[LO] Longeren met hulpstukken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:11

Ik denk dat dit beter thuis hoort op UZ

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:27

Wat je het beste kan gebruiken is helemaal afhankelijk van het doel van het longeren. Hoe loopt je paard uit zichzelf, hoe sterk is ie al enz.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:01

Amadeo schreef:
naar mijn idee moet je je paard nit met teveel poeha en dingen longeren. Om te trainen werkt rijden het beste omdat je dan echt contact, lichamelijk, met het dier hebt. Longeren met poeha dingen gaat vaak fout of wordt verkerd gedaan. Als je het gewoon voor de gehoorzaamheid, de alans, de beweging en eventueel het springn/ balkjes doet is longeren een goede training.

Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Denk namelijk dat dit heel afhankelijk van het paard en de ruiter is. Ik ben die van mij juist veel gaan longeren om haar aan de longe aan te leren, te ontspannen. Onder het zadel was er zoveel stress dat ze haar nek erop zette en 'r rug wegdruktte. Toen ze aan de longe had geleerd te ontspannen, was er onder het zadel ook veel meer aan te rijden.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers