[AR] links of rechts in het tweespan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:48

heemskind schreef:
Ik zou het paard vanaf de kar gezien rechts zetten, zodat zijn linker kant tegen de disselboom aan komt. Deze disselboom kan hem dan tegenhouden. De grote van de paarden is niet van belang voor het span. Je moet het paard wat het minst schrikt aan de kantzetten en degene die het bangst is (of nog het minste kent) op de weg, Als deze dan wegspringt springt hij nooit in de sloot omdat er dan nog een langs staat die hem tegenhoudt.


het paard wat ut bangst is zou ik aan de rechterkant zetten, die ziet zo ut minst en wordt ''beschermd'' door de andere; bij buitenrijden zet je tog ook altijd de meest ervaren pony aan de buitenkant?!!

Vrijgezel # 77


loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:49

sanderijn schreef:
ik zou eerder van de karakters uit gaan van de paarden waar je ze neerzet. een paard wat heel kalm is met verkeer aan de linkerkant zetten, of een paard wat heel kijkerig is naar 'vreemde boskrokodillen in de berm'aan de linkerkant.....kijk even naar de karakters van je paard en baseer je keuze daarop.
wat betreft het links vastzitten, dat kan in tweespan weleens helemaal geen probleem worden, paarden gaan toch wel anders lopen in tweespan hoor, en als ie echt vastzit moet je hem idd zoals albert zegt op een andere manier weer recht krijgen...


ben ik helemaal mee eens!! *LOL* OK dan!

Vrijgezel # 77

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers