[LO] Verkeerde galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

[LO] Verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 19:56

Ons shetlandertje springt met longeren op de rechterhand constant in de verkeerde galop aan. Ik heb al verschillende oplossingen proberen te bedenken, maar ik kom er even niet meer uit. Diep een bocht in sturen werkt niet, volte kleiner maken en dan aan laten springen heeft ook geen effect.
Ik neem hem, wanneer hij verkeerd aanspringt, direct terug naar de draf en probeer het opnieuw, maar keer op keer springt hij weer verkeerd aan.

Het is niet dat hij stout is, hij snapt naar mijn idee zelf niet wat hij verkeerd doet.
Hij heeft de eerste jaren van zijn leven niks geleerd en niks gedaan. Het aanleren van het longeren heeft al veel tijd en geduld gekost, en dat gaat nu eigenlijk super, dus ik ben zeker al blij met de vooruitgang die er in zit Lachen
Ik blijf dus ook geduldig proberen om hem aan te leren in de goede galop aan te springen, maar ik weet even niet meer hoe ik het aan moet pakken nu. Iemand tips?

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 22:54

als ze verkeerd aanspringen in galop zou het kunnen dat ze ergens pijn hebben waardoor ze steeds dezelfde galop nemen ! bv stijf zijn aan een kant , probeer hem op een hele grote cirkel aan zijn " slechte " kant te laten aanspringen en gaat dat goed dan verklein je de cirkel ! ik denk dat hij vast zit aan een kant en daardoor steeds dezelfde galop neemt !

groetjes

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:49

Bedankt voor je reactie Lachen
Ik kreeg via een ander forum de tip om hem boven een balkje aan te laten springen, en dit werkte! Dus voorlopig oefenen we het even mbv een balkje. Na verloop van tijd zal hij de bedoeling wel gaan snappen, en zal het vast ook zonder balkje gaan lukken Lachen

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:59

zal ik ook eens proberen....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:02

Klopt, balkje wilde ik ook zeggen. Of de zweep naar de binnenschouder doen --> werkt ook erg goed!