft het toch iets te betekenen?
Ik weet het, misschien aan rare vraag, maar ik probeer het even.
Alvast bedankt! OK dan!

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 21:47

Ze ziet jou gewoon als leider dan. Mijn oude (bijrijd) ponytje deed dat ook.

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 09:26

Terwijl ik haar toch niet zo heel lang al verzorg...
Nja, al 12 weken dan Tong uitsteken

SandyRChris

Berichten: 83
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 15:55

Probeer haar eens via de NHS methode stil te laten staan als jij wegloopt!!! Je weet wel wat ik bedoel... Goed belonen, want Kelly is een heel onderdanige merrie, die in jouw duidelijk haar meerdere heeft gevonden! Pas wel op voor haar grappen van het in galop op je afstormen, daar kan je lelijke ongelukken mee krijgen!!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:25

als ik gereden of gelongeerd heb lopen die van mij me ook achterna als mijn schaduw, en Prima die loopt mij zo ook wel achterna Haha!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:42

Ja, dat heb ik ook. Als ik gewerkt heb met een paard volgen ze me vervolgens, willekeurig van welke, die hier staan; twee paarden hebben we al een jaar, en eentje staat er nu iets langer dan een maand bij, maar die is zo'n nieuwsgierig in de weg staan sukkelig aagje Knipoog, dat ze je toch wel overal volgt Ze staan 24/7 buiten, in een paddock, dus ze krijgen ook de kans om me te volgen. Ze houden er wel mee op als ik ze in de paddock laat na het werken, ze beloon en dan de wei open doe... *LOL*

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:13

mijn pony doet dat ook, en het aparte eraan vind ik dat ze het alleen doet na het rijden/werken! ze volgt me dan overal met d'r hoofd bijna tegen mn rug aan, maakt niet uit waar ik heen loop.

Evita doet het ook als er een klein kind/beginnertje op haar rug zit in de bak, dan trekt ze heel erg naar mij toe.

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 19:35

Ik zie dat sommige het zelfde hebben als ik... na het werk!
Niet echt na het werk, ookal heb ik haar even gepoetst of wat dan ook, HUPLAKEE kelly achter me aan. Maar als ik haar uit de bak kom halen (als ik er net ben zegmaar) nee, dan heeft ze nooit zin Bloos Dus alleen als ik heel even met wat dan ook met dr bezig ben geweest.
Ziet ze me, zoals Khartoum al zei, als haar "leider" ? Of wat dan?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:07

Verwar het niet met bedelen.... Probeert ze te snuffelen als ze bij je staats, zodra je stilstaat? Of zoiets?
En Chris, de bezorgde moeder aan het uithangen hier? Tong uitsteken

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:13

Nope, als ik stil ga staan staat zei ook gewoon, met dr koppie koppie naar benede, netjes stil en wacht tot ik weer ga lopen Verward
Haha, jaja, dat is mijn mams!
Wat ze al zei: Pas wel op voor haar grappen van het in galop op je afstormen, daar kan je lelijke ongelukken mee krijgen!!!
Dat is wel waar, want toen we dr los gingen gooien werd ze echt helemaal gek. Kwam steeds is volle rengalop op me af enzo, best eng, ze stopte steeds net optijd Ach gut

Signe

Berichten: 5810
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:59

Mams heeft gelijk hoor, komt hard aan zo een paard, ik heb Blizz eens indraf tegen me aangehad... auch (die stopte ook altijd...)

Probeer haar ook een een backup te laten maken zo. Als je dan haar voor het eerst ziet die dag ga je naast haar staan ( even begroeten is leuk) en vraag je een achterwaarts of een stapje opzij door een duwtje tegen de schouder. of iets anders. dan zal ze je waarschijnlijk bij het weglopen weer gewoon volgen. Ik kan zo Blizz zonder halster uit de wei halen, staat ie helemaal achterin en lopen we gezellig naar voren. af en toe misschein even zijn manen( of oor..ahum) vast houden en zelfs in draf! dan wil ik hem wel naast me hebben en niet achter me!

Dit gaat ook bij Nikkie lukken hoor ( uiteindelijk)

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 18:26

Mijn paard doet het ook.
Maar ook alleen bij mij,mijn bijrijdster bijvoorbeeld weer niet (soms heel even)
Ik zie het idd ook als dat hij mij als zijn leider ziet. *LOL*
Verder vind ik het ontzettend lief en vertederend.
Het is ook een goed teken OK dan!
Maar nu hangt hij in het algemeen behoorlijk erg aan mij.
Eigenlijk voel ik me vereerd Haha!

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:07

wat lief mijn verzorgpaard doet het ook af en toe ik denk wel dat het normaal is hij is gewoon nieuwschierig naar je en hij aanschouwd je als leider denk ik. het is idd een goed teken!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:16

dat heb ik ook met 2 van mijn 3 verzorgpony's, als ik ze in de wei zet, lopen ze me zo weer achterna, met 1 andere shet is dat niet zo, maar die is dan ook heel dominant.