Men-oefeningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Men-oefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 17:52

Hoi iedereen

Mjn vriendin gaat komende zaterdag een menles geven, wij moeten op school namelijk zelf een sportles verzorgen. Zij gaat mennen (ik wou dat ik daar op gekomen was Frusty ). En nu wil ze een beetje oefeningen verzinnen die we kunnen doen, het gaat om 2 shetjes die allebei voor een wagen worden ingespannen, ze zijn volledig beleerd enz. De leerlingen echter (behalve ik Schijnheilig ) zijn echte beginners, dus het mag niet te moeilijk zijn)
Weten jullie nog iets, ik kan alleen met slalommen komen en weet verder nix.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:54

Dressuur?

Kegeltjes neerzetten?

Leren in- en uitspannen?

Veel succes!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 19:51

Handhouding
Onderdelen van het paard?
Benamingen van het tuig?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 23:45

Ik zou denk ik tijdens het inspannen wat uitleg geven over de verschillende onderdelen van het tuig en waar ze voor dienen. Ik weet niet hoeveel tijd ze heeft, maar dit kun je zo lang en kort maken als je zelf wilt, leren doen ze het toch niet zo snel Knipoog

Als de pony's ervaren zijn en iedereen moet ook zelf wat doen zou ik denken aan het bij toerbeurt proberen wat overgangen te maken.

Tenslotte met behulp van diverse materialen uit het gymlokaal een klein parcoursje uitzetten zou het wel leuk doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 17:24

Iedereen bedankt, maar een vraagje, wat bedoelen jullie met dressuur? Dat we figuren gaan rijden net zoals je doet als je op een paard zit? Maar dat parcoursje daar kunnen we nog wel iets mee.