[VD] Typische steigerhulp?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

[VD] Typische steigerhulp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 22:22

Vandaag was ik weer eens bezig met vrijheids dressuur met Joey, dit gaat de laatste tijd zo goed, dat ik haar nou de Spaanse pas in stap aan het leren ben.

Nu zit ik alleen met een klein probleem, als ik haar tijdens het lopen de hulp voor de Spaanse pas geef, tik ik haar met m'n hand op haar schouder/bovenbeen en zeg duidelijk "pas". Dit is voor haar de SP hulp, en mij leek het het beste als ik dat aanhield tijdens het leren lopen met Spaanse pas.
Nu was ze vandaag weer lekker bezig, ze snapte het soms wel, soms niet, en ging zo'n keer of 4/5 zodra ik liep en het woord "pas"zei, heel beheerst steigeren. Dit is niets voor Joey, als ze iets niet snapt of normaal steigert, dan is ze echt zo'n idioot die met de oren in de nek op je afkomt.

Nu had ze haar oren naar voren,bleef op de plaats en telkens bij het woord "pas"ging ze omhoog, en na zo'n 8 seconden kwam ze weer braaf omlaag. Ik heb haar dus nog niet geleerd te steigeren op commando, en heb geen flauw idee waar dit vandaan komt, maar heb wel direct besloten om haar op commando te leren steigeren, maar op een commando volstrekt anders dan alle andere commando's. Zodat ik haar wel kan afstraffen dat ze niet bij "pas"moet steigeren, maar wel dat ze weet dat er een aparte hulp voor bestaat waar ze wel braaf bij is als ze het op commando doet. (anders kan ik het haar nooit meer aanleren als ik haar nu continue afstraf)

Wie weet er een hulp vanaf de grond die totaal anders is dan bv de boeg of het been aan te tikken voor de hulp steigeren? Anders haalt ze het continue door elkaar, en dat wil ik dus absoluut niet.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 10:10

Doe ik, pony wordt zeer streng en consequent aangepakt, maar ik zou niet weten wat voor duidelijke lichamelijke hulp ik zou kunnen gebruiken zonder dat ze het in de war haalt met iets anders. Haar stemhulp voor steigeren wordt trouwens "hoog" maar maar dit mag ze alleen doen in combinatie met de lichamelijke hulp.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 16:30

mm maar up lijkt weer veel op om, en die hulp kent ze ook...

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 22:18

Klinkt teveel als "ho" wat stop is Lachen moeilijk he? ik kan echt niets logisch bedenken!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 22:48

mm stijg,klinkt ook logisch en volgens mij heb ik geen hulpen wat daarop lijkt.. high lijkt weer op hi van hallo, dat kent ze ook Lachen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 23:23

Ja hoor, heb een topic boven deze waar dat instaat Lachen wordt m'n derde show al Lachen hetzij dat dat met een Tinker is, en niet met en kleine gifkikker van 1 meter 09 hoog.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 13:36

Waah Pearl'tje, das lachen, gewoon een woord die er niets mee te maken heeft, mm eens kijken of dat werkt Lachen hihi bloemkool...

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 17:53

Citaat:
Niet doen niet oen niet doennnn... Steigeren .. FOUT kunstje.. heeft shariff ook gehad.. en ik ben blij dat die er nu van af is

Waarom niet? pony wordt consequent aangepakt, ben niet zo'n 10 jarig Pennymeisje die steigeren "stoer"vind, en pak het stap voor stap aan. Gaat ze inderdaad etteren, dan heb ik het er binnen 3 weken weer uit haar gekregen. Maar vermoed dat het prima gaat, ze vind het erg leuk om te doen, al die "kunstjes" en steigert ze toch zonder dat ik het wil, ik druk haar zo terug, klein ding dat ze is Haha!:D:D

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 19:35

kijkt iedereen omlaag, gaat ze pony omhoog Lachen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers